Opinie Klientów

Długopisy Banach 3D idealnie wpisują się w terapie logopedyczną. Dzięki temu urządzeniu mogę uczyć dzieci prawidłowego trzymania długopisu i odpowiedniej siły nacisku. Bez wątpienia długopisy 3D wspierają uczniów w ich rozwoju, motywują do działania
Czytaj więcej ...
Długopisy Banach 3D idealnie wpisują się w terapie logopedyczną. Dzięki temu urządzeniu mogę uczyć dzieci prawidłowego trzymania długopisu i odpowiedniej siły nacisku. Bez wątpienia długopisy 3D wspierają uczniów w ich rozwoju, motywują do działania i uczą bawiąc. Serdecznie polecam długopis 3D jako terapeuta logopeda i jako nauczyciel

Długopisy Banach 3D Zestaw

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra planszowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra dywanowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy lwa 3x4! Zestaw (gra dywanowa i gry planszowe)

Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: no
Czytaj więcej ...
Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: nowe plecaki, w pełni wyposażone piórniki, kredki zastrugane na szpic. Przed najmłodszymi nowe wyzwania, chęci co nie miara. I czas, gdzie czar pryska: rozpoczyna się nauka, popołudnia spędzone nad szlaczkami czy literkami i coraz więcej i więcej, zaangażowanie stopniowo wyparowuje – przecież to nudne. Niekiedy staranne, zgrabne literki stają się byle jakie, nieczytelne – szybciej, wygodniej. Nie wspominając o tym, jak nasze dzieci trzymają ołówki, kredki czy długopisy, niekiedy przypomina to chwyt jaskiniowców pocierających kamienie przy rozpalaniu ogniska. Zastanawiamy się, co robić, jak sprawić, żeby nasze dzieci chciały? Żeby tak im się chciało, jak im się nie chce. Podczas swojej pracy mam możliwość korzystać z rewelacyjnych urządzeń, jakimi są długopisy 3D firmy Banach. Rewelacyjne i fantastyczne, a dlaczego? Na pewno coś nowego, innego – nowości działają na nas zachęcająco. Co udało się osiągnąć? Ku zdziwieniu znacznie wzrosła frekwencja uczniów na zajęciach terapeutycznych, wzrósł poziom atrakcyjności pracy. W jaki sposób możemy pracować i co możemy wypracować? Najważniejszą kwestią staje się istotna poprawa koncentracji uwagi, abyśmy mogli narysować coś fajnego, musimy zadbać o dokładność i precyzję. Pobudzamy wyobraźnię i realizujemy swoje małe marzenia… Chciałbym mieć domek… narysuje sobie czemu nie…, chciałabym mieć nową bransoletkę, która będzie mi pasowała do sukienki… – narysuje sobie. To taki zaczarowany ołówek. Uczymy nasze dzieci i nas samych, gdyż dorosłym sprawia to również ogromna frajdę, ćwiczy wytrwałość i planowanie. Kształtujemy nawyki związane z umiejętnością pisania, dokładnie kreśląc wzory po szablonach. Pobudzamy kreatywność. Dbajmy o to, aby edukacja była dla dzieci przyjemna i ciekawa. Z czystym sumieniem polecam każdej placówce oświatowej oraz rodzicom dzieci posiadanie tak fantastycznego urządzenia – mnóstwo radości, uśmiechu, czasu spędzonego razem – w dzisiejszych czasach wartość bezcenna.

Długopisy Banach 3D Zestaw

Uczeń z dysleksją. Sprawdź 4 zasady pomocy uczniowi z dysleksją

Uczeń z dysleksją. Sprawdź 4 zasady pomocy uczniowi z dysleksją

Uczeń z dysleksją to wyzwanie dla każdego nauczyciela. W polskich szkołach z roku na rok rośnie liczba uczniów zmagających się z dysleksją rozwojową. W badaniach prowadzonych przez prof. Martę Bogdanowicz odsetek ten szacowany jest na 10%. Nic więc dziwnego, że standardem w placówkach edukacyjnych staje się terapia pedagogiczna ukierunkowana na wsparcie takiego ucznia. Jednak, aby praca z małym dyslektykiem była skuteczna, należy zadbać o przestrzeganie kilku kluczowych zasad. Podsumowujemy je poniżej.

1. Uczeń z dysleksją, a jego zaangażowanie

Badania potwierdzają, że uczniowie zaangażowani w zajęcia korekcyjno-kompensacyjne osiągają lepsze efekty w nauce, a ich terapia przynosi lepsze efekty niż u uczniów, których zaangażowanie w wykonywane ćwiczenia jest niskie. Jak budować aktywność ucznia podczas zajęć? Przede wszystkim odnajdując z nim wspólny język i podtrzymując poziom energii podczas spotkania:

  • Jeśli prosisz ucznia o zabranie głosu – nie przerywaj, nie kończ wypowiedzi za niego. Pokaż, że jego wypowiedź jest ważna i stwórz warunki do tego, aby usłyszeć coś, czego być może się nie spodziewałeś.
  • Aktywnie słuchaj ucznia: dawaj sygnały zainteresowania tym, co mówi (np. utrzymuj kontakt wzrokowy, kiwaj głową) oraz sygnały rozumienia jego wypowiedzi (np. wykorzystuj słowa użyte przez ucznia, parafrazuj). 
  • Utrzymuj uwagę ucznia i dbaj o jego skupienie na przestrzeni całych zajęć. Jeśli zauważasz spadek koncentracji – rozbawiaj i wyjaśniaj. Pytaj ucznia o jego doświadczenia i skojarzenia, ilustruj przykładami, zmieniaj formę przekazu – korzystaj z różnych materiałów i oddziałuj na różne zmysły.

