Opinie Klientów

Kontakt z serwisem był od początku bardzo rzeczowy. Udzielono mi wszelkich możliwych porad na temat rozwiązania problemu. Niestety porady nie pomogły. Wówczas zaproponowano mi odesłanie drukarki do serwisu. Co ważne, nie musiałem pakować w orygina
Czytaj więcej ...
<p>Kontakt z serwisem był od początku bardzo rzeczowy. Udzielono mi wszelkich możliwych porad na temat rozwiązania problemu. Niestety porady nie pomogły. Wówczas zaproponowano mi odesłanie drukarki do serwisu. Co ważne, nie musiałem pakować w oryginalną paczkę (ta została już poddana recyklingowi). Proces wysyłki i serwisowania przebiegł bardzo szybko i fachowo. Drukarka wróciła w pełni sprawna i od razu rozpoczęła pracę (po autokalibracji po transporcie). Obecnie drukuje od rana bez przerwy, różne obiekty, z dołączonej karty SD.</p>

Długopisy Banach 3D idealnie wpisują się w terapie logopedyczną. Dzięki temu urządzeniu mogę uczyć dzieci prawidłowego trzymania długopisu i odpowiedniej siły nacisku. Bez wątpienia długopisy 3D wspierają uczniów w ich rozwoju, motywują do działania
Czytaj więcej ...
Długopisy Banach 3D idealnie wpisują się w terapie logopedyczną. Dzięki temu urządzeniu mogę uczyć dzieci prawidłowego trzymania długopisu i odpowiedniej siły nacisku. Bez wątpienia długopisy 3D wspierają uczniów w ich rozwoju, motywują do działania i uczą bawiąc. Serdecznie polecam długopis 3D jako terapeuta logopeda i jako nauczyciel

Długopisy Banach 3D Zestaw

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra planszowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra dywanowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Zestaw (gra dywanowa i gry planszowe)

STEAM w szkole – o co w tym wszystkim chodzi?

STEAM w szkole – o co w tym wszystkim chodzi?

- Kategorie: Druk 3D

Zmieniający się świat, a wraz z nim postęp technologiczny wymagają od nas, nauczycieli, ciągłych poszukiwań sposobów na aktywizację uczniów i rozwijanie kompetencji pożądanych na rynku pracy. Nie ma ku temu lepszej drogi niż praca projektowa. Startujące niedługo „Laboratoria Przyszłości” zakładają wykorzystanie metody STEAM, ale czy wiemy, o co w niej tak naprawdę chodzi? Otóż STEAM to połączenie nowych technologii, nauk ścisłych, inżynierii, sztuki oraz robotyki, zakłada interdyscyplinarność i działania rozłożone na określony okres czasu (dłuższy bądź krótszy). 

STEAM od czego zacząć?

Z pewnością zastanawiacie się, od czego zacząć swoją przygodę z tą właśnie metodą? W tym artykule chciałbym podzielić się swoimi doświadczeniami w pracy z uczniami z wykorzystaniem STEAM. Na początek warto zadać sobie pytanie: co może być początkiem naszej pracy? Punktem wyjścia powinna być wspólna (z uczniami) analiza otaczającej nas rzeczywistości – przyrodniczej, społecznej czy ekonomicznej. Metodę STEAM można w świetny sposób połączyć z drukiem 3D. Zanim jednak zaczniemy modelowanie, warto przeprowadzić w klasie burzę mózgów dotyczącą problemu, który chcemy rozwiązać w oparciu o tę metodę (np. zbudowanie wielofunkcyjnego robota, prototypy elektrowni wykorzystujących źródła odnawialne, modele cząsteczek, części ludzkiego organizmu, inteligentne zabawki, makiety budowli, miast, „żywe obrazy” – wcielanie się w role znanych postaci literackich czy też historycznych).

Patrząc na problem zbudowania robota, który ułatwi uczniom funkcjonowanie w szkole, warto zacząć pracę od zastanowienia się (ewentualnie wyszukania przez uczniów informacji), w jakich dziedzinach życia wykorzystuje się roboty, w jakich sytuacjach w szkole mogą się przydać, a następnie nad tym, jak wykorzystać projektowany przez uczniów model oraz jakie są jego wady (mogą być modyfikowane w trakcie modelowania lub testowania po wydruku) i zalety. W tym celu można skorzystać z przygotowanej przeze mnie „burzy mózgów”. 

Roboty wokół nas!

Szablon do modyfikacji pod własne zajęcia znajduje się pod linkiem.

Po etapie „burzy mózgów” przechodzimy z uczniami do tworzenia modelu 3D (np. w programie Tincercad). Chcąc zbudować robota, możemy wykorzystać zarówno podstawowe kształty, generatory kształtów, jak również elementy łącze-Hardware.  

Podobny schemat lekcji możemy wykorzystać przy realizacji projektu „Sztuczna inteligencja”. W tym przypadku również można użyć przygotowany przeze mnie szablon „burzy mózgów”. 

Szablon do modyfikacji pod własne zajęcia znajduje się pod linkiem.

Nieco innym, choć nie mniej ciekawym projektem są „Żywe obrazy”. To projekt, który z powodzeniem można realizować zarówno z młodszymi uczniami (w klasach 1-3), jak i ze starszymi. Punktem wyjścia jest wybranie przez ucznia jednej postaci historycznej, literackiej, postaci z bajki czy filmu oraz przeanalizowanie jej/jego cech zewnętrznych potrzebnych do wykonania jak najbardziej realnego modelu 3D. Tutaj również rozpoczynamy od zaproponowanej burzy mózgów, a gotową postać możemy przygotować z wykorzystaniem skanera 3D, dodając odpowiednie elementy czy przygotowując dodatkowo rekwizyty w programie do modelowania 3D. 

Szablon do modyfikacji pod własne zajęcia znajduje się pod linkiem.

Ten artykuł jest początkiem drogi ze STEAM i drukiem 3D. Wypatrujcie kolejnych pomysłów, bo z pewnością ich nie zabraknie. 

Autor:

Bartosz Chyś - pasjonat nowych technologii i metod aktywizujących w nauczaniu. Pomysłodawca bloga Digitalni i kreatywni, grupy facebookowej: Digitalni i kreatywni-nauczyciele z pasją, szkolny koordynator programu Aktywna tablica, ambasador “Wiosny edukacji”, finalista konkursu Nauczyciel Roku, członek grupy Superbelfrzy RP

Powiązane posty

Udostępnij