Opinie Klientów

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra planszowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra dywanowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy lwa 3x4! Zestaw (gra dywanowa i gry planszowe)

Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: no
Czytaj więcej ...
Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: nowe plecaki, w pełni wyposażone piórniki, kredki zastrugane na szpic. Przed najmłodszymi nowe wyzwania, chęci co nie miara. I czas, gdzie czar pryska: rozpoczyna się nauka, popołudnia spędzone nad szlaczkami czy literkami i coraz więcej i więcej, zaangażowanie stopniowo wyparowuje – przecież to nudne. Niekiedy staranne, zgrabne literki stają się byle jakie, nieczytelne – szybciej, wygodniej. Nie wspominając o tym, jak nasze dzieci trzymają ołówki, kredki czy długopisy, niekiedy przypomina to chwyt jaskiniowców pocierających kamienie przy rozpalaniu ogniska. Zastanawiamy się, co robić, jak sprawić, żeby nasze dzieci chciały? Żeby tak im się chciało, jak im się nie chce. Podczas swojej pracy mam możliwość korzystać z rewelacyjnych urządzeń, jakimi są długopisy 3D firmy Banach. Rewelacyjne i fantastyczne, a dlaczego? Na pewno coś nowego, innego – nowości działają na nas zachęcająco. Co udało się osiągnąć? Ku zdziwieniu znacznie wzrosła frekwencja uczniów na zajęciach terapeutycznych, wzrósł poziom atrakcyjności pracy. W jaki sposób możemy pracować i co możemy wypracować? Najważniejszą kwestią staje się istotna poprawa koncentracji uwagi, abyśmy mogli narysować coś fajnego, musimy zadbać o dokładność i precyzję. Pobudzamy wyobraźnię i realizujemy swoje małe marzenia… Chciałbym mieć domek… narysuje sobie czemu nie…, chciałabym mieć nową bransoletkę, która będzie mi pasowała do sukienki… – narysuje sobie. To taki zaczarowany ołówek. Uczymy nasze dzieci i nas samych, gdyż dorosłym sprawia to również ogromna frajdę, ćwiczy wytrwałość i planowanie. Kształtujemy nawyki związane z umiejętnością pisania, dokładnie kreśląc wzory po szablonach. Pobudzamy kreatywność. Dbajmy o to, aby edukacja była dla dzieci przyjemna i ciekawa. Z czystym sumieniem polecam każdej placówce oświatowej oraz rodzicom dzieci posiadanie tak fantastycznego urządzenia – mnóstwo radości, uśmiechu, czasu spędzonego razem – w dzisiejszych czasach wartość bezcenna.

Długopisy Banach 3D Zestaw

Podczas konkursu zorganizowanego przez wydawnictwo edukacyjne Ei System, szkoła, w której pracuje wygrała pakiet Autyzm. Jestem nauczycielem Szkoły Podstawowej nr. 1 im. Kazimierza Wielkiego w Wieleniu. Uczennice Oddziału Specjalnego z okazji Świąt M
Czytaj więcej ...
Podczas konkursu zorganizowanego przez wydawnictwo edukacyjne Ei System, szkoła, w której pracuje wygrała pakiet Autyzm. Jestem nauczycielem Szkoły Podstawowej nr. 1 im. Kazimierza Wielkiego w Wieleniu. Uczennice Oddziału Specjalnego z okazji Świąt Majowych tworzyły za pomocą długopisów 3D flagi, herby i inne symbole majowe. Według szablonów "Emocje" , dziewczynki wskazywały jakie emocje im towarzyszyły podczas pracy z długopisem 3D. Zajęcia kształtują wyobraźnie przestrzenną oraz myślenie abstrakcyjne. Metody aktywizujące takie jak ekspresja i impresja dają szansę na wykorzystanie przeróżnych gadżetów edukacyjnych jak np. długopis 3D. Pakiet Autyzm sprawdzi się idealnie do pracy z uczniami o różnych niepełnosprawnościach intelektualnych. Nauczyciel- Renata Tecław

Eduterapeutica Autyzm

Długopisy i drukarki 3D na kółku zainteresowań. Zobacz gotowe pomysły.

