Następnie zmodyfikowałam ćwiczenie. Podobnie jak w pierwszej wersji dzieci nazywały koła smakami lodów, a później przygotowywały dla siebie lody, z tym że wszystkie gałki lodów w chwili odbierania zamówienia były zakryte, dzięki czemu dzieci doskonaliły pamięć oraz koncentrację.
W pierwszej wersji tego ćwiczenia poprosiłam, by słuchając mojego zamówienia, uczestnicy przyglądali się kolorowym kołom, co ułatwiało zapamiętywanie. Natomiast w wersji drugiej takiej możliwości już nie było.
Dodatkową wartością zabawy było wdrażanie do wypowiedzi ustnych na dany temat, formułowania i zapisywania zdań w zeszycie. Przy okazji udało nam się z jedną z uczestniczek zabawy utrwalić nazwy czterech kolorów w języku angielskim oraz zapamiętać podstawowe figury i ich wielkość: mały – średni – duży.
Ćwiczenie to okazało się idealne zarówno dla uczennicy, która ma duże problemy z pamięcią i koncentracją uwagi, jak i dla pozostałych uczniów wymagających wsparcia, przede wszystkim w zakresie doskonalenia percepcji wzrokowej oraz funkcji językowych.