82 artykuły
-
Uczeń z ADHD: jak dostosować wymagania?
Opublikowany : 2021-11-18 | Kategorie : Specjalne Potrzeby EdukacyjneArkusz dostosowania wymagań powinien stanowić odpowiedź na pytanie „Jak pracować z uczniem?”, bo diagnoza i wskazane cele są odpowiedzią na pytanie: „Co jest zakresem wsparcia?”.
-
Ćwiczenia multimedialne dla dyslektyka
Opublikowany : 2021-09-14 | Kategorie : Specjalne Potrzeby EdukacyjneO skuteczności terapii w przypadku ucznia zmagającego się z dysleksją decyduje wiele czynników. Ćwiczenia multimedialne to jeden z podstawowych atrybutów efektywnej terapii.
-
Uczeń z dysleksją. Sprawdź 4 zasady pomocy uczniowi z dysleksją
Opublikowany : 2021-09-14 | Kategorie : Specjalne Potrzeby EdukacyjneAby praca z małym dyslektykiem była skuteczna, należy zadbać o przestrzeganie kilku kluczowych zasad. Podsumowujemy je w tym artykule.
-
Problemy wychowawcze w szkole – jak im zaradzić?
Opublikowany : 2021-09-14 | Kategorie : Specjalne Potrzeby EdukacyjneKtóry nauczyciel nie zetknął się z problemami wychowawczymi w szkole? W jaki sposób pomóc uczniom w trudnych sytuacjach jakimi są przemoc, agresja i siecioholizm?
-
Dyskalkulia – co to jest i jak sobie z nią radzić?
Opublikowany : 2021-09-14 | Kategorie : Specjalne Potrzeby EdukacyjneCzy można pomóc uczniowi z dyskalkulią? Oczywiście, że tak – przeczytaj, jak pracować z dzieckiem z problemami w nauce matematyki.
-
Dysleksja rozwojowa – jak pracować z uczniem?
Opublikowany : 2021-09-14 | Kategorie : Specjalne Potrzeby EdukacyjneDysleksja rozwojowa jest jednym z najczęściej pojawiających się problemów w nauczaniu wśród uczniów klas pierwszych.
-
Diagnoza dysleksji – na co zwrócić uwagę obserwując uczniów
Opublikowany : 2021-09-14 | Kategorie : Specjalne Potrzeby EdukacyjneDiagnoza dysleksji jest trudnym i skomplikowanym procesem. Jednak występowanie niektórych zachowań może sugerować dysleksję rozwojową. Poznaj 11 zachowań, które warto obserwować.
-
Uczniowie SPE a IV etap edukacyjny – holistyczne ujęcie
Opublikowany : 2021-08-25 | Kategorie : Specjalne Potrzeby EdukacyjneCzy szkoły są przygotowane na pracę z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych? Czy posiadają odpowiednią kadrę i bazę lokalową? Jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole?