Złapmy Lwa to świetna gra ucząca logicznego myślenia i planowania ruchów. Zasady są tak łatwe, że wystarczy kilka minut, a dzieci wiedzą co robić. Ogromnym walorem gry jest strategia oraz logika znana z europejskich szachów sprowadzona jednak do niezbędnego minimum: czterech figur-zwierzątek dla każdego z dwóch graczy i małej planszy o wymiarach trzy na cztery pola. W grę można grać również na większej powierzchni, wykorzystując do tego matę 1,5 m na 2 m i 8 dużych miękkich poduszek, świetna gra dywanowa. Wyśmienita zabawa, inteligentne rozgrywki, świetne wykonanie - Złapmy Lwa to naprawdę udany zakup nie tylko do przedszkola.
Gra jest stworzona w bardzo ciekawej formie tj.: „zwierzątkowych” poduszek, którymi dzieci rozgrywają partie uproszczonej gry w szachy. Gra ma proste reguły, które da się wyjaśnić w kilka minut. Nie trzeba pamiętać o możliwych ruchach zwierząt na planszy – są oznaczone dobrze widocznymi na figurach znakami. Po wspólnej zabawie na dywanie, dzieci grają w parach, wykorzystując mniejsze plansze i figury dołączone do zestawu. Najważniejsze cechy gry to: grafika dostosowana do małych dzieci, rozpoczęcie nauki bez umiejętności czytania, doskonały wstęp do szachów. Gra daje dzieciom dużo radości.
Gra „Złapmy lwa” świetnie się sprawdza w warunkach wyjazdowych. Podczas organizowanych przez nas biwaków, wykorzystujemy ją, jako jedną z konkurencji, za którą młodzież zdobywa punkty. Małe zestawy i świetnie opracowane instrukcje pozwalają na wprowadzenie zasad gry i ćwiczenia poszczególnym grupom. Potem, dzięki makiecie i poduszkom pionkom rozgrywane są „pojedynki” pomiędzy grupami. Oprócz elementu rywalizacji gra zapewnia świetną zabawę. Obserwowanie grup jest dla nauczyciela źródłem olbrzymiej radości i inspiracji – młodzież żywo dyskutuje starając się obrać najskuteczniejsza strategię, znajdują niekonwencjonalne rozwiązania, ćwiczą logiczne myślenie i orientacje w przestrzeni, pracują zespołowo. Warto dodać, ze gra jest wykorzystywana wśród uczniów klas 6 i wyżej (łącznie z gimnazjalnymi) i świetnie zdaje egzamin. Nie możemy się doczekać wersji dla zaawansowanych.
Gra planszowa Złapmy lwa! jest rewelacyjna. Bardzo dobrze i ładnie wykonana. Chce się ją mieć i w nią grać. Dla dzieci jest atrakcyjna i ze względu na duże elementy bezpieczna. Klasyczna wersja nadaje się dla dzieci z zaburzeniami rozwoju w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym (z zespołem Aspergera lub wysokofunkcjonujących autystów). Są w niej jasne reguły i pewna schematyczność, co sprawia, że świetnie nadaje się do grania z dziećmi z tego rodzaju zaburzeniami.
Program ten aktywizuje i mobilizuje uczestniczące w terapii dzieci do pracy. Jest bardzo atrakcyjny wizualnie; ciekawa grafika i animacje przyciągają uwagę dzieci. Schemat ćwiczeń zamieszczonych w programie jest zgodny z etapami terapii logopedycznej. Prezentowany materiał ćwiczeniowy jest bogaty i zróżnicowany, jego treści są pomocne w terapii różnorodnych problemów z wymową. Polecam je wszystkim logopedom, którzy poszukują ciekawych inspiracji i skutecznego wsparcia w swojej pracy.
Konspekty i pomoce dydaktyczne wykorzystuję w wieloraki sposób podczas zajęć z uczniami. Często korzystam z załączonych do zestawu „emotikonów”. Bardzo zadowolona jestem również z materiałów w formie elektronicznej - są one rzetelnie i profesjonalnie opracowane. Wykorzystuję je zarówno do pracy z uczniami jak również do tworzenia Ipetów i innej dokumentacji. Uczniowie bardzo lubią pracować na zamieszczonym w „Problemach wychowawczych” programach – co oznacza, że nie są one nudne i odpowiadają potrzebom edukacyjnym. Cenię sobie to, że program został opracowany dla trzech grup - nauczycieli, rodziców i uczniów, co dla mnie jest bardzo istotne. Zaskoczeniem dla mnie był poradnik do zajęć socjoterapeutycznych bardzo szczegółowo opracowany wraz z gotowymi scenariuszami zajęć. Dużym atutem są też gotowe i trafnie opracowane narzędzia diagnostyczne, do których często sięgam podczas diagnozy. Bogactwo materiałów w zestawie „Problemy wychowawcze”, ponad miarę odpowiadają moim oczekiwaniom, jestem z nich bardzo zadowolona i szczerze polecam.