Długopisy i drukarki 3D na kółku zainteresowań. Zobacz gotowe pomysły.

- Kategorie: Druk 3D , Pomoce dydaktyczne

„Modelowanie” to nazwa koła zainteresowań, które od kilku lat prowadzę w swojej szkole. Jego celem jest rozwijanie u uczniów wyobraźni przestrzennej i kreatywności oraz poznawanie nowych technologii związanych z drukiem 3D. Nazwa zajęć odnosi się do projektu, który udało mi się zrealizować w 2018 roku w ramach programu grantowego „Potęga”. Za pozyskane środki zakupiliśmy wówczas 12 długopisów 3D. Przez kolejne lata koło cieszyło się tak dużą popularnością, że wraz z upływem czasu trzeba było dokupić kolejne długopisy, a w roku 2019 w ramach programu Laboratoria Przyrodnicze pozyskaliśmy dla szkoły drukarkę Banach 3D. Obserwując rozwój technologii druku 3D od wielu lat, mam głębokie przekonanie, że w niedalekiej przyszłości jej wykorzystanie będzie wzrastać i znajdować zastosowanie nie tylko w różnych gałęziach przemysłu czy medycyny, ale także stanie się bardzo przydatnym narzędziem projektantów, architektów i naukowców, które będzie wspomagać ich w codziennej pracy. 

Zdalne modelowanie 3D- to jest możliwe!

Czas pandemii spowodował, że nauczyciele często byli zmuszeni rezygnować z prowadzenia zajęć pozalekcyjnych, ponieważ trudno było zastąpić tryb stacjonarnego prowadzenia kół zainteresowań trybem zdalnym. Sama w tym roku szkolnym borykałam się z częstym przechodzeniem całych klas na kwarantannę oraz z pracą szkoły w trybie online. Wiedziałam, że nie będę w stanie prowadzić koła w dotychczasowej formie. Jedynym możliwym rozwiązaniem była próba dostosowania tematów zajęć dodatkowych do narzędzi, które umożliwiają pracę w trybie zdalnym. Wspólna praca w klasie z długopisami 3D nie była możliwa, ale nie oznaczało to, że zajęcia muszą zostać zawieszone.  Zdalne zajęcia pozalekcyjne postanowiłam wykorzystać na naukę uczniów modelowania 3D w programie Tinkercad. Przed pierwszymi zajęciami miałam obawy, czy dzieci z klas 4−6 będą w stanie nauczyć się obsługi tego programu. Jednak bardzo szybko okazało się, że większość moich uczniów odpowiedziała pozytywnie na to wyzwanie.

Najbardziej polecany program do modelowania?

Mogę śmiało polecić program Tinkercad osobom stawiającym swoje pierwsze kroki w projektowaniu 3D. Jest to darmowa aplikacja webowa, czyli program, którego nie musimy instalować na dysku naszego komputera i mamy do niego dostęp przez przeglądarkę internetową. Żeby móc w nim pracować, należy założyć konto, na szczęście większość uczniów ma konta w usłudze Google Classroom, więc mogą z łatwością logować się za ich pośrednictwem. Sama obsługa aplikacji nie jest skomplikowana, a okno programu jest bardzo intuicyjne. Tworząc modele, bazujemy na gotowych obiektach, które można znaleźć w prawej części okna. Lewa część ekranu to opcje umożliwiające zmianę widoku naszego projektu. Na środku znajduje się płaszczyzna robocza, a na górze w pasku zadań kilka opcji, które pozwalają  np. na powielanie, łączenie czy rozmieszczanie kształtów.

Jak zacząć modelowanie 3D z uczniami?

