Opinie Klientów

Kontakt z serwisem był od początku bardzo rzeczowy. Udzielono mi wszelkich możliwych porad na temat rozwiązania problemu. Niestety porady nie pomogły. Wówczas zaproponowano mi odesłanie drukarki do serwisu. Co ważne, nie musiałem pakować w orygina
Czytaj więcej ...
<p>Kontakt z serwisem był od początku bardzo rzeczowy. Udzielono mi wszelkich możliwych porad na temat rozwiązania problemu. Niestety porady nie pomogły. Wówczas zaproponowano mi odesłanie drukarki do serwisu. Co ważne, nie musiałem pakować w oryginalną paczkę (ta została już poddana recyklingowi). Proces wysyłki i serwisowania przebiegł bardzo szybko i fachowo. Drukarka wróciła w pełni sprawna i od razu rozpoczęła pracę (po autokalibracji po transporcie). Obecnie drukuje od rana bez przerwy, różne obiekty, z dołączonej karty SD.</p>

Długopisy Banach 3D idealnie wpisują się w terapie logopedyczną. Dzięki temu urządzeniu mogę uczyć dzieci prawidłowego trzymania długopisu i odpowiedniej siły nacisku. Bez wątpienia długopisy 3D wspierają uczniów w ich rozwoju, motywują do działania
Czytaj więcej ...
Długopisy Banach 3D idealnie wpisują się w terapie logopedyczną. Dzięki temu urządzeniu mogę uczyć dzieci prawidłowego trzymania długopisu i odpowiedniej siły nacisku. Bez wątpienia długopisy 3D wspierają uczniów w ich rozwoju, motywują do działania i uczą bawiąc. Serdecznie polecam długopis 3D jako terapeuta logopeda i jako nauczyciel

Długopisy Banach 3D Zestaw

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra planszowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra dywanowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Zestaw (gra dywanowa i gry planszowe)

Dyskalkulia – co to jest i jak sobie z nią radzić?

Dyskalkulia – co to jest i jak sobie z nią radzić?

Czy można pomóc uczniowi z dyskalkulią? Oczywiście, że tak – przeczytaj, jak pracować z dzieckiem z problemami w nauce matematyki.

Dyskalkulia to poważnie brzmiące słowo. Większość ludzi zdaje sobie sprawę, że wiąże się ono z problemami matematycznymi. Jednak jest to syndrom, który obejmuje znacznie więcej niż tylko niedociągnięcia matematyczne. Dysleksja jest tak powszechna, że każdy wie, co to jest, a problemy z czytaniem i pisaniem przyciągają uwagę. Ale co z problemami matematycznymi? Czy jest to po prostu niepokój matematyczny, czy też istnieje prawdziwy problem? Sporadyczne problemy z zadaniami domowymi z matematyki są normalne. Uczeń z dyskalkulią natomiast nie może zrozumieć dodawania lub odejmowania, czy też pojęcia liczb. Nie jest w stanie zastosować prostej logiki matematycznej, aby rozwiązać nawet podstawowe problemy matematyczne.

Jak dyskalkulia wpływa na ucznia?

Dzieci, które cierpią z powodu tej trudności w uczeniu się, zwykle nie mogą wykonywać prostych problemów matematycznych. Mają trudności z rozróżnianiem liczb nieparzystych i parzystych, z dodawaniem, odejmowaniem, mnożeniem i dzieleniem.

Najczęstsze objawy dyskalkulii u dziecka:

  • unika pracy matematycznej,
  • nieprawidłowo zapisuje cyfry,
  • myli liczby, które wyglądają podobnie,
  • nie pisze liczb w prawidłowej kolejności,
  • ma problemy z dodawaniem, odejmowaniem, mnożeniem i dzieleniem,
  • ma problemy z rozpoznawaniem kształtów, takich jak koła, trójkąty i kwadraty,
  • nie potrafi rozróżnić liczb parzystych i nieparzystych,
  • nie potrafi określić czasu z analogowego zegara,
  • ma trudność w zrozumieniu i udzielaniu wskazówek,
  • nie potrafi być strategicznym.
Sprawdż najczęstsze objawy dyskalkulii u dzieci

Dyskalkulia wygląda inaczej w różnym wieku. Staje się bardziej widoczna, gdy dzieci dorastają. Ale objawy mogą pojawić się już w przedszkolu. Oto, czego szukać:

  • Przedszkole

Dziecko ma problemy z nauką liczenia i przeskakiwania liczbami długo po tym, jak dzieci w tym samym wieku pamiętają numery w odpowiedniej kolejności. Problem z określaniem od najmniejszego do największego lub najwyższego do najkrótszego. Ma problemy z rozpoznawaniem symboli liczbowych (wiedząc, że “7” oznacza siedem). Nie rozumie znaczenia liczenia. Na przykład, gdy zostanie poproszony o pięć kartek, ono po prostu wręcza ci garść, zamiast je odliczać.

