138 artykuły
-
Uczeń z dysleksją. Sprawdź 4 zasady pomocy uczniowi z dysleksją
Opublikowany : 2021-09-14 | Kategorie : Specjalne Potrzeby EdukacyjneAby praca z małym dyslektykiem była skuteczna, należy zadbać o przestrzeganie kilku kluczowych zasad. Podsumowujemy je w tym artykule.
-
Dlaczego warto uczyć się grać w japońskie szachy dla dzieci?
Opublikowany : 2021-09-14 | Kategorie : Pomoce dydaktyczneW szachy powinien grać każdy. Po to aby raz na jakiś czas zafundować sobie wyjątkowy fitness mózgu i po to, aby uruchomić w sobie pewien mechanizm ścisłego i logicznego sposobu myślenia.
-
Problemy wychowawcze w szkole – jak im zaradzić?
Opublikowany : 2021-09-14 | Kategorie : Specjalne Potrzeby EdukacyjneKtóry nauczyciel nie zetknął się z problemami wychowawczymi w szkole? W jaki sposób pomóc uczniom w trudnych sytuacjach jakimi są przemoc, agresja i siecioholizm?
-
Dyskalkulia – co to jest i jak sobie z nią radzić?
Opublikowany : 2021-09-14 | Kategorie : Specjalne Potrzeby EdukacyjneCzy można pomóc uczniowi z dyskalkulią? Oczywiście, że tak – przeczytaj, jak pracować z dzieckiem z problemami w nauce matematyki.
-
Dysleksja rozwojowa – jak pracować z uczniem?
Opublikowany : 2021-09-14 | Kategorie : Specjalne Potrzeby EdukacyjneDysleksja rozwojowa jest jednym z najczęściej pojawiających się problemów w nauczaniu wśród uczniów klas pierwszych.
-
Wspieranie rozwoju dziecka
Opublikowany : 2021-09-14 | Kategorie : Pomoce dydaktyczneHarmonijny rozwój dziecka to wyzwanie przed którym staje każdy rodzić i nauczyciel. Do szóstego roku życia mózg kształtuje się w 80% – właśnie wtedy następuje rozwój możliwości intelektualnych.
-
Diagnoza dysleksji – na co zwrócić uwagę obserwując uczniów
Opublikowany : 2021-09-14 | Kategorie : Specjalne Potrzeby EdukacyjneDiagnoza dysleksji jest trudnym i skomplikowanym procesem. Jednak występowanie niektórych zachowań może sugerować dysleksję rozwojową. Poznaj 11 zachowań, które warto obserwować.
-
Uczniowie SPE a IV etap edukacyjny – holistyczne ujęcie
Opublikowany : 2021-08-25 | Kategorie : Specjalne Potrzeby EdukacyjneCzy szkoły są przygotowane na pracę z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych? Czy posiadają odpowiednią kadrę i bazę lokalową? Jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole?