Opinie Klientów

Filamenty firmy Banach 3D to wysokiej jakości biodegradowalny i bezpieczny dla dzieci materiał. Potwierdzają to testowane dotychczasowo filamenty PLA PREMIUM SMOOTH oraz PLA PREMIUM ACTIV, które podczas druku nie stanowiły problemu. Materiał nawinięt
Czytaj więcej ...
Filamenty firmy Banach 3D to wysokiej jakości biodegradowalny i bezpieczny dla dzieci materiał. Potwierdzają to testowane dotychczasowo filamenty PLA PREMIUM SMOOTH oraz PLA PREMIUM ACTIV, które podczas druku nie stanowiły problemu. Materiał nawinięty jest prawidłowo, dzięki czemu nie plącze się na szpuli, a średnica materiału nie odbiega od normy. Wysokiej jakości filamenty firmy Banach 3D są łatwe w drukowaniu i dostępne w szerokiej palecie kolorów. Struktura materiału nie zapycha głowicy, dzięki czemu jakość wydruku jest na najwyższym poziomie. W związku z powyższym z całym przekonaniem rekomenduje firmę Banach 3D jako specjalistę w swojej branży.

Filamenty PLA Banach 3D - Smooth

Since the era of Charlemagne

and 12 thousand Georgian manuscripts

Hi guys! I am a 19 year old beautiful girl from Ukraine, looking for new friends. More: https://telegra.ph/Looking-for-new-friends-05-13

so expensive material

Dodaj opinię

Ocena:
Anuluj
Dyskalkulia – co to jest i jak sobie z nią radzić?

Dyskalkulia – co to jest i jak sobie z nią radzić?

Czy można pomóc uczniowi z dyskalkulią? Oczywiście, że tak – przeczytaj, jak pracować z dzieckiem z problemami w nauce matematyki.

Dyskalkulia to poważnie brzmiące słowo. Większość ludzi zdaje sobie sprawę, że wiąże się ono z problemami matematycznymi. Jednak jest to syndrom, który obejmuje znacznie więcej niż tylko niedociągnięcia matematyczne. Dysleksja jest tak powszechna, że każdy wie, co to jest, a problemy z czytaniem i pisaniem przyciągają uwagę. Ale co z problemami matematycznymi? Czy jest to po prostu niepokój matematyczny, czy też istnieje prawdziwy problem? Sporadyczne problemy z zadaniami domowymi z matematyki są normalne. Uczeń z dyskalkulią natomiast nie może zrozumieć dodawania lub odejmowania, czy też pojęcia liczb. Nie jest w stanie zastosować prostej logiki matematycznej, aby rozwiązać nawet podstawowe problemy matematyczne.

Jak dyskalkulia wpływa na ucznia?

Dzieci, które cierpią z powodu tej trudności w uczeniu się, zwykle nie mogą wykonywać prostych problemów matematycznych. Mają trudności z rozróżnianiem liczb nieparzystych i parzystych, z dodawaniem, odejmowaniem, mnożeniem i dzieleniem.

Najczęstsze objawy dyskalkulii u dziecka:

  • unika pracy matematycznej,
  • nieprawidłowo zapisuje cyfry,
  • myli liczby, które wyglądają podobnie,
  • nie pisze liczb w prawidłowej kolejności,
  • ma problemy z dodawaniem, odejmowaniem, mnożeniem i dzieleniem,
  • ma problemy z rozpoznawaniem kształtów, takich jak koła, trójkąty i kwadraty,
  • nie potrafi rozróżnić liczb parzystych i nieparzystych,
  • nie potrafi określić czasu z analogowego zegara,
  • ma trudność w zrozumieniu i udzielaniu wskazówek,
  • nie potrafi być strategicznym.
Sprawdż najczęstsze objawy dyskalkulii u dzieci

Dyskalkulia wygląda inaczej w różnym wieku. Staje się bardziej widoczna, gdy dzieci dorastają. Ale objawy mogą pojawić się już w przedszkolu. Oto, czego szukać:

  • Przedszkole

Dziecko ma problemy z nauką liczenia i przeskakiwania liczbami długo po tym, jak dzieci w tym samym wieku pamiętają numery w odpowiedniej kolejności. Problem z określaniem od najmniejszego do największego lub najwyższego do najkrótszego. Ma problemy z rozpoznawaniem symboli liczbowych (wiedząc, że “7” oznacza siedem). Nie rozumie znaczenia liczenia. Na przykład, gdy zostanie poproszony o pięć kartek, ono po prostu wręcza ci garść, zamiast je odliczać.

