Opinie Klientów

Kontakt z serwisem był od początku bardzo rzeczowy. Udzielono mi wszelkich możliwych porad na temat rozwiązania problemu. Niestety porady nie pomogły. Wówczas zaproponowano mi odesłanie drukarki do serwisu. Co ważne, nie musiałem pakować w orygina
Czytaj więcej ...
<p>Kontakt z serwisem był od początku bardzo rzeczowy. Udzielono mi wszelkich możliwych porad na temat rozwiązania problemu. Niestety porady nie pomogły. Wówczas zaproponowano mi odesłanie drukarki do serwisu. Co ważne, nie musiałem pakować w oryginalną paczkę (ta została już poddana recyklingowi). Proces wysyłki i serwisowania przebiegł bardzo szybko i fachowo. Drukarka wróciła w pełni sprawna i od razu rozpoczęła pracę (po autokalibracji po transporcie). Obecnie drukuje od rana bez przerwy, różne obiekty, z dołączonej karty SD.</p>

Długopisy Banach 3D idealnie wpisują się w terapie logopedyczną. Dzięki temu urządzeniu mogę uczyć dzieci prawidłowego trzymania długopisu i odpowiedniej siły nacisku. Bez wątpienia długopisy 3D wspierają uczniów w ich rozwoju, motywują do działania
Czytaj więcej ...
Długopisy Banach 3D idealnie wpisują się w terapie logopedyczną. Dzięki temu urządzeniu mogę uczyć dzieci prawidłowego trzymania długopisu i odpowiedniej siły nacisku. Bez wątpienia długopisy 3D wspierają uczniów w ich rozwoju, motywują do działania i uczą bawiąc. Serdecznie polecam długopis 3D jako terapeuta logopeda i jako nauczyciel

Długopisy Banach 3D Zestaw

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra planszowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra dywanowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Zestaw (gra dywanowa i gry planszowe)

Dodaj opinię

Ocena:
Anuluj
Niepełnosprawność Intelektualna - studium przypadku

Niepełnosprawność Intelektualna - studium przypadku

Karolinka uczęszcza do przedszkola od września 2022 roku. Jest ciekawą świata 6-latką. Wcześniej dziewczynka ze względu na swoje problemy zdrowotne była objęta nauczaniem indywidualnym w domu. Karolinka ma zdiagnozowaną niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim oraz niedosłuch. Dziewczynka wykazuje również trudności w zakresie motoryki małej, dlatego dodatkowo uczęszcza na rehabilitację. 

Niepełnosprawność Intelektualna - dostrzegam piękno świata

Karolina ma problemy ze skupieniem uwagi (dużo bodźców ją rozprasza). Dziewczynka jest bardzo zainteresowana wszystkim, co się wokół niej dzieje, zadaje mnóstwo pytań o funkcjonowanie świata i próbuje zrozumieć jego mechanizmy. Na każde zadane pytanie oczekuje satysfakcjonującej ją odpowiedzi. „Dlaczego ja muszę ubrać kalosze?” – „Bo pada deszcz”. – „To jak pada deszcz, to dlaczego on (wskazanie palcem na kolegę) nie ma kaloszy?” – „Tak, Dawid nie ma kaloszy, ale ma adidasy, w nich też można chodzić w czasie deszczu”. Dziewczynka wymaga stałego wsparcia i motywacji do dokończenia rozpoczętych działań oraz przypominania, co w danej chwili robimy zarówno na zajęciach grupowych, jak i indywidualnych.