  • Szkoła podstawowa

Ma trudności z uczeniem się i przywoływaniem podstawowych faktów matematycznych, takich jak 2 + 4 = 6. Wciąż używa liczenia na palcach. Uczeń ma problemy z wizualno-przestrzennymi reprezentacjami liczb. Zauważalne są trudności z wyraźnym zapisywaniem cyfr lub umieszczeniem ich we właściwej kolumnie. Ma też problemy z ułamkami. Uczeń zazwyczaj ponosi porażkę w grach  matematycznych. Ma trudności z uchwyceniem informacji wyświetlanych na wykresach. Ma trudności z odmierzaniem płynów w butelce. Ma problemy ze znalezieniem różnych podejść do tego samego problemu matematycznego.

Jak diagnozować dyskalkulię u ucznia?

Diagnozowanie dyskalkulii nie jest łatwe. Warto porozmawiać z kimś, kto jest biegłym w diagnozowaniu trudności w uczeniu się – szczególnie tych związanych z matematyką.

Diagnozowanie dyskalkulii jest jedną z najważniejszych, które należy zrobić przed podjęciem działań naprawczych. Pomocny będzie zestaw program oceny gotowości szkolnej oraz diagnozy ryzyka dysleksji i dyskalkulii Eduterapeutica Dyskalkulia. Jest to bogata baza ćwiczeń oraz kart pracy zapewniająca nauczycielom i specjalistom materiał do efektywnej i atrakcyjnej terapii ucznia. Zawiera on poradnik metodyczny, pomoce dydaktyczne i wydrukowane karty pracy. Eduterapeutica Dyskalkulia jest pomocna w pracy z dziećmi w oddziałach terapeutycznych i oddziałach integracyjnych w wieku 8-12 lat, a wypadku dzieci z większymi deficytami rozwoju intelektualnego również w starszym wieku.

Diagnoza dyskalkulii i co dalej?

Jeśli u Twojego dziecka/ucznia zdiagnozowano dyskalkulię, istnieją trzy proste metody, które pomagają mu poprawić umiejętności matematyczne.

  1. Graj z dzieckiem w gry planszowe. Podejście wielozmysłowe angażuje twoje dziecko do wykorzystania innych zmysłów w zrozumieniu pojęć matematycznych. Przykładem gry pomagającej rozwijać pożądane umiejętności jest “Złapmy Lwa” – japońska wersja szachów. Rozwija ona myślenie logiczne i strategiczne, orientację przestrzenną, pamięć wzrokową, a także umiejętność analizy i rozwiązywania problemów.
  2. Wizualizujcie. Idea z wizualizacją polega na wykorzystaniu wykresów, zabawek i kreatywnych rekwizytów, aby stworzyć wizualną reprezentację zadań matematycznych.
  3. Pracujecie na dodatkowych książkach. Dyskalkulia Karty Pracy, to zestaw kart do wypełniania i kopiowania. Ćwiczenia zostały podzielone na dwie grupy – przykłady konkretne i abstrakcyjne. Zestaw 157 kart dla uczniów w wieku 7-10 lat wykazujących problemy w rozwiązywaniu zadań matematycznych. Większość dzieci zaczyna lepiej radzić sobie z matematyką po kilku tygodniach ćwiczeń równoważących mózg.

Nad dyskalkulią należy pracować. Jeśli dziecko ma zdiagnozowaną dyskalkulię, będzie musiało otrzymać specjalne usługi edukacyjne w swojej szkole. Techniki te mają na celu promowanie neuroplastyczności, co w dłuższej perspektywie poprawi efektywność dziecka w rozumieniu pojęć matematycznych.

Matematyka jest obecna w codziennym życiu, bez względu na to, co robisz. Konieczne jest zapewnienie dziecku możliwie najlepszej przyszłości, dzięki wczesnemu zdiagnozowaniu dyskalkulii i podjęciu działań naprawczych. Aby w pełni wspierać dziecko, niezbędna jest współpraca: terapeuta – rodzic – nauczyciel. A ten ostatni jest kluczowym ogniwem, dzięki któremu ryzyko dyskalkuliii może być szybko zauważone. To również nauczyciel często dzięki swojej inicjatywie podejmuje pierwsze działania naprawcze, korzystając z ćwiczeń interaktywnych, gier i zabaw.

O autorze – Renata Bajor – Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej z terapią pedagogiczną. Ukończyła studia podyplomowe z polityki i zarządzania oświatą na Uniwersytecie Warszawskim. Nauczyciel, wychowawca, praktyk. Posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy z różnymi grupami wiekowymi. Entuzjastka nowoczesnej edukacji. Wdraża narzędzia i metody, dzięki którym uczenie się jest szybsze, bardziej atrakcyjne i efektywne. Koordynator twórczych eventów i projektów edukacyjnych.

Udostępnij