Opinie Klientów

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra planszowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra dywanowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy lwa 3x4! Zestaw (gra dywanowa i gry planszowe)

Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: no
Czytaj więcej ...
Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: nowe plecaki, w pełni wyposażone piórniki, kredki zastrugane na szpic. Przed najmłodszymi nowe wyzwania, chęci co nie miara. I czas, gdzie czar pryska: rozpoczyna się nauka, popołudnia spędzone nad szlaczkami czy literkami i coraz więcej i więcej, zaangażowanie stopniowo wyparowuje – przecież to nudne. Niekiedy staranne, zgrabne literki stają się byle jakie, nieczytelne – szybciej, wygodniej. Nie wspominając o tym, jak nasze dzieci trzymają ołówki, kredki czy długopisy, niekiedy przypomina to chwyt jaskiniowców pocierających kamienie przy rozpalaniu ogniska. Zastanawiamy się, co robić, jak sprawić, żeby nasze dzieci chciały? Żeby tak im się chciało, jak im się nie chce. Podczas swojej pracy mam możliwość korzystać z rewelacyjnych urządzeń, jakimi są długopisy 3D firmy Banach. Rewelacyjne i fantastyczne, a dlaczego? Na pewno coś nowego, innego – nowości działają na nas zachęcająco. Co udało się osiągnąć? Ku zdziwieniu znacznie wzrosła frekwencja uczniów na zajęciach terapeutycznych, wzrósł poziom atrakcyjności pracy. W jaki sposób możemy pracować i co możemy wypracować? Najważniejszą kwestią staje się istotna poprawa koncentracji uwagi, abyśmy mogli narysować coś fajnego, musimy zadbać o dokładność i precyzję. Pobudzamy wyobraźnię i realizujemy swoje małe marzenia… Chciałbym mieć domek… narysuje sobie czemu nie…, chciałabym mieć nową bransoletkę, która będzie mi pasowała do sukienki… – narysuje sobie. To taki zaczarowany ołówek. Uczymy nasze dzieci i nas samych, gdyż dorosłym sprawia to również ogromna frajdę, ćwiczy wytrwałość i planowanie. Kształtujemy nawyki związane z umiejętnością pisania, dokładnie kreśląc wzory po szablonach. Pobudzamy kreatywność. Dbajmy o to, aby edukacja była dla dzieci przyjemna i ciekawa. Z czystym sumieniem polecam każdej placówce oświatowej oraz rodzicom dzieci posiadanie tak fantastycznego urządzenia – mnóstwo radości, uśmiechu, czasu spędzonego razem – w dzisiejszych czasach wartość bezcenna.

Długopisy Banach 3D Zestaw

Podczas konkursu zorganizowanego przez wydawnictwo edukacyjne Ei System, szkoła, w której pracuje wygrała pakiet Autyzm. Jestem nauczycielem Szkoły Podstawowej nr. 1 im. Kazimierza Wielkiego w Wieleniu. Uczennice Oddziału Specjalnego z okazji Świąt M
Czytaj więcej ...
Podczas konkursu zorganizowanego przez wydawnictwo edukacyjne Ei System, szkoła, w której pracuje wygrała pakiet Autyzm. Jestem nauczycielem Szkoły Podstawowej nr. 1 im. Kazimierza Wielkiego w Wieleniu. Uczennice Oddziału Specjalnego z okazji Świąt Majowych tworzyły za pomocą długopisów 3D flagi, herby i inne symbole majowe. Według szablonów "Emocje" , dziewczynki wskazywały jakie emocje im towarzyszyły podczas pracy z długopisem 3D. Zajęcia kształtują wyobraźnie przestrzenną oraz myślenie abstrakcyjne. Metody aktywizujące takie jak ekspresja i impresja dają szansę na wykorzystanie przeróżnych gadżetów edukacyjnych jak np. długopis 3D. Pakiet Autyzm sprawdzi się idealnie do pracy z uczniami o różnych niepełnosprawnościach intelektualnych. Nauczyciel- Renata Tecław

Eduterapeutica Autyzm

Pomoce logopedyczne – jak dobrze wybrać?

Pomoce logopedyczne – jak dobrze wybrać?

- Kategorie: Logopedia

Pomoce logopedyczne – takim stwierdzeniem dziś można nazwać ogromną listę różnorodnych ćwiczeń wspierających pracę logopedy. Można przebierać między tymi opierającymi się na tradycyjnych metodach, a tymi bazującymi na nowoczesnych technikach opartych nieraz na aplikacjach i programach komputerowych. Jak zatem wybrać właściwie?

Szukając właściwych pomocy logopedycznych dopasowanych do terapii, łatwo poczuć się przytłoczonym. Wybór waha się od metod tradycyjnych, stosowanych jeszcze przez nas samych w dzieciństwie do nowoczesnych technik opartych nieraz na aplikacjach i programach komputerowych. Jak zatem wybrać właściwie? Korzystając z programu Eduterapeutica Logopedia nie trzeba na szczęście decydować się tylko na jedne rodzaj pomocy logopedycznych, gdyż ten multimedialnych program łączy w sobie najczęściej wykorzystywane pomoc w pracy terapeuty. Zestaw Eduterapeutica Logopedia posiada zarówno ćwiczenia oparte na kartach pracy,  jak i interaktywne zadania wykonywane w słuchawkach z mikrofonem. To w sumie 690 kart pracy i 879 multimediów dostosowanych do potrzeb i rozwoju dzieci w wieku od 5 do 7 lat.

