Opinie Klientów

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra planszowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra dywanowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy lwa 3x4! Zestaw (gra dywanowa i gry planszowe)

Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: no
Czytaj więcej ...
Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: nowe plecaki, w pełni wyposażone piórniki, kredki zastrugane na szpic. Przed najmłodszymi nowe wyzwania, chęci co nie miara. I czas, gdzie czar pryska: rozpoczyna się nauka, popołudnia spędzone nad szlaczkami czy literkami i coraz więcej i więcej, zaangażowanie stopniowo wyparowuje – przecież to nudne. Niekiedy staranne, zgrabne literki stają się byle jakie, nieczytelne – szybciej, wygodniej. Nie wspominając o tym, jak nasze dzieci trzymają ołówki, kredki czy długopisy, niekiedy przypomina to chwyt jaskiniowców pocierających kamienie przy rozpalaniu ogniska. Zastanawiamy się, co robić, jak sprawić, żeby nasze dzieci chciały? Żeby tak im się chciało, jak im się nie chce. Podczas swojej pracy mam możliwość korzystać z rewelacyjnych urządzeń, jakimi są długopisy 3D firmy Banach. Rewelacyjne i fantastyczne, a dlaczego? Na pewno coś nowego, innego – nowości działają na nas zachęcająco. Co udało się osiągnąć? Ku zdziwieniu znacznie wzrosła frekwencja uczniów na zajęciach terapeutycznych, wzrósł poziom atrakcyjności pracy. W jaki sposób możemy pracować i co możemy wypracować? Najważniejszą kwestią staje się istotna poprawa koncentracji uwagi, abyśmy mogli narysować coś fajnego, musimy zadbać o dokładność i precyzję. Pobudzamy wyobraźnię i realizujemy swoje małe marzenia… Chciałbym mieć domek… narysuje sobie czemu nie…, chciałabym mieć nową bransoletkę, która będzie mi pasowała do sukienki… – narysuje sobie. To taki zaczarowany ołówek. Uczymy nasze dzieci i nas samych, gdyż dorosłym sprawia to również ogromna frajdę, ćwiczy wytrwałość i planowanie. Kształtujemy nawyki związane z umiejętnością pisania, dokładnie kreśląc wzory po szablonach. Pobudzamy kreatywność. Dbajmy o to, aby edukacja była dla dzieci przyjemna i ciekawa. Z czystym sumieniem polecam każdej placówce oświatowej oraz rodzicom dzieci posiadanie tak fantastycznego urządzenia – mnóstwo radości, uśmiechu, czasu spędzonego razem – w dzisiejszych czasach wartość bezcenna.

Długopisy Banach 3D Zestaw

Podczas konkursu zorganizowanego przez wydawnictwo edukacyjne Ei System, szkoła, w której pracuje wygrała pakiet Autyzm. Jestem nauczycielem Szkoły Podstawowej nr. 1 im. Kazimierza Wielkiego w Wieleniu. Uczennice Oddziału Specjalnego z okazji Świąt M
Czytaj więcej ...
Podczas konkursu zorganizowanego przez wydawnictwo edukacyjne Ei System, szkoła, w której pracuje wygrała pakiet Autyzm. Jestem nauczycielem Szkoły Podstawowej nr. 1 im. Kazimierza Wielkiego w Wieleniu. Uczennice Oddziału Specjalnego z okazji Świąt Majowych tworzyły za pomocą długopisów 3D flagi, herby i inne symbole majowe. Według szablonów "Emocje" , dziewczynki wskazywały jakie emocje im towarzyszyły podczas pracy z długopisem 3D. Zajęcia kształtują wyobraźnie przestrzenną oraz myślenie abstrakcyjne. Metody aktywizujące takie jak ekspresja i impresja dają szansę na wykorzystanie przeróżnych gadżetów edukacyjnych jak np. długopis 3D. Pakiet Autyzm sprawdzi się idealnie do pracy z uczniami o różnych niepełnosprawnościach intelektualnych. Nauczyciel- Renata Tecław

Eduterapeutica Autyzm

Fajerwerki w edukacji? Poznaj zalety korzystania z długopisu 3D Banach.

Fajerwerki w edukacji? Poznaj zalety korzystania z długopisu 3D Banach.

Wprowadzenie nowego pojęcia, zasady, wzoru, wyrobienie czujności ortograficznej czy utrwalenie konkretnych zagadnień wiąże się często ze żmudną pracą. Jednak każde zajęcia edukacyjne potrzebują od czasu do czasu fajerwerków edukacyjnych, aby stały się bardziej atrakcyjne i motywujące uczniów do pracy i podejmowania nowych, coraz trudniejszych wyzwań. Powinny być one motorem napędowym w oczekiwaniu na kolejne spotkanie nauczyciel–uczeń. Istotną rolą nauczyciela jest dawanie narzędzi pracy, a nie gotowych rozwiązań oraz tworzenie odpowiedniego środowiska do realizacji wyznaczonych celów.

Długopis Banach 3D do kreatywnej edukacji

Jednym z takich edukacyjnych fajerwerków jest niewątpliwie długopis 3D Banach. I o ile korzystanie z niego np. podczas lekcji geometrii wydaje się oczywiste, to podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych już niekoniecznie. A jest to bardzo przydatne narzędzie! 

