Opinie Klientów

Długopisy Banach 3D idealnie wpisują się w terapie logopedyczną. Dzięki temu urządzeniu mogę uczyć dzieci prawidłowego trzymania długopisu i odpowiedniej siły nacisku. Bez wątpienia długopisy 3D wspierają uczniów w ich rozwoju, motywują do działania
Czytaj więcej ...
Długopisy Banach 3D idealnie wpisują się w terapie logopedyczną. Dzięki temu urządzeniu mogę uczyć dzieci prawidłowego trzymania długopisu i odpowiedniej siły nacisku. Bez wątpienia długopisy 3D wspierają uczniów w ich rozwoju, motywują do działania i uczą bawiąc. Serdecznie polecam długopis 3D jako terapeuta logopeda i jako nauczyciel

Długopisy Banach 3D Zestaw

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra planszowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra dywanowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy lwa 3x4! Zestaw (gra dywanowa i gry planszowe)

Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: no
Czytaj więcej ...
Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: nowe plecaki, w pełni wyposażone piórniki, kredki zastrugane na szpic. Przed najmłodszymi nowe wyzwania, chęci co nie miara. I czas, gdzie czar pryska: rozpoczyna się nauka, popołudnia spędzone nad szlaczkami czy literkami i coraz więcej i więcej, zaangażowanie stopniowo wyparowuje – przecież to nudne. Niekiedy staranne, zgrabne literki stają się byle jakie, nieczytelne – szybciej, wygodniej. Nie wspominając o tym, jak nasze dzieci trzymają ołówki, kredki czy długopisy, niekiedy przypomina to chwyt jaskiniowców pocierających kamienie przy rozpalaniu ogniska. Zastanawiamy się, co robić, jak sprawić, żeby nasze dzieci chciały? Żeby tak im się chciało, jak im się nie chce. Podczas swojej pracy mam możliwość korzystać z rewelacyjnych urządzeń, jakimi są długopisy 3D firmy Banach. Rewelacyjne i fantastyczne, a dlaczego? Na pewno coś nowego, innego – nowości działają na nas zachęcająco. Co udało się osiągnąć? Ku zdziwieniu znacznie wzrosła frekwencja uczniów na zajęciach terapeutycznych, wzrósł poziom atrakcyjności pracy. W jaki sposób możemy pracować i co możemy wypracować? Najważniejszą kwestią staje się istotna poprawa koncentracji uwagi, abyśmy mogli narysować coś fajnego, musimy zadbać o dokładność i precyzję. Pobudzamy wyobraźnię i realizujemy swoje małe marzenia… Chciałbym mieć domek… narysuje sobie czemu nie…, chciałabym mieć nową bransoletkę, która będzie mi pasowała do sukienki… – narysuje sobie. To taki zaczarowany ołówek. Uczymy nasze dzieci i nas samych, gdyż dorosłym sprawia to również ogromna frajdę, ćwiczy wytrwałość i planowanie. Kształtujemy nawyki związane z umiejętnością pisania, dokładnie kreśląc wzory po szablonach. Pobudzamy kreatywność. Dbajmy o to, aby edukacja była dla dzieci przyjemna i ciekawa. Z czystym sumieniem polecam każdej placówce oświatowej oraz rodzicom dzieci posiadanie tak fantastycznego urządzenia – mnóstwo radości, uśmiechu, czasu spędzonego razem – w dzisiejszych czasach wartość bezcenna.

Długopisy Banach 3D Zestaw

Uczmy się muzyki jak języka ojczystego

Uczmy się muzyki jak języka ojczystego

- Kategorie: Pomoce dydaktyczne

Każdy człowiek przychodzi na świat z pewnym poziomem zdolności muzycznych, zwanych potencjałem. Są one wrodzone, choć nie dziedziczne, i w późniejszym etapie rozwoju małego człowieka nieustannie się obniżają. Stabilizują się dopiero około dziewiątego roku życia dziecka. Do tego czasu środowisko, w którym maluch wzrasta, ma ogromny wpływ na rozwój jego zdolności. Ich spadek może zostać zahamowany, a być może nawet, w niezwykle sprzyjających warunkach, powrócą one niemal do poziomu urodzeniowego.