Kto oglądając bajkę pt. „Zaczarowany ołówek” nie marzył żeby taki posiadać? Długopisy 3D dają możliwość stworzenia dowolnego obiektu 3D i tak naprawdę ogranicza nas tu tylko wyobraźnia. Moi uczniowie wykorzystują je podczas realizacji projektów oraz na zajęciach kół zainteresowań. Początkowo tworzą obiekty 3D z gotowych szablonów, a następnie sami rysują własne projekty. Uczniowie w ten sposób rozwijają wyobraźnię przestrzenną, ćwiczą zdolności manualne i zaskakują kreatywnością oraz pomysłowością. Dołączone do zestawu powerbanki sprawiają, że mogą w bezpieczny sposób pracować z długopisami również młodsze dzieci.
Program Eduterapeutica jest programem multimedialnym bardzo pomocnym dla nauczyciela, zwłaszcza w jego pracy z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Od strony dydaktycznej program został dobrze skonstruowany, jego struktura jest przemyślana, sprzyja motywowaniu do działania i poprzez to szybkiemu zdobywaniu wiedzy. Charakter programu, dobór ćwiczeń wskazują, że z dobrym skutkiem wykorzystano empiryczne doświadczenia w pracy z uczniami o specyficznych trudnościach w uczeniu się. Niewątpliwą zaletą tego programu terapeutycznego jest to, że posiada konstrukcję bliską współczesnym dzieciom i młodzieży zainteresowanych pracą na komputerze, stymuluje rozwój różnych funkcji, proponowane ćwiczenia skonstruowane są w sposób uwzględniający najnowsze osiągnięcia psychologii i pedagogiki, są one bardzo różnorodne, niemonotonne. To sprawia, że Eduterapeutica jest znakomitym programem nie tylko dla osób przejawiających dysfunkcje, ale i dla dzieci bez jakichkolwiek problemów w tym zakresie.
"MUSICARIUM. Folklor Tradycyjnie" zapewnia dzieciom kontakt z muzyką ludową, która umożliwia im niecodzienne przeżycia artystyczne. Materiały zostały opracowane z myślą o małych słuchaczach, karty są kolorowe, nawiązujące do sztuki ludowej, kolorowanki są proste i sprawdzą się zarówno wśród dzieci młodszych jak i starszych, a przygotowane propozycje zabaw stanowią cenne źródło inspiracji. Całość zamknięta jest w estetycznym pudełku.
MUSICARIUM okazało się bardzo miłą niespodzianką. Słysząc muzykę dzieci z uwagą słuchały i spontanicznie nuciły, choć takiej muzyki jeszcze nie słyszały, niektóre dzieci także tańczyły z chustkami. Zorganizowane zajęcia z przykładowych zabaw również podobały się dzieciom, a do tego jeszcze kolorowanki. Dla mnie karty aktywności, muzyka, kolorowanki i chustki w jednym to bardzo duże ułatwienie. Musicarium wykorzystała również pani w starszej grupie dzieci 5 - 6 letnich i dzieciaki były bardzo zadowolone. Jeszcze raz bardzo dziękujemy.
Publikacja Eduterapeutica Autyzm wydaje się być funkcjonalną pomocą dla grona pedagogicznego. Zawiera ciekawe pomysły na scenariusze zajęć, poprawne pod względem merytorycznym, porządkujące wiedzę o spektrum autyzmu. Może dobrze sprawdzić się podczas zajęć w ramach godziny wychowawczej, np. z tymi klasami, do których uczęszczają uczniowie ze spektrum autyzmu. Zawiera podpowiedzi dla nauczycieli, co i w jaki sposób mówić innym uczniom o spektrum autyzmu. Kładzie nacisk na pozytywne, mocne strony dzieci z ASD oraz zawiera użyteczne wskazówki, jak włączać uczniów ze spektrum w życie klasy. Może być cennym uzupełnieniem "niezbędnika nauczyciela". Eduterapeutica Autyzm może stanowić ciekawą inspirację dla nauczyciela do tworzenia własnych scenariuszy i podstawową bazę rzetelnej wiedzy możliwą do wykorzystania podczas lekcji lub zajęć terapeutycznych. Dobrze sprawdzi się w kontakcie bezpośrednim z uczniami, dzięki ładnie przygotowanym kartom i planszom oraz wykorzystaniu nowych technologii (długopis 3D). Polecamy ją wszystkim nauczycielom i pedagogom, którzy poszukują wiedzy w pigułce na temat pracy z uczniami ASD oraz ich rówieśnikami. Podpis: Zespół Terapeutów Ośrodka Diagnostyczno-Terapeutycznego Fundacji SYNAPSIS