Pierwsze szkolenie:
HAMOWANIE REAKCJI i KONTROLA WŁASNYCH EMOCJI „PANOWANIE NAD SOBĄ” - podczas webinaru opowiem o tym jak ćwiczyć z uczniami umiejętność czekania, odraczania, przegrywania i podnosić próg frustracji. Ponadto w oparciu o neurobiologiczne implikacje dotyczące regulacji emocji pokażę techniki wprowadzania zachowań zastępczych, które w wieku rozwojowym pozwalają uczyć co robić z emocjami.
Drugie szkolenie:
KONCENTRACJA UWAGI MIMO DZIAŁANIA DYSTRAKTORÓW - w trakcie tego spotkania skupię się na wszelkich technikach, które skutecznie koncentrują mózg na pożądanych bodźcach/treściach/zadaniach. Na podstawie podstawowej charakterystyki czym są procesy poznawcze zaprezentuję praktyczne sposoby kierowania uwagi ucznia na to co ważne wg nauczyciela i w treściach edukacyjnych, jak również w zachowaniach.
Trzecie szkolenie:
GOTOWOŚĆ DO POŚWIĘCEŃ NA RZECZ NADRZĘDNEGO CELU - podczas spotkania opowiem jak ważne w kształtowaniu postaw społecznych dziecka są umiejętności rezygnowania ze swoich egocentrycznych nawyków i zachowań na rzecz budowania współpracy. Ponadto zaprezentuję kilka ćwiczeń, które pomagają dzieciom naturalnie uczyć się postaw empatycznych oraz angażować w zachowania społeczne z własnej inicjatywy.
Czwarte szkolenie:
PAMIĘĆ OPERACYJNA (AKTYWOWANA „TU” I „TERAZ) - to spotkanie pozwoli mi zaprezentować skuteczne techniki ćwiczenia pamięci operacyjnej z uwzględnieniem predyspozycji neurobiologicznych. Od pamięci słuchowej, przez wzrokową, skojarzeniową i inne, dzięki, którym proces przyswajania wiedzy, jak i uczenia się zachowań będą bardziej skuteczne i efektywne. Sposoby pamięciowe, które można wykorzystać w formie zabawowej, będą zaprezentowane na konkretnych przykładach.