Opinie Klientów

Długopisy Banach 3D idealnie wpisują się w terapie logopedyczną. Dzięki temu urządzeniu mogę uczyć dzieci prawidłowego trzymania długopisu i odpowiedniej siły nacisku. Bez wątpienia długopisy 3D wspierają uczniów w ich rozwoju, motywują do działania
Czytaj więcej ...
Długopisy Banach 3D idealnie wpisują się w terapie logopedyczną. Dzięki temu urządzeniu mogę uczyć dzieci prawidłowego trzymania długopisu i odpowiedniej siły nacisku. Bez wątpienia długopisy 3D wspierają uczniów w ich rozwoju, motywują do działania i uczą bawiąc. Serdecznie polecam długopis 3D jako terapeuta logopeda i jako nauczyciel

Długopisy Banach 3D Zestaw

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra planszowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra dywanowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy lwa 3x4! Zestaw (gra dywanowa i gry planszowe)

Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: no
Czytaj więcej ...
Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: nowe plecaki, w pełni wyposażone piórniki, kredki zastrugane na szpic. Przed najmłodszymi nowe wyzwania, chęci co nie miara. I czas, gdzie czar pryska: rozpoczyna się nauka, popołudnia spędzone nad szlaczkami czy literkami i coraz więcej i więcej, zaangażowanie stopniowo wyparowuje – przecież to nudne. Niekiedy staranne, zgrabne literki stają się byle jakie, nieczytelne – szybciej, wygodniej. Nie wspominając o tym, jak nasze dzieci trzymają ołówki, kredki czy długopisy, niekiedy przypomina to chwyt jaskiniowców pocierających kamienie przy rozpalaniu ogniska. Zastanawiamy się, co robić, jak sprawić, żeby nasze dzieci chciały? Żeby tak im się chciało, jak im się nie chce. Podczas swojej pracy mam możliwość korzystać z rewelacyjnych urządzeń, jakimi są długopisy 3D firmy Banach. Rewelacyjne i fantastyczne, a dlaczego? Na pewno coś nowego, innego – nowości działają na nas zachęcająco. Co udało się osiągnąć? Ku zdziwieniu znacznie wzrosła frekwencja uczniów na zajęciach terapeutycznych, wzrósł poziom atrakcyjności pracy. W jaki sposób możemy pracować i co możemy wypracować? Najważniejszą kwestią staje się istotna poprawa koncentracji uwagi, abyśmy mogli narysować coś fajnego, musimy zadbać o dokładność i precyzję. Pobudzamy wyobraźnię i realizujemy swoje małe marzenia… Chciałbym mieć domek… narysuje sobie czemu nie…, chciałabym mieć nową bransoletkę, która będzie mi pasowała do sukienki… – narysuje sobie. To taki zaczarowany ołówek. Uczymy nasze dzieci i nas samych, gdyż dorosłym sprawia to również ogromna frajdę, ćwiczy wytrwałość i planowanie. Kształtujemy nawyki związane z umiejętnością pisania, dokładnie kreśląc wzory po szablonach. Pobudzamy kreatywność. Dbajmy o to, aby edukacja była dla dzieci przyjemna i ciekawa. Z czystym sumieniem polecam każdej placówce oświatowej oraz rodzicom dzieci posiadanie tak fantastycznego urządzenia – mnóstwo radości, uśmiechu, czasu spędzonego razem – w dzisiejszych czasach wartość bezcenna.

Długopisy Banach 3D Zestaw

5 sposobów na wykorzystanie długopisów 3D Banach z uczniami ze SPE

5 sposobów na wykorzystanie długopisów 3D Banach z uczniami ze SPE

Każda osoba, która pracowała z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wie, że wymaga on od nauczyciela więcej zaangażowania i uwagi. Dotyczy to nie tylko doboru metod i treści, ale też niejednokrotnie zastosowania odpowiednich pomocy dydaktycznych. Niekiedy trudno jest przywołać uwagę ucznia lub wzbudzić w nim zainteresowanie przedmiotem lekcji. W zależności od rodzaju i stopnia niepełnosprawności dobieramy metody pracy. Inaczej będziemy pracować z uczniami ze spektrum autyzmu, a inne podejście wybierzemy do dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. W dzisiejszych czasach, kiedy do szkół wkraczają nowe technologie, warto i nawet trzeba wykorzystać je na zajęciach z uczniami z SPE. Na lekcjach pojawiają się materiały stworzone przez nauczycieli w cyfrowych narzędziach, uczniowie pracują w popularnych aplikacjach i programach, kodują „bez prądu” i „z prądem”, programują roboty. 

Zakodowane obrazki

Tematem, który na pewno warto zrealizować, bez obaw, że zadanie okaże się zbyt trudne dla dzieci z SPE, są zakodowane obrazki. Zadania te rozwijają procesy poznawcze, w tym: pamięć, uwagę i spostrzeganie, a także kształtują logiczne myślenie i umiejętność kojarzenia. Dodatkowo możemy poćwiczyć z naszymi uczniami rozpoznawanie kolorów oraz utrwalić kształt cyfr i liter. Celem zadania jest pokolorowanie planszy – kratownicy według podanych współrzędnych, którym przypisane są kolory (patrz poniższy obrazek).

