Eduterapeutica Problemy Wychowawcze

Pomoc Psychologiczno-Pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w szkołach zmieniła swoją dotychczasową formułę i wyszła poza gabinet psychologa i pedagoga szkolnego oraz poradnię psychologiczno-pedagogiczną. Nowe podejście do wspomagania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,  opiera się na systemowych rozwiązaniach, przy jednoczesnym wysokim stopniu indywidualizacji procesu kształcenia. Nowe podejście wymaga od nauczycieli nabycia nowych kompetencji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Obowiązki organizacji i koordynacji procesu wspomagania ich nauczania spoczywają na barkach wychowawców klas – czyli większości nauczycieli w polskich szkołach.

Nauczycieli zatem są zobligowani do:

  • rozpoznania potrzeb edukacyjnych swoich wychowanków,
  • zaplanowania – w porozumieniu i we współpracy z innymi nauczycielami lub specjalistami – rodzaju udzielanej pomocy,
  • dzielenia tej pomocy lub koordynacji w realizowaniu zaplanowanego wspomagania,
  • ewaluacji udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
  • określenia na bazie wyników ewaluacji zakończenia, modyfikacji lub kontynuacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Zadania te wymagają od nauczycieli podstawowej wiedzy z zakresu umiejętności diagnozowania i rozpoznawania potrzeb edukacyjnych uczniów oraz udzielania pomocy uczniom potrzebującym wsparcia.

Łatwiej poradzisz sobie z problemami wychowawczymi w Twojej szkole

Celem programu Eduterapeutica jest pomoc szkołom w systemowym podejściu do zaplanowania i wdrożenia działań w pracy z uczniami przejawiającymi deficyty w obszarze funkcjonowania społeczno-emocjonalnego. Program składa się z trzech modułów poruszających następujące zagadnienia:

  • przemoc i agresja
  • problemy emocjonalne
  • uzależnienia

Z naszej wieloletniej praktyki wynika, że są to podstawowe wzorce zachowań niewłaściwych z jakimi boryka się w ostatnich latach polska szkoła. Nauczyciele są świadomi, że należy temu przeciwdziałać, lecz brak ujednoliconych metod działań powoduje ich małą skuteczność. Program Eduterapeutica ujmuje problem w sposób kompleksowy i oferuje propozycje rozwiązań konkretnych kwestii dla wszystkich środowisk szkolnych – dyrektorów, pedagogów i psychologów szkolnych, nauczycieli, rodziców oraz uczniów. Materiały zredagowane są w taki sposób, aby odpowiadały na potrzebę systemowego zorganizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.

Proponujemy Państwu program, którego merytoryczna zawartość oparta jest na koncepcji socjoekologicznego podejścia do zjawiska zaburzeń zachowania. Nowe podejście do organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej oparte jest na:

  • organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej poprzez wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności
  • profilaktyce i niedopuszczeniu do negatywnych zjawisk i zachowań
  • diagnozie
  • wsparcie procesu terapeutycznego – terapia skoncentrowana jest na deficytach sześciu kompetencji: funkcjonowaniu w grupie społecznej, komunikacji interpersonalnej, empatii, radzeniu sobie z emocjami, samoocenie, samoregulacji

Na każdym z tych etapów zakładamy zaangażowanie nauczycieli, rodziców wspieranych przez pedagoga lub psychologa szkolnego.

Zapewnisz większe bezpieczeństwo swoim uczniom

Eduterapeutica Strategia Bezpieczeństwa to pierwszy na rynku zbiór kilkuset dokumentów, konspektów i pomocy dydaktycznych w wersji elektronicznej, który kompleksowo wspiera szkołę (dyrektora, nauczycieli, wychowawców i specjalistów)  oraz rodziców w obszarach związanych z bezpieczeństwem oraz problemami rozwojowymi w zakresie psychologicznym i społecznym uczniów w rożnym wieku. Dokumenty ze względu na swoją obszerność oraz łatwość dostępu dla całej kadry pedagogicznej, zostały zamieszczone w programie komputerowym gwarantując wygodę w ich użytkowaniu. Dokumenty można wydrukować i w łatwy sposób  przeszukiwać.

Przygotowaliśmy dla Państwa wsparcie w radzeniu sobie z problemami występującymi powszechnie w szkole.

Nowe podejście do organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej oparte jest na:

  • organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej poprzez wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności
  • profilaktyce i niedopuszczeniu do negatywnych zjawisk i zachowań
  • diagnozie
  • wsparcie procesu terapeutycznego – terapia skoncentrowana jest na deficytach sześciu kompetencji: funkcjonowaniu w grupie społecznej, komunikacji interpersonalnej, empatii, radzeniu sobie z emocjami, samoocenie, samoregulacji

Na każdym z tych etapów zakładamy zaangażowanie nauczycieli, rodziców wspieranych przez pedagoga lub psychologa szkolnego.

Wyposażysz całą kadrę pedagogiczną i rodziców w potrzebne materiały

Bogaty zbiór materiałów, dokumentów, konspektów i pomocy dydaktycznych w wersji elektronicznej, kompleksowo wspiera:

1. dyrektorów placówek, którzy wdrażają odpowiednie procedury w szkole;

2. pedagogów i psychologów, którzy poza kluczową rolą w wypadku zaistnienia problemów wspierają i przygotowują nauczycieli m.in. prowadząc wewnętrzne szkolenia;

3. nauczycieli-wychowawców, którzy zawsze stanowią pierwszą, kluczową linię profilaktyki, rozpoznawania i reagowania na symptomy przemocy, problemów emocjonalnych lub uzależnień;

4. wszystkich nauczycieli w szkole, którzy podobnie do wychowawców powinni potrafić rozpoznawać problemy z zakresu przemocy i agresji, problemów emocjonalnych i uzależnień, odpowiednio na nie reagować, a także, przez tworzenie przyjaznego środowiska nauczania zapobiegać ich występowaniu.

5.rodziców

Z materiałów szkoleniowych nauczyciele dowiedzą się:

  • na czym polegają przemoc i agresja, problemy emocjonalne i uzależnienia,
  • jakie są fazy rozwoju przemocy, problemów emocjonalnych i uzależnienia,
  • po czym można poznać, że uczeń jest sprawcą lub ofiarą przemocy, ma problemy emocjonalne lub ulega uzależnieniom,
  • jakie są czynniki ryzyka związane z przemocą, problemami emocjonalnymi i uzależnieniami,
  • jak media i otoczenie przyczyniają się do problemów ucznia,
  • jak pomóc uczniowi i jego rodzicom poradzić sobie z problemami,
  • jak budować zdrową, silną i odporna na problemy osobowość młodych ludzi.

Eduterapeutica zawiera komplet materiałów potrzebnych szkole:

  • opis obowiązków prawnych oraz propozycje tworzenia programu zapobiegania w szkole, graficzne schematy procedur;
  • poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne oraz kompletne materiały na wewnętrzne szkolenia nauczycieli prowadzone przez pedagogów i psychologów;
  • narzędzia ułatwiające rozpoznanie – formularze diagnostyczne dostosowane do poszczególnych etapów edukacyjnych;
  • scenariusze i materiały na lekcje wychowawcze – prezentacje multimedialne, karty pracy;
  • scenariusze i materiały na spotkania z rodzicami – m.in. ulotki informacyjne dla rodziców

RECENZJE

pobierz materiały do pracy z uczniami