Istnieje wiele powodów, dlaczego warto wprowadzić do terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi pakiet multimedialny. Oto kilka z nich:
Motywacja
Dzieci często mają większą motywację do nauki i udziału w terapii, kiedy są angażowane poprzez różnorodne i interaktywne multimedia. Multimedialne pakiety są bardziej interesujące i przyjemniejsze w odbiorze przez dzieci, co wpływa na większe zaangażowanie i aktywność podczas zajęć terapeutycznych.
Dostosowanie do indywidualnych potrzeb
Multimedialne pakiety są dostosowywane indywidualnie do potrzeb i umiejętności każdego dziecka. Oferują one różne poziomy trudności, umożliwiając dostosowanie do konkretnych umiejętności i możliwości ucznia. Dzięki temu terapia jest bardziej skuteczna.
Wielozmysłowe podejście
Multimedialne pakiety angażują różne zmysły dziecka, co jest korzystne dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Dzieci mają możliwość korzystać z dźwięków, obrazów, czy interaktywnych elementów, które pomagają w nauce i zrozumieniu różnorodnych zagadnień.
Indywidualizacja i samodzielność
Multimedialne narzędzia umożliwiają dzieciom samodzielną pracę, co skutkuje ćwiczeniem samodzielności i gruntowaniem poczucia własnej wartości. Dzieci mogą mieć kontrolę nad postępem w nauce, co zwiększa ich pewność siebie i chęć poczynania dalszych kroków w terapii.
Wspomaganie umiejętności – wieloobszarowo
Multimedialne pakiety pomagają w rozwijaniu szeregu istotnych umiejętności, m.in. takich jak np.: umiejętności komunikacyjne, społeczne, emocjonalne. Celem ćwiczeń interaktywnych jest wsparcie wielu obszarów rozwoju dziecka.
Powtarzalność i utrwalanie
Multimedialne pakiety edukacyjne umożliwiają wielokrotne powtarzanie i utrwalanie materiału. Dzieci mogą korzystać z programów wielokrotnie, co daje szansę na utrwalenie poznanych już zagadnień.
Wprowadzenie multimedialnego pakietu do terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest korzystne zarówno dla dzieci, jak i dla terapeutów. Zwiększają one motywację oraz skuteczność terapii w rozwoju szeregu istotnych umiejętności u dziecka.
Posłuchaj autorki pakietu: Anny Tońskiej-Szyflebein