„Złapmy lwa!” to wyjątkowy zestaw pomocy dydaktycznych rozwijających myślenie logiczne i strategiczne najmłodszych uczniów. Zestaw opiera się na japońskiej grze Dōbutsu shogi (dosł. „zwierzątkowe szachy”, jap. どうぶつしょうぎ) zaprojektowanej przez zawodową szachistkę Madokę Kitao oraz graficzkę Maiko Fujitę w celu popularyzacji japońskich szachów i dostosowania ich do wykorzystania na zajęciach dla dzieci w wieku od 5 lat.

Po trzech latach eksperymentalnych wdrożeń prowadzonych przez Instytut Matematyczny Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Fundację Przyjaźni Polsko-Japońskiej NAMI i we współpracy z autorkami gry, przygotowany został zestaw do użytku w polskich szkołach na zajęcia z programowania w nauczaniu wczesnoszkolnym.

Gra zachowuje wszystkie walory logiki i strategii znanej z europejskich szachów sprowadzając je jednak do niezbędnego minimum: czterech figur-zwierzątek dla każdego z dwóch graczy i małej planszy o wymiarach trzy na cztery pola. Scenariusze zajęć są przygotowane dla wszystkich nauczycieli, szczególnie dla tych, którzy rozpoczynają dopiero nauczanie programowania najmłodszych uczniów.

Typowa dla Japończyków dbałość o szczegóły zaowocowała grą, której reguły da się wyjaśnić w kilka minut (można też wyświetlić pięknie i zabawnie animowany film z instrukcją). Nie trzeba też pamiętać o możliwych ruchach zwierząt na planszy – są oznaczone dobrze widocznymi na figurach znakami.

Gra realizuje podstawę programową Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakresie:

  • powszechnego wprowadzenia szachów do szkół podstawowych,
  • nauki programowania w nauczaniu wczesnoszkolnym.

Zalecenia te obowiązują od 1 września 2017.

Proste reguły gry. Zobacz film >>>

Gra jest używana jest przez milion dzieci w Japonii i innych krajach.

Najważniejsze cechy gry:

  • Rozwijanie myślenia logicznego i strategicznego
  • Proste reguły i doskonały sposób ich tłumaczenia
  • Piękna grafika i bogata obudowa gamifikacyjna
  • Nauka przez zabawę w całej grupie, głównie na dywanie klasowym
  • Możliwość rozpoczęcia nauki bez umiejętności czytania
  • Doskonały wstęp do szachów
  • Proste i zrozumiałe scenariusze zajęć z pełną obudową
  • Nie wymaga od nauczycieli umiejętności informatycznych, ani umiejętności gry w szachy

Zestaw zawiera komplet materiałów dla 25-ciu dzieci.

Pomoce trwałe:

  • grę dywanową do zabawy grupowej – mata 1,5 m na 2 m i 8 dużych miękkich poduszek,
  • 12 zestawów stolikowych do gry w parach,
  • poradnik metodyczny wraz ze scenariuszami zajęć,
  • ćwiczenia interaktywne na tablicę multimedialną i materiały multimedialne:
    • interaktywna instrukcja obsługi i ćwiczenia do nauki zasad gry
    • ćwiczenia ruchowe na bazie ruchów zwierząt z gry
    • zagadki multimedialne oparte na sytuacjach z gry
    • zagadki matematyczne i logiczne oparte na samych postaciach z gry

Pomoce jednorazowe:

  • karty pracy (124 sztuk, 8 wzory),
  • certyfikaty umiejętności (100 sztuk, 4 wzory),
  • karty turniejowe z naklejkami (25 sztuk),
  • przypinki i naklejki – nagrody,
  • plakat A3 z zasadami gry,
  • kolorowanki do wykonania własnych zestawów do gry w domu przez dzieci (25 sztuk).

 

Złapmy Lwa to świetny sposób na wprowadzenie każdego do świata strategicznego myślenia. Za słodką grafiką i uroczymi zwierzakami ukryta jest gra o niezwykle prostych i jasnych zasadach, która jednocześnie nie ustępuje złożonością i głębią szachom. Dzieci są nią oczarowywane – natychmiastowo i z ogromnym entuzjazmem przystępują do rozgrywki, nie zdając sobie sprawy, jak wiele się uczą.

Wojciech Jedynak – informatyk, nauczyciel japońskich szachów, Mistrz Polski w Shogi (japońskie szachy) w roku 2016

 

 

 


Przykładowe elementy zestawu:

 

 

Cena: 1 290 zł brutto  zestaw dla 25 dzieci – KUP TERAZ

Pomoce jednorazowe po ich zużyciu można dokupić w cenie 250 zł (zestaw dla 25 dzieci)