  • Szkoła podstawowa

Ma trudności z uczeniem się i przywoływaniem podstawowych faktów matematycznych, takich jak 2 + 4 = 6. Wciąż używa liczenia na palcach. Uczeń ma problemy z wizualno-przestrzennymi reprezentacjami liczb. Zauważalne są trudności z wyraźnym zapisywaniem cyfr lub umieszczeniem ich we właściwej kolumnie. Ma też problemy z ułamkami. Uczeń zazwyczaj ponosi porażkę w grach  matematycznych. Ma trudności z uchwyceniem informacji wyświetlanych na wykresach. Ma trudności z odmierzaniem płynów w butelce. Ma problemy ze znalezieniem różnych podejść do tego samego problemu matematycznego.

Jak diagnozować dyskalkulię u ucznia?

Diagnozowanie dyskalkulii nie jest łatwe. Warto porozmawiać z kimś, kto jest biegłym w diagnozowaniu trudności w uczeniu się – szczególnie tych związanych z matematyką.

Diagnozowanie dyskalkulii jest jedną z najważniejszych, które należy zrobić przed podjęciem działań naprawczych. Pomocny będzie zestaw program oceny gotowości szkolnej oraz diagnozy ryzyka dysleksji i dyskalkulii Eduterapeutica Dyskalkulia. Jest to bogata baza ćwiczeń oraz kart pracy zapewniająca nauczycielom i specjalistom materiał do efektywnej i atrakcyjnej terapii ucznia. Zawiera on poradnik metodyczny, pomoce dydaktyczne i wydrukowane karty pracy. Eduterapeutica Dyskalkulia jest pomocna w pracy z dziećmi w oddziałach terapeutycznych i oddziałach integracyjnych w wieku 8-12 lat, a wypadku dzieci z większymi deficytami rozwoju intelektualnego również w starszym wieku.

Diagnoza dyskalkulii i co dalej?

Jeśli u Twojego dziecka/ucznia zdiagnozowano dyskalkulię, istnieją trzy proste metody, które pomagają mu poprawić umiejętności matematyczne.

  1. Graj z dzieckiem w gry planszowe. Podejście wielozmysłowe angażuje twoje dziecko do wykorzystania innych zmysłów w zrozumieniu pojęć matematycznych. Przykładem gry pomagającej rozwijać pożądane umiejętności jest “Złapmy Lwa” – japońska wersja szachów. Rozwija ona myślenie logiczne i strategiczne, orientację przestrzenną, pamięć wzrokową, a także umiejętność analizy i rozwiązywania problemów.
  2. Wizualizujcie. Idea z wizualizacją polega na wykorzystaniu wykresów, zabawek i kreatywnych rekwizytów, aby stworzyć wizualną reprezentację zadań matematycznych.
  3. Pracujecie na dodatkowych książkach. Dyskalkulia Karty Pracy, to zestaw kart do wypełniania i kopiowania. Ćwiczenia zostały podzielone na dwie grupy – przykłady konkretne i abstrakcyjne. Zestaw 157 kart dla uczniów w wieku 7-10 lat wykazujących problemy w rozwiązywaniu zadań matematycznych. Większość dzieci zaczyna lepiej radzić sobie z matematyką po kilku tygodniach ćwiczeń równoważących mózg.

Nad dyskalkulią należy pracować. Jeśli dziecko ma zdiagnozowaną dyskalkulię, będzie musiało otrzymać specjalne usługi edukacyjne w swojej szkole. Techniki te mają na celu promowanie neuroplastyczności, co w dłuższej perspektywie poprawi efektywność dziecka w rozumieniu pojęć matematycznych.

Matematyka jest obecna w codziennym życiu, bez względu na to, co robisz. Konieczne jest zapewnienie dziecku możliwie najlepszej przyszłości, dzięki wczesnemu zdiagnozowaniu dyskalkulii i podjęciu działań naprawczych. Aby w pełni wspierać dziecko, niezbędna jest współpraca: terapeuta – rodzic – nauczyciel. A ten ostatni jest kluczowym ogniwem, dzięki któremu ryzyko dyskalkuliii może być szybko zauważone. To również nauczyciel często dzięki swojej inicjatywie podejmuje pierwsze działania naprawcze, korzystając z ćwiczeń interaktywnych, gier i zabaw.

O autorze – Renata Bajor – Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej z terapią pedagogiczną. Ukończyła studia podyplomowe z polityki i zarządzania oświatą na Uniwersytecie Warszawskim. Nauczyciel, wychowawca, praktyk. Posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy z różnymi grupami wiekowymi. Entuzjastka nowoczesnej edukacji. Wdraża narzędzia i metody, dzięki którym uczenie się jest szybsze, bardziej atrakcyjne i efektywne. Koordynator twórczych eventów i projektów edukacyjnych.

Udostępnij