Opracowane pomoce logopedyczne pozwalają na wykonywanie zadań terapii logopedycznej koncentrujących się na częstych zaburzeniach, np. szeregu szumiącego, ciszącego i syczącego, problemach w artykulacji głosek „r”, „k”, „g”, jąkaniu, problemach związanych z mową bezdźwięczną czy słuchem fonematycznym. Terapia wspierana programem multimedialnym jest nie tylko ciekawsza i bardziej angażująca, ale również pozwala na dostosowanie metody leczenia do potrzeb danego dziecka. Testy czy nagrywanie wykonywanych ćwiczeń pozwalają natomiast terapeucie na systematyczne śledzenie postępów i opisywanie wyników czy diagnozy.

Pozostaje dylemat między wersjami: podstawową i rozszerzoną. Poniżej krótkie porównanie:

Eduterapeutica Logopedia podstawowa

Wersja podstawowa opiera się w głównej mierze na klasycznych metodach wykorzystywanych w terapii logopedycznej wspieranych dostępnymi materiałami multimedialnymi – skupia się na zaburzeniach szeregu szumiącego, syczącego i ciszącego, różnicowaniu szeregów czy problemach z artykulacją głoski „r”. Zawiera ponad 500 ćwiczeń interaktywnych i 690 wydrukowanych kart pracy. W zestawie jest również poradnik metodyczny, słuchawki z mikrofonem i pomoce dydaktyczne.

Eduterapeutica Logopedia rozszerzona

Wersja rozszerzona to propozycja dla przedszkoli i szkół chcących wprowadzić w swojej terapii rozbudowaną terapię logopedyczną – posiada aż 879 zadań interaktywnych. Program zawiera elementy programu podstawowego, a oprócz tego ćwiczenia grafomotoryczne (czyli takie, które kształtują koordynację wzrokowo-ruchową i poprawiają sprawność dłoni), terapię jąkania za pomocą ćwiczeń emisyjnych czy rytmizacji mówienia, ćwiczenia zaburzeń słuchu fonetycznego (czyli niwelujące problemy z rozróżnianiem dźwięków, które w efekcie prowadzą do zaburzeń wymowy), jak również badanie mowy pozwalające na właściwą diagnozę, precyzyjne dostosowanie i zaplanowanie terapii logopedycznej dla danego ucznia i jego potrzeb rozwojowych w zakresie problemów logopedycznych i obserwowanie postępów. Posiada również rozszerzony wachlarz ćwiczeń multimedialnych. Dzięki temu zakup jednego zestawu Eduterapeutica Logopedia zapewnia ogromną bazę pomocy logopedycznych do wykorzystania w trakcie terapii.

Multimedialne pomoce logopedyczne – dlaczego warto po nie sięgać w terapii

Przewaga multimediów wykorzystywanych w terapii logopedycznej ma tą przewagę nad klasycznymi metodami, że nie są dla ucznia tak nużące jak tradycyjne ćwiczenia i karty pracy. Różnorodność materiałów, na których opierają się takie zajęcia powoduje, że zadania są dla uczniów ciekawsze, a podczas nauki dzieci są bardziej zaangażowane, chętniej wykonują ćwiczenia, bawiąc i ucząc się jednocześnie.

Zadania multimedialne pozwalają na pobudzanie kilku zmysłów naraz – mowy, słuchu, wzroku, co sprawia, że terapia jest bardziej efektywna. Dzieci szybciej zapamiętują prawidłowe dźwięki, kojarząc je z odpowiadającymi im ilustracjami. Możliwość pracy z mikrofonem dla większości dzieci jest już atrakcją samą w sobie, za to opcja odsłuchania samego siebie na nagraniu ma wartość dodaną – stanowi nie tylko ciekawostkę dla dziecka, ale i okazję do wychwycenia własnych błędów, wskazanych przez nauczyciela czy zaobserwowania swoich postępów. Uczniowie wykonują wiele zabawnych i wartościowych zadań na podstawie nagrań, kolorowych ilustracji i kilkuset kart pracy – niemal nie sposób, by się one znudziły lub powtarzały.

Eduterapeutica Logopedia – pomocnik terapeuty

Eduterapeutica Logopedia to nie tylko pomoce logopedyczne przydatne w trakcie wykonywania ćwiczeń terapeutycznych. Zestawy oferują dużą liczbę ćwiczeń, dostępnych z jednej licencji dla kilku stanowisk komputerowych. Dostępne karty pracy można w każdej chwili dodrukować, dzięki czemu nie trzeba oszczędzać na materiałach, pracować w parach, a uczniowie mają możliwość wykonania niektórych zadań po raz kolejny, jeśli zachodzi taka konieczność. Wszystko to pozwala łatwiej, lepiej i efektywniej prowadzić terapię logopedyczną. Co więcej program Eduterapeutica Logopedia daje terapeutom możliwość przeprowadzenia wstępnej diagnozy, testów z możliwością dokładnego opisu czy opcji nagrywania wypowiedzi dzieci, co pozwala na dokładną analizę ich postępów. Aplikacja nauczyciela jest powiązana z aplikacją ucznia, pozwala planować i kierować terapią.

Wykorzystanie multimediów w terapii logopedycznej niesie ze sobą wiele zalet zarówno z punktu widzenia nauczyciela, gdyż jest to nieoceniona pomoc w organizacji zajęć i śledzeniu progresu, jak i z perspektywy dziecka, dla którego wykonywanie zadań nie jest monotonnym i bezcelowym zadaniem, ale zajmującym wyzwaniem, do którego z zainteresowaniem podchodzi.

Udostępnij