Opinie Klientów

<p>Coraz więcej uczniów zmaga się ze specyficznymi trudnościami w uczeniu. Wymaga dostosowanego, wielozmysłowego i atrakcyjnego wsparcia w uczeniu się. Z pomocą przychodzą nam nowoczesne rozwiązania w postaci atrakcyjnych pakietów i materiałów edukac
Czytaj więcej ...
<p>Coraz więcej uczniów zmaga się ze specyficznymi trudnościami w uczeniu. Wymaga dostosowanego, wielozmysłowego i atrakcyjnego wsparcia w uczeniu się. Z pomocą przychodzą nam nowoczesne rozwiązania w postaci atrakcyjnych pakietów i materiałów edukacyjnych. Jednym z nich jest zestaw SPE dla klas 4-8 Eduterapeutica, który spełnia naszym zdaniem wszystkie elementy materiałów wzbudzających zainteresowanie uczniów. Zwiększa motywację i intencję do podjęcia wyzwania i co istotne daje szansę na odniesienie sukcesu każdemu uczniowi. Różnorodność zadań, stopniowanie trudności w ćwiczeniach i fantastycznie skomponowane multimedialne zadania w połączeniu z wydrukowanymi kartami pracy dają możliwość indywidualizacji pracy. Na uwagę zasługuje długopis Banach 3D z kartami pracy oraz materiałem do tworzenia modeli, który dla uczniów potrzebujących dodatkowej motywacji i częstej zmienności oddziaływań jest dodatkowy atutem. Ogromną wartością pakietu jest osnowa metodyczna dla nauczycieli i poradnik dla rodziców, które są ogromnym wsparciem w zakresie wyboru odpowiednich zadań, ich merytorycznego zastosowania i kontynuowania terapii w domu.</p>

Eduterapeutica Specjalne Potrzeby Edukacyjne 4-8

Złapmy Lwa to świetna gra ucząca logicznego myślenia i planowania ruchów. Zasady są tak łatwe, że wystarczy kilka minut, a dzieci wiedzą co robić. Ogromnym walorem gry jest strategia oraz logika znana z europejskich szachów sprowadzona jednak do niez
Czytaj więcej ...
Złapmy Lwa to świetna gra ucząca logicznego myślenia i planowania ruchów. Zasady są tak łatwe, że wystarczy kilka minut, a dzieci wiedzą co robić. Ogromnym walorem gry jest strategia oraz logika znana z europejskich szachów sprowadzona jednak do niezbędnego minimum: czterech figur-zwierzątek dla każdego z dwóch graczy i małej planszy o wymiarach trzy na cztery pola. W grę można grać również na większej powierzchni, wykorzystując do tego matę 1,5 m na 2 m i 8 dużych miękkich poduszek, świetna gra dywanowa. Wyśmienita zabawa, inteligentne rozgrywki, świetne wykonanie - Złapmy Lwa to naprawdę udany zakup nie tylko do przedszkola.

Złapmy lwa 3x4! Zestaw (gra dywanowa i gry planszowe)

Gra jest stworzona w bardzo ciekawej formie tj.: „zwierzątkowych” poduszek, którymi dzieci rozgrywają partie uproszczonej gry w szachy. Gra ma proste reguły, które da się wyjaśnić w kilka minut. Nie trzeba pamiętać o możliwych ruchach zwierząt na pl
Czytaj więcej ...
Gra jest stworzona w bardzo ciekawej formie tj.: „zwierzątkowych” poduszek, którymi dzieci rozgrywają partie uproszczonej gry w szachy. Gra ma proste reguły, które da się wyjaśnić w kilka minut. Nie trzeba pamiętać o możliwych ruchach zwierząt na planszy – są oznaczone dobrze widocznymi na figurach znakami. Po wspólnej zabawie na dywanie, dzieci grają w parach, wykorzystując mniejsze plansze i figury dołączone do zestawu. Najważniejsze cechy gry to: grafika dostosowana do małych dzieci, rozpoczęcie nauki bez umiejętności czytania, doskonały wstęp do szachów. Gra daje dzieciom dużo radości.

