Istotną kwestią dla nauczyciela, myślącego o włączeniu modelowania 3D do procesu edukacji, będzie pytanie o to, skąd brać pomysły i scenariusze na zajęcia. Czy drukarkę 3D będzie można włączyć na stałe do programu nauczania, a może raczej wykorzystywać wyłącznie na kołach zainteresowań dla ograniczonej liczby odbiorców? Dużo zależy od tego, czy w zasobach szkoły znajduje się jedna, czy więcej drukarek, oraz jak duże modele planujemy drukować. Ważnymi czynnikami, które należy brać pod uwagę przy planowaniu zajęć, są czas i wielkość wydruku. Każdy z uczniów chciałby mieć fizyczny – namacalny efekt swojej pracy w postaci gotowego modelu 3D, którym mógłby pochwalić się w domu. Może to być np. mały brelok z jego imieniem albo inny drobiazg. Jeśli ogranicza nas czas drukowania i nie chcemy spędzić całego dnia w szkole, drukując modele uczniów, możemy podzielić podopiecznych na grupy, w których będą wspólnie pracować nad projektem. Innym rozwiązaniem jest drukowanie tylko najwyżej ocenionych projektów lub też takich, które sami uczniowie uznają (np. w głosowaniu) za najciekawsze. Przy planowaniu zajęć kluczowa okazuje się kreatywność nauczyciela prowadzącego zajęcia – nie mam tu na myśli wyłącznie nauczyciela informatyki. Drukarka 3D może okazać się przydatna na wiele sposobów na różnych przedmiotach nauczania. Nauczyciel prowadzący rewalidację z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi będzie mógł wydrukować model, który wybierze podopieczny i który na zajęciach zostanie pomalowany za pomocą farb akrylowych. Dla dziecka mającego problemy z integracją sensoryczną można pokusić się o wydruk modeli o różnych fakturach. Organizując konkurs szkolny, warto spróbować zaprojektować i wydrukować z uczniami nagrody w postaci oryginalnych medali czy niewielkich pucharów. Przy okazji organizacji w szkole Drzwi Otwartych można przygotować z podopiecznymi gadżety reklamujące placówkę. Podczas lekcji historii, gdy omawiamy np. starożytną Grecję, ciekawym pomysłem jest odesłanie uczniów do biblioteki projektów i poproszenie ich o odnalezienie modeli związanych z tą tematyką, a następnie można na informatyce wydrukować jeden z odnalezionych projektów jako uzupełnienie lub rozwinięcie lekcji. Tego typu działania będą wpisywały się w model edukacji STEM [STEM składa się z takich dyscyplin, jak: NAUKI PRZYRODNICZE (Science), TECHNOLOGIA (Technology), INŻYNIERIA (Engineering) i MATEMATYKA (Math)]. Druk 3D w wyjątkowy i nieskrępowany sposób pozwala łączyć ze sobą różne dziedziny i wiedzę zdobytą na różnych lekcjach, a następnie wykorzystywać je do kreatywnego tworzenia modeli.