W swojej pracy wykorzystuję technikę, polegającą na tym, że robię prawie wszystko razem z dzieckiem, czyli tłumacząc, ćwiczenia związane stricte z pracą aparatu artykulacyjnego - pokazuję uczniowi jak ma ćwiczyć np. język, usta i wykonuję to z nim jednocześnie, aby mogło przy okazji podglądać jak to należy robić. Do różnego rodzaju gier i zabaw również się przyłączam, czasem nawet biorę udział w pracach z zakresu plastyki. Dlaczego to robię ? Ponieważ chcę, aby dziecko czuło, że jesteśmy równi sobie i jestem tutaj z nim i dla niego, aby go wspierać i kształcić. W przypadku dziecka z zaburzoną integracją sensoryczną jest to tym bardziej ważne, aby mogło wspólnie z dorosłym przeżywać i poznawać na nowo świat. W kwestii ćwiczeń, w których dziecko ma rysować dobierajmy takie kolory i narzędzia, dzięki którym będziemy wzmacniali zaburzoną sensorykę dziecka. Wykorzystujmy muzykę do doznań słuchowych, a zarazem wplątujmy w to wyrazy dźwiękonaśladowcze, logotomy, czy słowa. Zabawy z udziałem piłek sensorycznych, poduszek, muszli, słomek, piórek. W Ei system można zakupić także plansze dywanowe, które można wykorzystać w terapii. W ćwiczeniach z zakresu dużej motoryki, dobrze jest zastosować zadania z wymawianiem danej sylaby, logotomu, podczas jakiegoś ćwiczenia np. dotyczącego koordynacji ruchowej. Tak naprawdę prawie każde ćwiczenie możemy przekształcić z udziałem elementów SI. Firma Ei system oferuje nowe technologie do terapii SPE jak np. długopisy 3D. Wielu terapeutów, którzy korzystają z długopisów przekonują, że rozwijają one umiejętności percepcyjne dziecka, a także wpływają pozytywnie na jego kreatywność i prawidłowe odczuwanie.