Po prawidłowym pokolorowaniu kratownicy uczniowie uzyskają prosty obrazek.

Długopisy 3D na zajęciach rewalidacyjnych

To zadanie będzie o wiele ciekawsze, jeśli zrealizujemy je przy pomocy długopisów 3D. Oczywiście zanim rozpoczniemy działanie, warto zadbać o bezpieczeństwo i komfort pracy naszych uczniów, dlatego wskazana jest praca 1:1, czyli nauczyciel – uczeń, np. na zajęciach rewalidacyjnych. Ponadto musimy uwzględnić deficyty naszego ucznia w planowaniu ćwiczeń i zadań. Konieczne jest też stosowanie zasady stopniowania trudności. Jeżeli nasz podopieczny nie miał jeszcze do czynienia z długopisem 3D, musimy go z nim najpierw zapoznać. Omawiamy budowę i działanie urządzenia. Pokazujemy i objaśniamy, czym jest filament i w jaki sposób umieszczamy go w długopisie. Jeżeli posiadamy w zestawie z długopisem 3D silikonowe nakładki na palce, to warto je założyć uczniowi na kciuk i palec wskazujący ręki, która nie będzie trzymać długopisu, a która będzie używana np. do przytrzymania kartki. Zdarza się, że uczniowie przypadkiem dotykają końcówki długopisu, która jest dość ciepła, dlatego warto mieć to na uwadze.

Na początku, przed przystąpieniem do kodowania obrazków, możemy przygotować dla naszego podopiecznego kartę pracy z wydrukowanymi lub narysowanymi prostymi figurami geometrycznymi: kwadratem, trójkątem, kołem.

Najlepsze ćwiczenia na sprawność grafomotoryczną

Jeżeli chcemy, to możemy przy okazji przemycić tu treści z geometrii i powtórzyć z uczniem nazywanie figur oraz określanie ich własności. W zależności od tego, na ile rozwinięta jest u ucznia sprawność grafomotoryczna, nasze figury będą miały stosowną wielkość. Pracę rozpoczynamy od nauki kolorowania figury. Tłumaczymy uczniowi, że najpierw rysujemy obramowanie, a dopiero później zapełniamy obrysy figury filamentem poprzez przesuwanie ręki z długopisem „góra – dół” lub „lewo – prawo”. Schemat powinien w naturalny sposób odpowiadać dziecku ze spektrum autyzmu, które dobrze odnajduje się w powtarzalnych sekwencjach ruchów. Kiedy zauważymy, że uczeń opanował podstawy pracy z długopisem 3D, możemy spróbować przygotować dla niego zakodowany obrazek. 

W internecie znajdziemy wiele gotowych szablonów, ale jeżeli chcemy, żeby dotyczył on wybranego przez nas zagadnienia i był dostosowany do potrzeb naszego ucznia, możemy wykorzystać generator kart pracy. 
Znajdziemy go pod adresem: http://nowoczesnenauczanie.edu.pl/generator1.html. 

Obsługa generatora jest dość prosta. Wybieramy kolor z kolumny po prawej stronie i klikamy na pole kratownicy. Zostaje ono pokolorowane i jednocześnie w tabeli pojawi się kod – współrzędna tego pola. Czynność tę powtarzamy tak długo, dopóki nie uzyskamy oczekiwanego przez nas obrazka. Następnie możemy wybrać przycisk „Drukuj” i gotową kartę pracy przesłać na drukarkę.

Jeżeli dysponujemy tylko drukarką monochromatyczną, to możemy na wydruku obok kodów narysować kolorowe kwadraty, używając flamastrów. Zawsze dobierajmy kolory zgodnie z filamentem, którym dysponujemy. 

Jak rozwinąć umiejętności społeczne dzieci autystycznych

Pracując z dziećmi ze spektrum autyzmu, należy rozwijać umiejętności społeczne. Ważna jest nauka emocji, czyli zachowań w określonych sytuacjach. Dlatego pod naszymi zakodowanymi obrazkami mogą być ukryte buzie przedstawiające różne emocje, np. radość, smutek, zdziwienie itp. Tworząc w generatorze zakodowany obrazek, nie musimy wykorzystywać całej tabelki. Dla niektórych dzieci może być ona zbyt duża, a kratki za małe. Dlatego możemy ograniczyć rysunek do mniejszej liczby pól (np. od litery A do H oraz od liczby 1 do 8) i przygotować kratownicę, np. w programie Word, tak aby była dostosowana do ograniczeń ucznia.

Zakodowane obrazki mogą dotyczyć różnej tematyki i być powiązane z wierszykami czy piosenkami. Może się zdarzyć, że pojawi się problem z łączeniem odczytywania kodów, umiejscawianiem ich na karcie pracy numer oraz kolorowaniem tych pól długopisem 3D. Warto wtedy poprosić ucznia o pokolorowanie obrazka kredkami lub pisakami, a dopiero później wypełnienie go filamentem. 

Anna Skrzypczak-Gniot - nauczycielka matematyki i informatyki w Szkole Podstawowej nr 20 w Poznaniu. Od wielu lat skutecznie wdraża druk 3D na zajęciach lekcyjnych w szkole

Powiązane posty

Udostępnij