Celem pierwszych dwóch, trzech zajęć jest zapoznanie się z programem oraz nauczenie uczniów sprawnego poruszania się w oknie programu. Początkowo problematyczna może być zmiana długości boków bryły, jej obrót czy połączenie kilku kształtów w jeden model. Następnym krokiem jest wykonywanie otworów oraz wycinanie w jednej bryle otworu, niekoniecznie na wylot, za pomocą innej bryły. W tej fazie rolą nauczyciela jest bycie przewodnikiem, który cierpliwie będzie prowadził uczniów krok po kroku, objaśniając działanie programu i zachęcając do eksperymentowania. Kiedy uczniowie opanują już umiejętność sprawnej obsługi Tinkercada, możemy rozpocząć pracę nad projektami o ustalonej tematyce. Ja preferuję tematy użytkowe, czyli takie, które wskażą uczniom konkretne wykorzystanie druku 3D w codziennym życiu. Projektowaliśmy breloczki, medale, wazoniki, kubki czy organizery. Sprawdź filmik

Młodzi projektanci zaczęli drukować na drukarce 3D Banach!

Dodatkowym motywatorem był fakt, że wybrane projekty uczniów drukowałam na drukarce Banach 3D i pokazywałam im na następnych zajęciach. Młodzi projektanci otrzymali także zapewnienie, że po powrocie do nauki w trybie stacjonarnym swoje modele otrzymają na własność. Mając gotowe wydruki, mogliśmy poświęcić kilka minut każdych zajęć na omówienie prac, szukaliśmy ich mocnych i słabszych stron. Uczniowie mieli okazję w ten sposób skonfrontować założenia projektu z wytrzymałością materiału oraz możliwościami samej drukarki. Gotowe modele przed wydrukiem były wspólnie omawiane. Uczestnicy znajdowali w projektach usterki, zawieszone w próżni elementy, które mogłyby sprawić problem podczas wydruku. Podczas pracy zdalnej bardzo pomocna była cyfrowa, interaktywna tablica Jamboard, na której uczniowie mogli umieszczać swoje uwagi. Zobacz filmik

Rozwijaj swoich uczniów! Kreatywne i inspirujące zajęcia z drukiem 3D.

Prowadząc zajęcia koła, zawsze pokazywałam, jak wykonać przykładowe modele związane z tematyką zajęć. Było to bardzo przydatne rozwiązanie dla tych osób, którym trudniej przychodzi wymyślenie oryginalnego projektu lub wolą po prostu odtwarzać gotowy projekt, lub też po prostu mają w danym momencie gorszy dzień. W tym samym czasie pozostali uczniowie tworzyli modele, dając upust swojej wyobraźni i nierzadko wykazując się kreatywnością i oryginalnością. Pod koniec lekcji uczestnicy zajęć udostępniali mi ekran, dzieląc się swoimi dokonaniami. Bardzo często zaskakiwali mnie pomysłami i umiejętnościami.  Podczas zajęć zwracaliśmy wspólnie uwagę na to, żeby tworzone modele miały taką wielkość, która pozwoli na ich szybkie wydrukowanie. Projektowanie wydruków 3D to doskonały pomysł na prowadzenie zajęć pozalekcyjnych, które jak się dodatkowo okazało, można też prowadzić w sposób zdalny. Oczywiście nic nie zastąpi wspólnej – warsztatowej atmosfery pracy w klasie, kiedy uczniowie wzajemnie mogą podglądać i komentować swoje projekty, a zajęcia odbywają się w towarzystwie pracującej nad wydrukiem modeli drukarki 3D. 

_____________________

Autor: Anna Skrzypczak-Gniot

Nauczycielka matematyki i informatyki w Szkole Podstawowej nr 20 w Poznaniu. Od wielu lat skutecznie wdraża druk 3D na zajęciach lekcyjnych w szkole.

Powiązane posty

Udostępnij