Opinie Klientów

Filamenty firmy Banach 3D to wysokiej jakości biodegradowalny i bezpieczny dla dzieci materiał. Potwierdzają to testowane dotychczasowo filamenty PLA PREMIUM SMOOTH oraz PLA PREMIUM ACTIV, które podczas druku nie stanowiły problemu. Materiał nawinięt
Czytaj więcej ...
Filamenty firmy Banach 3D to wysokiej jakości biodegradowalny i bezpieczny dla dzieci materiał. Potwierdzają to testowane dotychczasowo filamenty PLA PREMIUM SMOOTH oraz PLA PREMIUM ACTIV, które podczas druku nie stanowiły problemu. Materiał nawinięty jest prawidłowo, dzięki czemu nie plącze się na szpuli, a średnica materiału nie odbiega od normy. Wysokiej jakości filamenty firmy Banach 3D są łatwe w drukowaniu i dostępne w szerokiej palecie kolorów. Struktura materiału nie zapycha głowicy, dzięki czemu jakość wydruku jest na najwyższym poziomie. W związku z powyższym z całym przekonaniem rekomenduje firmę Banach 3D jako specjalistę w swojej branży.

Filamenty PLA Banach 3D - Smooth

Since the era of Charlemagne

and 12 thousand Georgian manuscripts

Hi guys! I am a 19 year old beautiful girl from Ukraine, looking for new friends. More: https://telegra.ph/Looking-for-new-friends-05-13

so expensive material

Dodaj opinię

Ocena:
Anuluj
Figu-miku, czyli jak zabić monotonię podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

Figu-miku, czyli jak zabić monotonię podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

Nie wyobrażam sobie, aby podczas 45 minut zajęć korekcyjno-kompensacyjnych skupić się na doskonaleniu wyłącznie percepcji słuchowej, grafomotoryki czy też pamięci. Powód wydaje się oczywisty – monotonia zabija motywację do pracy. Oczywiście można pracować na tym samym materiale, jednak wymaga to nie tylko zmiany aktywności, ale i rodzaju ćwiczeń. 

Zestaw Figu-miku to jeden z elementów programu „Eduterapeutica SPE 1-3”. Kiedy po raz pierwszy zobaczyłam tę grę, pomyślałam: Figury jak figury, bez szału. I zanim sięgnęłam po nią ponownie, upłynął tydzień.

Najpierw skorzystałam z jednego z ćwiczeń opisanych w broszurze dołączonej do gry. Stało się ono dla mnie inspiracją do poszukiwań nowych pomysłów na wykorzystanie zestawu w pracy z dziećmi. Poniżej kilka propozycji.

Ćwiczenie 1

Wersja 1

Rozpoczęłam od ćwiczenia „Kawiarnia” zaproponowanego w broszurce. Poprosiłam uczniów, aby nazwali koła w poszczególnych kolorach smakami lodów. I tak oto koło zielone stało się gałką lodów o smaku jabłkowym, białe – śmietankowym, różowe – malinowym… Już samo wspomnienie o lodach wywołało u dzieci miłe skojarzenia. 
Kolejny etap zabawy polegał na wzajemnym przygotowywaniu sobie lodów. Najpierw dzieci realizowały moje zamówienie (Poproszę cztery gałki lodów: jedną dużą gałkę o smaku czekoladowym, dwie małe malinowe i jedną dużą cytrynową.), a później swoje.

Wersja 2

Następnie zmodyfikowałam ćwiczenie. Podobnie jak w pierwszej wersji dzieci nazywały koła smakami lodów, a później przygotowywały dla siebie lody, z tym że wszystkie gałki lodów w chwili odbierania zamówienia były zakryte, dzięki czemu dzieci doskonaliły pamięć oraz koncentrację.

W pierwszej wersji tego ćwiczenia poprosiłam, by słuchając mojego zamówienia, uczestnicy przyglądali się kolorowym kołom, co ułatwiało zapamiętywanie. Natomiast w wersji drugiej takiej możliwości już nie było. 
Dodatkową wartością zabawy było wdrażanie do wypowiedzi ustnych na dany temat, formułowania i zapisywania zdań w zeszycie. Przy okazji udało nam się z jedną z uczestniczek zabawy utrwalić nazwy czterech kolorów w języku angielskim oraz zapamiętać podstawowe figury i ich wielkość: mały – średni – duży. 

Ćwiczenie to okazało się idealne zarówno dla uczennicy, która ma duże problemy z pamięcią i koncentracją uwagi, jak i dla pozostałych uczniów wymagających wsparcia, przede wszystkim w zakresie doskonalenia percepcji wzrokowej oraz funkcji językowych.

Ćwiczenie 2

Wersja 1

Narysowałam na kartce kostkę do gry i każdej liczbie oczek przyporządkowałam figurę (wielkość figury nie miała znaczenia). Uczniowie rzucali kostką do gry (każdy miał 8 rzutów), a liczba wyrzuconych oczek wskazywała figurę, którą otrzymywał rzucający (sam wybierał kolor oraz wielkość). 

Kiedy ta część zabawy dobiegła końca, należało ułożyć z zebranych figur dowolny przedmiot. Warunek: trzeba było wykorzystać wszystkie zebrane figury. Następnie każdy uczeń odpowiadał na serię pytań adekwatną do treści ułożonego przedmiotu. Jedno pytanie wywoływało kolejne.

Przykład:

  • Kto mieszka w tym domu?
  • Czy Michał ma rodzeństwo?
  • Ile lat mają siostry Michała?
  • O ile lat Gabi jest młodsza od Michała?
  • Kto jest najmłodszy z czwórki rodzeństwa?
  • Jakie są ich ulubione zabawy?
  • Co dostały dzieci od Mikołaja?

Zabawa ta, podobnie jak poprzednia, pozwoliła doskonalić udzielanie pełnych odpowiedzi na zadane pytania. Dodatkowo umożliwiła porównywanie liczb. 

Wersja 2

Jedna z uczennic z wylosowanych figur wykonała moją postać. Do ułożonego obrazka opracowała następujący tekst: To pani Ewa, która pojechała nad morze. Na głowie ma kapelusz. Przyjechała na wakacje, ponieważ chce odpocząć od szkoły. Będzie bawiła się piłką w wodzie. Przyjechała na wakacje na tydzień.

To tylko kilka pomysłów, które przyszły mi do głowy, kiedy sięgnęłam po grę Figu-miku. Kiedy piszę te słowa, w mojej głowie pojawiają się kolejne pomysły. Można je wykorzystać nie tylko w pracy z uczniami z klas 1–3, ale również młodszymi, do czego zachęcam.

Gra Figu-miku stwarza wiele możliwości, przede wszystkim pomaga:

  • doskonalić percepcję wzrokową,
  • wdrażać do wielozdaniowych, spójnych wypowiedzi,
  • samodzielnie układać pytania i formułować odpowiedzi na pytania innych,
  • doskonalić umiejętności matematyczne: przeliczanie, porównywanie, stosunki wielkościowe,
  • utrwalać kolory i kształty,
  • doskonalić kreatywność poprzez układanie własnych obrazków z figur (zestaw oprócz figur podstawowych, zawiera także inne kształty).

A co najważniejsze, uczniowie doskonalą umiejętności poprzez zabawę, nie mając poczucia, że się uczą. Dzięki temu nastawienie do realizacji zadania jest pozytywne.

Autorka:

Ewa Kempska - doświadczona nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagog, terapeutka.

Powiązane produkty

Udostępnij