Co jest do tego potrzebne? Kontakt z żywym śpiewem, najlepiej osób z rodziny dziecka, oraz bogactwo tonalności i metrum, które pozwoli zbudować szeroki słownik muzyczny.

„Teoria uczenia się muzyki”

Profesor Edwin Gordon spędził ponad 40 lat, prowadząc badania nad tym, jak człowiek uczy się muzyki. Jego Teoria uczenia się muzyki (Music Learning Theory) zyskuje coraz szersze rzesze zwolenników na całym świecie.  Wyniki badań profesora jasno pokazały, jak naturalnym procesem może być nauka muzyki. Gordon przyrównywał ją do nauki języka ojczystego, kiedy to w idealnych warunkach dziecko do około 18. miesiąca życia jest w fazie akulturacji, czyli „wchłania” muzykę z otoczenia, następnie do około 3.-4. roku życia przechodzi przez imitację, czyli próbuje powtarzać „słowa muzyczne”, które słyszy, aby w wieku 5-6 lat wejść w fazę asymilacji, czyli m.in. koordynacji oddechu z ruchem i śpiewem, która ostatecznie doprowadzi go w wieku 6-7 lat do możliwości wejścia w audiację właściwą, czyli najprościej mówiąc: rozumienie muzyki. To wszystko ma szansę się wydarzyć, jeśli cały proces będzie przebiegał bez zakłóceń i przerw.

Dzieci umuzykalniane w tym duchu przechodzą przez kolejne etapy audiacji wstępnej w sposób naturalny. Bez obaw eksperymentują swoim głosem, bawią się znanymi motywami tonalnymi i rytmicznymi, improwizują i tworzą muzykę przy każdej okazji. Jest to dla nich kolejny etap rozwoju, tak samo jak wypowiadanie się w swoim ojczystym języku.

Ten rozwój można wspierać przede wszystkim poprzez zapewnienie dziecku możliwości przebywania w środowisku muzycznym. Bogactwo muzyczne to prawdziwa kopalnia tonalności, metrum, stylów muzycznych i brzmień. Związane jest przede wszystkim z kulturą kraju, w którym urodziło się i wzrasta dziecko, ale oczywiście nie powinno się ograniczać tylko do niego. Im bardziej zasobny słownik słuchowy zbuduje dziecko, tym ciekawsze będzie w przyszłości jego wykonawstwo muzyczne.

Co może pomóc w muzycznym rozwoju

Podstawą osłuchania w różnorodnych melodiach i rytmach oraz budowania słuchowego słownika muzycznego powinien być śpiew osób z najbliższego otoczenia. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby urozmaicić go o nagrania. Na rynku muzycznym jest coraz więcej wartościowych pozycji dla dzieci m. in. Musicarium – narzędzie inspirowane badaniami etnograficznymi Oskara Kolberga oraz teorią Edwina Gordona.

Musicarium to przede wszystkim bogactwo tonalności i metrum. Każda część jest zbiorem 12 melodii zaczerpniętych z polskich melodii ludowych, opracowanych specjalnie z myślą o edukacji muzycznej młodego pokolenia. Melodie te śpiewane są w tonacjach dopasowanych do głosu dziecka, a ich aranżacje w poszczególnych częściach nawiązują do tytułu serii. W każdej części pojawiają się instrumenty i rytmy charakterystyczne dla różnych stylów muzycznych.

Musicarium można słuchać w szkole, przedszkolu, żłobku czy też w zaciszu domowym już od pierwszych dni życia. Ważną część Musicarium stanowią karty aktywności, na których można znaleźć propozycje wykorzystania poszczególnych utworów. Proponowane aktywności stworzone są tak, aby każdy nauczyciel czy też rodzic znalazł coś zarówno dla dzieci, jak i dla siebie. Musicarium to narzędzie do pracy z dziećmi z różnymi potrzebami.

Dawniej muzyka stanowiła integralną część codzienności. Coraz większa świadomość rodziców, nauczycieli i dyrektorów placówek edukacyjnych daje nadzieję, że muzyka stanie się z powrotem naturalnym językiem młodego pokolenia. Dlatego uczmy się jej podobnie  jak języka ojczystego.

Joanna Skorupska

Współautorka Musicarium, nauczycielka muzyki, instruktor zajęć umuzykalniających

Udostępnij