Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w klasach 4-8 mogą być ciekawsze i efektywniejsze
Program multimedialny dla uczniów z dysleksją, dysortografią, dyskalkulią zawiera:
- blisko 500 ćwiczeń multimedialnych
- 417 kart pracy do druku
.jpg)

Jedna licencja dla całej placówki na wszystkie stanowiska
Planuj i śledź postępy zajęć
Zróżnicowane i angażujące ćwiczenia
Poznaj nasz sposób na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w klasach 4-8
Rozpoznaj funkcje i umiejętności ucznia
Kwestionariusz diagnostyczny
Multimedialny program Eduterapeutica Specjalne Potrzeby Edukacyjne dla klas 4-8 zawiera kwestionariusz, dzięki któremu można przeprowadzić wstępną diagnozę ucznia.
Kwestionariusz jest podzielony na osiem części, które umożliwiają diagnozę następujących obszarów:
- Czytanie
- Pisanie
- Orientacja przestrzenna
- Matematyka
- Sprawność ruchowa
- Reakcje na bodźce
- Inne umiejętności związane z uczeniem się
- Nauka języków obcych
Wsparcie uczniów z dysleksją
Dysleksja jest jednym z zaburzeń coraz częściej występujących wśród uczniów. Obejmuje następujące rodzaje trudności:
- Dysleksję (w wąskim rozumieniu) – trudności w czytaniu,
- Dysortografię – opanowanie poprawnej pisowni,
- Dysgrafię – opanowanie czytelnego graficznie pisania,
- Dyskalkulię – rozumienie procesów matematycznych.
Korzystanie z programu multimedialnego Eduterapeutica Specjalne Potrzeby Edukacyjne dla klas 4-8 w trakcie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych skutecznie wspiera uczniów w każdym z tych obszarów. Zestaw materiałów został podzielony na siedem kluczowych elementów (percepcja wzrokowa, pamięć, koncentracja, motoryka i koordynacja, ortografia, myślenie matematyczne i umiejętności językowe). Dzięki tym elementom możliwa jest prowadzenie efektywniejszych zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z dysfunkcjami rozwojowymi.
.jpg)
Baza ćwiczeń na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych
Ciekawe i zróżnicowane zajęcia
W programie Eduterapeutica Specjalne Potrzeby Edukacyjne dla klas 4-8 zawarto plany pracy z uczniem (dostosowane do różnorodnych potrzeb). Zróżnicowane zestawy ćwiczeń oraz trójstopniowy poziom trudności zadań (gry, karty pracy, ćwiczenia multimedialne) pozwalają na prowadzenia zajęcia korekcyjno-kompensacyjnych w sposób efektywny i ciekawy dla uczniów.
Zestaw pomocy Eduterapeutica Specjalne Potrzeby Edukacyjne dla uczniów klas 4-8 zawiera:
- poradniki – dla nauczycieli i dla rodziców,
- kwestionariusze i testy – dla nauczycieli,
- interaktywne gry i ćwiczenia,
- karty pracy – z podziałem na poziomy trudności.
Szerokie zastosowanie podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Program pozwala na prowadzenie zarówno zajęć indywidualnych jak i grupowych. Możliwa jest również ewaluacja postępów pojedynczego ucznia oraz całej grupy uczestniczącej w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych.
Program multimedialny z powodzeniem może być wykorzystywany w pracy z uczniami:
- zaniedbanymi społecznie,
- z niewielkim deficytem rozwoju intelektualnego,
- z niewielkimi problemami widzenia i słyszenia,
- zmagającymi się z różnymi formami nadpobudliwości (np. ADHD),
- z problemami emocjonalnymi; w tym ze spektrum autyzmu.
Przykładowe ekrany ćwiczeń multimedialnych dla uczniów z dysleksją i dysortografią
.png)
.jpg)
Długopis Banach 3D – sposób na nowoczesne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z drukiem 3D
Z pomocą Długopisu Banach 3D zajęcia dodatkowe dla uczniów zmagających się z dysleksją, dysortografią, dyskalkulią oraz dysgrafią są jeszcze ciekawsze. Zaledwie w ciągu kilku minut długopis 3D zmienia rysunki w przestrzenne obiekty.
Łatwość obsługi Długopisu Banach 3D pozwala na samodzielne używanie go w trakcie lekcji, jak i zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Budowa urządzenia została zaprojektowana w taki sposób, by zapewnić bezpieczeństwo jego użytkowania w szkolnych warunkach przy jednoczesnym wymuszeniu zachowania chwytu pisarskiego. Praca z Długopisem Banach 3D uczy m.in. cierpliwości, planowania działań, poprawia sprawność manualną oraz rozwija wyobraźnię przestrzenną.
Korzyści dla uczniów z dysleksją
Wykorzystywanie Długopisu Banach 3D podczas zajęć dodatkowych dla uczniów z dysfunkcjami (dysleksja, dysortografia, dyskalkulia, dysgrafia) sprawia, że zajęcia są atrakcyjniejsze a uczniowie są bardziej zaangażowani. Długopis 3D sprawdza się w szczególności podczas pracy z uczniami zmagającymi się z dyskalkulią, problemami z postrzeganiem przestrzeni oraz mającymi trudności z koncentracją.