Dobierz mi zajęcia rewalidacyjne - potrzebuję wsparcia

Zajęcia rewalidacyjne, jakie z nią prowadzę, staram się dostosowywać do tematyki omawianej w danym tygodniu w przedszkolu. W tym celu wykorzystuję program „Niepełnosprawność intelektualna i ASD”. Z programu wybieram treści, które dostosowuję do potrzeb swojej podopiecznej, ale zdarza się również, że wykorzystuję program w całości tak, jak został przygotowany. Tak było w przypadku tematu związanego z porami roku. Karolinka z dużym zainteresowaniem dopasowywała ubrania do odpowiedniego sezonu. Chociaż zrobiła kilka błędów, nie zniechęciła się w poszukiwaniu ubrań i sama ponawiała próbę.  Program wykorzystuję również jako wstęp do wspólnej pracy. W taki sposób pracowałyśmy w ostatnim tygodniu karnawału, przygotowując nakrycie stołu na posiłek. Na początku zajęć, wykorzystując program „Niepełnosprawność intelektualna i ASD”, Karolina ułożyła prawidłowo nakrycia do posiłku, a następnie wspomagając się spoglądaniem na komputer, odwzorowała takie samo ułożenie na stole, korzystając z naczyń z zabawkowej kuchenki. 

Zbuduj moją samodzielność

Rozwijając temat naczyń i sprzętów używanych w kuchni, a następnie w domu, sięgnęłam do kart pracy, które dostałam w pakiecie z programem „Niepełnosprawność intelektualna i ASD”. Z kart pracy na początek wybrałam kuchnię. Wspólnie z Karoliną wycięłyśmy urządzenia, które mieszczą się w kuchni, a następnie zadaniem dziewczynki było ułożenie sprzętów w odpowiedni sposób, tak aby wszystkie zmieściły się w pomieszczeniu. Karty pracy zawierają między innymi stół oraz krzesła, ale pojawił się również talerz, sztućce i kubek z herbatą, dzięki czemu Karolina po raz kolejny, ale w nowy sposób mogła nakryć do stołu. W trakcie następnych zajęć, przypominając sobie wykonane wcześniej karty pracy, Karolina miała otoczyć pętlą przedmioty i urządzenia znajdujące się w kuchni oraz wybranych pomieszczeniach domowych. Ponieważ Karolina ma problemy ze słuchem, pracujemy także nad tym zmysłem. Program zawiera również ćwiczenia słuchowe. Proste zadania składają się obrazków i dźwięków, natomiast trudniejsze z dźwięków i podpisów. Karolinka jest na etapie dopasowywania dźwięków do obrazków. Ponieważ to zadanie sprawia jej dużo przyjemności i lubi je wykonywać, wykorzystujemy je na zakończenie zajęć w ramach relaksu. 

Wykorzystuj pakiety multimedialne

Dzięki zróżnicowanym zadaniom pakietu, a także kartom pracy dołączonym do zestawu „Niepełnosprawność intelektualna i ASD” Karolina nie jest znudzona w czasie zajęć, a w przypadku rozproszenia potrafi wrócić do wykonywania zaproponowanych jej aktywności.  Pracując z Karoliną programem „Niepełnosprawność intelektualna i ASD”, chcę, aby miała możliwość popełniać błędy i korygować je, poznając świat w bezpiecznych dla siebie warunkach. Umożliwiają to między innymi przygotowane scenki i konkretne zadania do wykonania, takie jak zrobienie drobnych zakupów np. w kinie. Zadania w pakiecie „Niepełnosprawność intelektualna i ASD” są skonstruowane w taki sposób, aby wychodząc od jednego tematu, rozszerzać go dalej, jednocześnie utrwalając poznane już wiadomości, dlatego używamy go co najmniej raz – dwa razy w tygodniu. Systematyczna praca z pakietem wspiera nie tylko rozwój poznawczy dziecka, ale pomaga również rozwijać pewność siebie w kontaktach z rówieśnikami. 

_____________________________________________________________
Autorka: Autorka  s. Julia Konrad, FDC - Ukończyłam studia pedagogiczne z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, oraz pedagogikę specjalną. Obecnie pracuję jako wychowawca w przedszkolu ogólnodostępnym. Jestem także nauczycielem wspomagającym dla dziecka objętego kształceniem specjalnym. Interesuję się szeroko pojętą komunikacją alternatywną i wspomagającą, a szczególnie językiem migowym jego dostępnością dla osób Głuchych, a także ich kulturą. 

s. Julia Konrad jest zwyciężczynią konkursu, "Co sprawia Ci radość w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną?". Wydarzenia są autentyczne, jednak imię dziecka zostało zmienione na potrzeby opowiadania. 

Powiązane posty

Udostępnij