Harmonijny rozwój dziecka kojarzy nam się zwykle z równowagą i dopasowaniem między jego rozwojem fizycznym, emocjonalnym, społecznym i intelektualnym, czasami również z płynnością tego rozwoju, a nawet z brakiem problemów rozwojowych. Jednak ta harmonia, tak jak w muzyce, bywa dynamiczna i zmienna – dziecko trafia na okresy, w których pewne aspekty jego rozwoju przebiegają szybciej, a inne wolniej – nagłe zmiany potrafią zaskoczyć najbardziej uważnych rodziców. Nawet brak problemów rozwojowych może być sam w sobie problemem, bo przecież rozwój wymaga zmian, które nie zawsze przebiegają łagodnie.
Staramy się tworzyć w przedszkolach i szkołach środowisko sprzyjające rozwojowi, zarówno przez pomoce dydaktyczne, samo fizyczne otoczenie dziecka, ale przede wszystkim sposób spędzania czasu i relacje między rówieśnikami, a także między grupą dzieci a nauczycielem.
Na takich przesłankach opracowano złożoną z siedmiu części serię pomocy dydaktycznych dla dzieci w wieku 5-7 lat przeznaczoną do możliwie wszechstronnego wspierania ich rozwoju.
Autorzy serii starali się połączyć przekazywanie podstawowych informacji o świecie i kluczowych umiejętności intelektualnych z dostosowanymi do właściwych etapów rozwoju dzieci formami aktywności fizycznej i społecznej.
Seria Harmonijny Rozwój zawiera karty do pracy indywidualnej rozwijające przy okazji umiejętności manualne i koncentrację, karty do pracy grupowej rozwijające dodatkowo umiejętności społeczne, gry i zabawy dla całej klasy oparte na wielkowymiarowych elementach kartonowych oraz unikalne gry i zabawy multimedialne, które pozwalają na zespołowe korzystanie przez dzieci z tablicy dzięki unikalnemu sposobowi wykorzystania technologii wielodotyku (ang. multi-touch).
Taki zestaw ułatwia nauczycielowi prowadzenie dzieci ścieżką harmonijnego rozwoju, a jednocześnie wprowadza dzieci w świat technologii informatycznych, który staje się dzięki temu naturalnym środowiskiem zabawy i nauki.