2. Współpracuj z rodzicami

Nawet najlepszy nauczyciel i pedagog wiele nie osiągnie, jeśli uczeń nie będzie wspierany i motywowany do pracy przez swoich rodziców lub opiekunów. Dysleksja nie jest problemem, który uczeń pozostawia w szkole, ale wyzwaniem, z którym zmaga się także w domu. Dlatego ważne, by rodzice angażowali się w terapię ucznia zmagającego się z dysleksją:

  • Zadbaj o regularny kontakt z opiekunami ucznia. Ustal dogodną częstotliwość wymiany informacji, a w razie konieczności kontaktu zdalnego – skorzystaj z intuicyjnych i efektywnych rozwiązań, np. komunikatorów czy wideokonferencji.
  • Zwróć uwagę na jakość przekazywanych informacji. Monitoruj i porównuj postępy na zajęciach w szkole i w domu: podkreślaj osiągnięcia, identyfikuj najsłabsze punkty. Dawaj dokładne wskazówki, wyjaśniaj i doradzaj, akcentuj najważniejsze elementy pracy w domu. Pytaj i rozwiewaj wątpliwości.
  • Zadbaj o motywację rodziców. Mów o korzyściach i pozytywnych rezultatach, jakie przyniesie ich wysiłek. Wskazuj, co zyska dzięki temu dziecko, ale też czego uniknie. Na drodze do celu stawiajcie przed sobą kamienie milowe, dzielcie pracę na etapy – aby motywacji starczyło na całą drogę.
  • Obserwuj postawę rodziców i ich nastawienie do pracy z dzieckiem. Pamiętaj, że za każdym naszym zachowaniem kryje się jakaś potrzeba. Jeśli mobilizacja rodziców spada – zastanów się, co za tym stoi i co mógłbyś zrobić, aby zadbać o potrzebę rodzica i dzięki temu zmotywować go do zmiany postawy.

3. Pamiętaj o kompensacji

Uczeń z dysleksją może być postrzegany przez rówieśników lub samego siebie jako osoba z pewnymi wadami wynikającymi z dysleksji. Należy przy tym pamiętać, że osoba z dysleksją często wykazuje ponadprzeciętne zdolności w innych obszarach, które należy wzmacniać i eksponować budują samoocenę ucznia z dysleksją. Najczęściej dyslektycy wykazują m.in. zdolności artystyczne czy też dużą kreatywność. Dlatego w pracy z dyslektykiem należy pamiętać także o konieczności kompensacji. 

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne nie tylko aktywizują ucznia z dysleksją, ale też rozwijają jego cechy osobowościowe i zdolności poznawcze. W trakcie takich zajęć pod okiem pedagoga-terapeuty uczeń zdobywa nowe kompetencje i pracuje nad doskonaleniem umiejętności już zdobytych. Jednocześnie buduje wiarę we własne możliwości, zwiększa swoją samodzielność oraz ma szansę obniżyć poziom odczuwanego stresu. Celem kompensacji jest więc nie tylko przezwyciężanie trudności i osiąganie sukcesów, ale także zwiększanie dziecięcej motywacji i mobilizowanie ucznia z dysleksją do działania.

4. Różnicuj formę ćwiczeń

Powtarzanie tych samych ćwiczeń jest nużące. Dlatego w terapii uczniów z dysleksją warto stosować rozmaite formy pracy z dzieckiem: sięgając zarówno po karty pracy, ćwiczenia manualne, jak i programy multimedialne. Takie zróżnicowane elementy łączy w sobie seria Eduterapeutica, oferująca zarówno tradycyjne, jak i zdalne materiały dedykowane pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Eduterapeutica zawiera blisko 2000 form ćwiczeń, w tym kart pracy i gier multimedialnych, które poprawiają zaangażowanie uczniów i oferują różnorodne formy wsparcia, dedykowane również uczniowi z dysleksją. 

Korzystanie z Eduterapeutica SPE dla klas 1-3 i Eduterpeutica SPE dla klas 4-8 możliwe jest m.in. za pośrednictwem platformy edukacyjnej educhmura.pl. To doskonałe rozwiązanie dla nauczycieli i rodziców ceniących sobie sprawdzone materiały oraz szybki i sprawny dostęp do zakupionych treści. Warto podkreślić, że educhmura.pl pozwala nie tylko na wykorzystanie udostępnionych pomocy w trakcie zajęć szkolnych, ale również w domu, gdyż programy Eduterapeutica SPE są wówczas umieszczone na wirtualnym dysku.

Obserwuj postępy

Powodzenie pracy z uczniem zmagającym się z dysleksją jest zatem sumą działań na kilku polach jednocześnie. Wymaga zaangażowania zarówno nauczyciela, jak i rodzica – synergii działań realizowanych w szkole i w domu. Opiera się także o stałe umacnianie zaangażowania dziecka, umiejętne mobilizowanie go do wysiłku z wykorzystaniem palety różnorodnych narzędzi i rozwiązań edukacyjnych. Pamiętając o tych kilku kluczowych zasadach zwiększymy szansę na sukces ucznia w terapii.

Udostępnij