Złapmy lwa 3x4! Zestaw (gra dywanowa i gry planszowe)

Gra „Złapmy lwa” świetnie się sprawdza w warunkach wyjazdowych. Podczas organizowanych przez nas biwaków, wykorzystujemy ją, jako jedną z konkurencji, za którą młodzież zdobywa punkty. Małe zestawy i świetnie opracowane instrukcje pozwalają na wprowa
Czytaj więcej ...
Gra „Złapmy lwa” świetnie się sprawdza w warunkach wyjazdowych. Podczas organizowanych przez nas biwaków, wykorzystujemy ją, jako jedną z konkurencji, za którą młodzież zdobywa punkty. Małe zestawy i świetnie opracowane instrukcje pozwalają na wprowadzenie zasad gry i ćwiczenia poszczególnym grupom. Potem, dzięki makiecie i poduszkom pionkom rozgrywane są „pojedynki” pomiędzy grupami. Oprócz elementu rywalizacji gra zapewnia świetną zabawę. Obserwowanie grup jest dla nauczyciela źródłem olbrzymiej radości i inspiracji – młodzież żywo dyskutuje starając się obrać najskuteczniejsza strategię, znajdują niekonwencjonalne rozwiązania, ćwiczą logiczne myślenie i orientacje w przestrzeni, pracują zespołowo. Warto dodać, ze gra jest wykorzystywana wśród uczniów klas 6 i wyżej (łącznie z gimnazjalnymi) i świetnie zdaje egzamin. Nie możemy się doczekać wersji dla zaawansowanych.

Złapmy lwa 3x4! Zestaw (gra dywanowa i gry planszowe)

Gra planszowa Złapmy lwa! jest rewelacyjna. Bardzo dobrze i ładnie wykonana. Chce się ją mieć i w nią grać. Dla dzieci jest atrakcyjna i ze względu na duże elementy bezpieczna. Klasyczna wersja nadaje się dla dzieci z zaburzeniami rozwoju w wieku wcz
Czytaj więcej ...
Gra planszowa Złapmy lwa! jest rewelacyjna. Bardzo dobrze i ładnie wykonana. Chce się ją mieć i w nią grać. Dla dzieci jest atrakcyjna i ze względu na duże elementy bezpieczna. Klasyczna wersja nadaje się dla dzieci z zaburzeniami rozwoju w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym (z zespołem Aspergera lub wysokofunkcjonujących autystów). Są w niej jasne reguły i pewna schematyczność, co sprawia, że świetnie nadaje się do grania z dziećmi z tego rodzaju zaburzeniami.

Złapmy Lwa. Specjalne potrzeby edukacyjne

Problemy wychowawcze w szkole – jak im zaradzić?

Problemy wychowawcze w szkole – jak im zaradzić?

Który nauczyciel nie zetknął się z problemami wychowawczymi w szkole? W jaki sposób pomóc uczniom w trudnych sytuacjach jakimi są przemoc, agresja i siecioholizm? Jak należy reagować na problemy wychowawcze uczniów?

Trudności czy problemów wychowawczych nie da się uniknąć w procesie edukacji młodego człowieka. W szkole napotykamy wiele sytuacji, które dezorganizują proces dydaktyczno – wychowawczy. Warto, aby podejmować działania naprawcze, które mogą pomóc w znacznym stopniu uczniom. Niezwykle istotna jest współpraca nauczycieli i rodziców.

Przemoc i agresja uczniów – jeden z najczęstszych problemów wychowawczych w szkole

Rodzice wysyłają swoje pociechy do szkoły, myśląc, że ich dziecko będzie bezpieczne, otoczone opieką i chronione. Niestety wiele dzieci doświadcza przemocy w szkołach w takiej czy innej formie.

Przemoc w szkole została uznana za coraz większy problem, przed którym stają wszyscy członkowie społeczności szkolnych. Opracowywane są programy interwencyjne w celu zwalczania tego coraz większego problemu.

Zarówno zindywidualizowane, jak i ogólne programy interwencji mają na celu ograniczenie występowania przemocy szkolnej i stworzenie bezpiecznego środowiska do nauki.

Ogólne programy interwencji mogą dotyczyć kwestii związanych z metodami dyscypliny i nadzoru. Rzadziej odnoszą się do dzieci jako jednostek. Natomiast zindywidualizowane programy interwencji odnoszą się do konkretnych potrzeb edukacyjnych, społecznych i emocjonalnych ucznia. Dotyczą one również kwestii związanych z dyscypliną i docelowym nadzorem nad uczniem.

Jak przeciwdziałać przemocy i agresji w szkole?

  • Oto kilka strategii, które warto wdrożyć walcząc z przemocą i agresją w szkole.
  • Zapewnij uporządkowane i przewidywalne środowisko z ograniczeniami i zasadami. Zapewni to bezpieczeństwo, spójność i bezpieczeństwo w szkole.
  •  Bądź konsekwentny w radzeniu sobie z niewłaściwym zachowaniem uczniów.
  • Stwórz przyjazną atmosferę w szkole, która sprzyja akceptacji i niestosowaniu przemocy. Nie pozwalaj na fizyczne lub emocjonalne zagrożenia lub zachowania w szkole. Stwórz atmosferę, która jest bezpieczna i spokojna. Zdrowy humor łagodzi stres i buduje odporność. Zapewnij możliwości zabawy i radości w życiu uczniów.
  • Naucz uczniów umiejętności rozwiązywania konfliktów i reagowania na akty przemocy. Naucz umiejętności zarządzania stresem. Pomoże to zmniejszyć przemoc i promuje zdrowie emocjonalne.
  • Poznaj swoich uczniów. Szukaj oznak, że są wściekli i tracą kontrolę.
  • Bądź wzorem do naśladowania. Ucz szacunku dla wszystkich ludzi i wszystkich pomysłów, przekonań.
  • Bądź chętny do słuchania i oferowania pomocy. Skieruj uczniów i rodziców do odpowiednich zasobów w szkole i społeczności, zwłaszcza w przypadku poradnictwa indywidualnego lub grupowego.
  • Naucz bezpiecznych i zdrowych sposobów wyrażania uczuć poprzez rozmowę, sztukę, muzykę, pisanie, ćwiczenia itp.

Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu u dzieci

Problemy wychowawcze w szkole nie zawsze muszą oznaczać przemocy ze strony uczniów. Statystycznie jedno na dziesięć dzieci, które grają w gry wideo, jest narażone na uzależnienie. Uzależnienie od gier wiąże się ze zwiększonym ryzykiem niższych wyników w szkole, lęku i fobii społecznych.

Komputery od dawna są wykorzystywane przez dzieci i dorosłych jako wiarygodne źródła informacji. Ponad 20% dzieci ma teraz dostęp do nieograniczonej ilości informacji i interakcji.

Niektórzy rodzice nie są w stanie ustanowić ścisłych zasad dotyczących ograniczeń dostępu do komputera dla swoich dzieci.

Nadmierne korzystanie z Internetu u dzieci może powodować otyłość, bóle głowy i ogólny zły stan zdrowia z powodu braku aktywności fizycznej. Dzieci mogą być niedostosowane społecznie i mniej zdolne do dobrej komunikacji z przyjaciółmi i rodziną. Wreszcie większość popularnych gier online przedstawia nadmierne użycie przemocy.

Jakie są sygnały ostrzegawcze uzależnienia od komputera?

Eksperci od psychologii i mediów mają listę znaków ostrzegawczych do uzależnienia od komputera:

  • Internet jest wykorzystywany przez Twoje dziecko, jako środek ucieczki od problemów lub łagodzenie przygnębionego nastroju.
  • Twoje dziecko często traci poczucie czasu w trybie online.
  • Poświęca sen dla możliwości spędzenia więcej czasu w Internecie.
  • Sprawdza swój adres e-mail kilka razy dziennie.
  • Ma gorsze osiągnięcia edukacyjne.
  • Nie przestrzega ograniczeń korzystania z Internetu.
  • Przebywa często przed komputerem.
  • Twoje dziecko ma sygnały odstawienia, w tym niepokój lub drżenie rąk.
  • Jest “cały czas zajęte komputerem”.
  • Ma problemy z rozróżnieniem świata wirtualnego i świata rzeczywistego.

 Skuteczne rozwiązania w uzależnieniu komputerowym

Szkoła powinna wspierać rodziców w przeprowadzeniu szczerych rozmów z dzieckiem na ten temat. Nie należy oceniać i przerywać argumentację dziecka. Warto skupić na zbadaniu rzeczywistych motywacji.  Na początek należy uświadomić dziecku, że jest uzależnione i jakie niesie to ze sobą konsekwencje.  Najlepszym sposobem na wyjście z tego stanu jest ustalenie ściśle określonego planu dnia. Warto ustalić zmieniające się godziny korzystania z internetu oraz częste przerwy. Szkoła powinna wspierać ucznia w doskonaleniu umiejętności społecznych. Nauczyciel może zapoznać z technikami relaksacyjnymi, do złagodzenia skutków odstawienia sieci.

Problemy wychowawcze w szkole podstawowej – jak sobie z nimi radzić?

W ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej nauczyciele zobowiązani są do rozpoznania potrzeb edukacyjnych swoich wychowanków, zaplanowania udzielanej pomocy i jej realizacji bądź koordynacji. Wszystkie te zadania pomaga spełnić program Eduterapeutica Problemy Wychowawcze, który porusza zagadnienia przemocy i agresji, problemów emocjonalnych oraz uzależnień. Jest to program zawierający komplet materiałów potrzebnych szkole do realizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

O autorze – Renata Bajor – Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej z terapią pedagogiczną. Ukończyła studia podyplomowe z polityki i zarządzania oświatą na Uniwersytecie Warszawskim. Nauczyciel, wychowawca, praktyk. Posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy z różnymi grupami wiekowymi. Entuzjastka nowoczesnej edukacji. Wdraża narzędzia i metody, dzięki którym uczenie się jest szybsze, bardziej atrakcyjne i efektywne. Koordynator twórczych eventów i projektów edukacyjnych.

Udostępnij