Dzięki zróżnicowanym zadaniom pakietu, a także kartom pracy dołączonym do zestawu „Niepełnosprawność intelektualna i ASD” Karolina nie jest znudzona w czasie zajęć, a w przypadku rozproszenia potrafi wrócić do wykonywania zaproponowanych jej aktywności. Pracując z Karoliną programem „Niepełnosprawność intelektualna i ASD”, chcę, aby miała możliwość popełniać błędy i korygować je, poznając świat w bezpiecznych dla siebie warunkach. Umożliwiają to między innymi przygotowane scenki i konkretne zadania do wykonania, takie jak zrobienie drobnych zakupów np. w kinie. Zadania w pakiecie „Niepełnosprawność intelektualna i ASD” są skonstruowane w taki sposób, aby wychodząc od jednego tematu, rozszerzać go dalej, jednocześnie utrwalając poznane już wiadomości, dlatego używamy go co najmniej raz – dwa razy w tygodniu. Systematyczna praca z pakietem wspiera nie tylko rozwój poznawczy dziecka, ale pomaga również rozwijać pewność siebie w kontaktach z rówieśnikami.
_____________________________________________________________
Autorka: Autorka s. Julia Konrad, FDC - Ukończyłam studia pedagogiczne z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, oraz pedagogikę specjalną. Obecnie pracuję jako wychowawca w przedszkolu ogólnodostępnym. Jestem także nauczycielem wspomagającym dla dziecka objętego kształceniem specjalnym. Interesuję się szeroko pojętą komunikacją alternatywną i wspomagającą, a szczególnie językiem migowym jego dostępnością dla osób Głuchych, a także ich kulturą.
s. Julia Konrad jest zwyciężczynią konkursu, "Co sprawia Ci radość w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną?". Wydarzenia są autentyczne, jednak imię dziecka zostało zmienione na potrzeby opowiadania.