Możliwość wykorzystania długopisu 3D na zajęciach ogranicza jedynie wyobraźnia. Nie tylko nasza, bo czasem wystarczy dać przestrzeń do działania uczniom, żeby przekonać się, jak wiele pomysłów mogą wygenerować. Długopis 3D na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych wykorzystuję m.in. do doskonalenia funkcji językowych. Poniżej kilka pomysłów z mojej praktyki.

Wykreuj upominek dla bliskiej osoby długopisem 3D

Prezent wykonany długopisem 3D jest nie tylko oryginalny, ale stwarza okazję do ćwiczeń językowych, np. ustnego lub pisemnego opisu wykonanego przedmiotu. Kiedy każdy wykona swój upominek, możemy zaproponować uczniom zabawę edukacyjną „Jaki upominek mam na myśli” – dzieci stawiają przed sobą prezenty, następnie wskazana osoba wybiera sobie jeden z przedmiotów (nie mówi głośno, który przedmiot wybrała) i zadaje zagadkę pozostałym, np.: „Jest to miejsce, w którym ludzie lubią ze sobą przebywać. Jest tam przytulnie, ciepło…”. Różnorodność kolorów filamentów sprawia, że możemy wykonać najróżniejsze przedmioty. Obsługa długopisu nie jest skomplikowana. Jeśli masz obawy, możesz obejrzeć film instruktażowy. Zasady jego działania można porównać do kleju na gorąco, jednak praca z długopisem jest bezpieczna. Pomimo iż sama końcówka, z której wydobywa się rozgrzany filament jest ciepła, nie grozi to oparzeniem. Moi uczniowie korzystają z kleju na gorąco i dobrze sobie radzą, pomimo iż klej stwarza większe ryzyko oparzenia. Z długopisem 3D radzą sobie świetnie.

Ucz się liter z długopisem 3D

Przykładem na wykorzystanie długopisu 3D w edukacji wczesnoszkolnej może być wykonanie nim nowo poznanej litery. Nic tak nie pomaga w zapamiętywaniu, jak działanie i obraz. Następnie można poprosić uczniów o wymienienie wyrazów rozpoczynających się daną głoską, np. O jak osa, L jak lampa. Takie podejście do nauki i rozwiązywania zadań spowoduje, że dzieci z miłą chęci będą podejmować się nowych zadań i pokonywać przeszkody. 

Kreatywne układanie pytań długopisem 3D Banach

Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r. poz. 1280) mówi, że „zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizuje się̨ dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się̨. Liczba uczestników zajęć́ nie może przekraczać́ 5”. Zdarza się czasem, że z różnych powodów na zajęciach spośród czterech uczniów, trzech jest nieobecnych. Wówczas możemy zaproponować obecnemu uczniowi wykonanie dowolnego przedmiotu długopisem 3D, a na kolejnych grupa w ramach zabawy „Tak/Nie” zgaduje, jaki przedmiot wykonał. Autor przedmiotu może odpowiadać na pytania kolegów i koleżanek wyłącznie za pomocą słów „tak” lub „nie”. Zabawa ta daje możliwość samodzielnego układania i zadawania pytań, z czym uczniowie często mają kłopot.

Uczenie poprzez zabawę

Zabawę tę można zmodyfikować, nazywając ją „Zgadnij, co to za przedmiot”. Autor pracy poprzez szereg wskazówek próbuje naprowadzić uczestników zabawy na odpowiedź. Zabawa może rozpocząć się wtedy od słów „Może być duży lub mały. Ma ucho, ale nie słyszy…”.

Warto pamiętać, że uczniowie inaczej odbiorą ćwiczenie, kiedy będą opisywać własnoręcznie wykonany długopisem 3D przedmiot, niż gdybyśmy poprosili ich o opisanie przypadkowego przedmiotu stojącego w klasie. Opisując przedmiot, uczniowie mogą mieć trudności w redagowaniu zdań. Warto podać im kilka zwrotów pomocniczych, które możemy zapisać na tablicy/kartce/w zeszycie. Można taką listę wyrażeń pomocniczych stworzyć wspólnie z uczniami. Opisane powyżej ćwiczenia stanowią doskonały pretekst do rozmowy na dany temat, budowania ustnych lub pisemnych wypowiedzi i usprawniania funkcji językowych uczniów. Dodatkowo doskonalimy też umiejętność pisania (grafomotorykę). 

Ortografia nie musi być trudna i nudna. Wykorzystaj długopis 3D

Idąc krok dalej, możemy pokusić się o utrwalanie zasad ortograficznych, zaznaczając długopisem 3D (dowolnym kolorem) miejsca, w których uczeń zrobił błąd ortograficzny. Wprowadzając natomiast zasadę ortograficzną, możemy tworzyć wierszyki i zdania ułatwiające zapamiętywanie, zapisując je długopisem 3D. 
Przykład: Wprowadzając pisownię wyrazów z „ó” wymiennym, zapisujemy zdanie Ewa obiera ananasa. Pierwsze litery każdego wyrazu wyjaśniają zasadę wymiany „ó” na e, o, a. Propozycje przedstawione w artykule sprawdzą się zarówno w klasach młodszych, jak i starszych. Mam ogromną nadzieję, że staną się one inspiracją dla nauczycieli do poszukiwania własnych pomysłów. A kto wie, być może już w trakcie czytania tego tekstu pojawiły się one u kogoś w głowie? U mnie tak właśnie się dzieje, więc spieszę szybko przelać je na wirtualną kartkę.

_________
Autorka:

Ewa Kempska- doświadczona nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagog, terapeutka

Powiązane posty

Udostępnij