• Nowy
search

Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające

479,67 zł

Ram-pam-pam to autorski zestaw materiałów dydaktycznych na zajęcia umuzykalniające w przedszkolu. Zajęcia z Ram-pam-pam obudzą w dzieciach muzyczną wrażliwość i rozwiną je w każdej dziedzinie.

Praca z całą grupą przedszkolną, dla wszystkich oddziałów wiekowych.

Ilość

Ram-pam-pam to autorski zestaw materiałów dydaktycznych na zajęcia umuzykalniające w przedszkolu. Zajęcia z Ram-pam-pam obudzą w dzieciach muzyczną wrażliwość i rozwiną je w każdej dziedzinie. 

Zestaw Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające zawiera:

  • oryginalne utwory muzyczne skomponowane i nagrane specjalnie do pracy z dziećmi (pendrive),
  • 10 różnokolorowych grzechotek,
  • ponad 100 propozycji zajęć i zabaw do utworów,
  • karty pracy (kolorowanki), które można zestawiać z innymi treściami edukacyjnymi
  • dostęp do szkolenia „Umuzykalnianie metodą Gordona w grupie przedszkolnej” zakończonego certyfikatem.

Korzyści dla nauczyciela:

  • większe zaangażowanie dzieci w zajęcia edukacyjne,
  • podniesienie efektywności prowadzonych zajęć,
  • rozwój słuchu muzycznego dzieci z pasją do muzyki i szybsze odkrycie talentów,
  • zapoznanie dzieci z zapomnianą muzyką ludową,
  • możliwość zestawienia kart pracy z innymi treściami edukacyjnymi.

Korzyści dla dziecka:

  • wszechstronny rozwój: emocjonalny, intelektualny, motoryczny i społeczny,
  • doskonalenie pamięci muzycznej, poczucia rytmu i wyobrażeń słuchowych,
  • przestrzeń do ekspresji twórczej,
  • kształtowanie umiejętności hamowania agresji,
  • niwelowanie zaburzeń związanych z integracją sensoryczną.

Na czym polega unikalność metody umuzykalniania w Ram-pam-pam?

Inspiracją do stworzenia zestawu Ram-pam-pam były prace amerykańskiego pedagoga Edwina E. Gordona oraz badania etnograficzne Oskara Kolberga.

Najważniejszym pojęciem w teorii uczenia się muzyki (MLT – Music Learning Theory) Edwina E. Gordona jest audiacja. Oznacza ona przyswajanie i rozumienie usłyszanej muzyki. Odpowiednikiem audiacji w mowie jest myślenie. Nie można nikogo nauczyć myślenia – to proces naturalny, umiejętność, którą dziecko zdobywa wraz z rozwojem, poznawaniem i kojarzeniem faktów. Podobnie jest z audiacją. Umożliwiając doświadczanie muzyki, dajemy szansę na rozwój. Podstawą jest słuchanie. Później przychodzi czas na wykonywanie muzyki: śpiewanie, komponowanie i improwizowanie przy wykorzystaniu swojego naturalnego instrumentu – głosu. Ostatnim etapem jest nauka gry na instrumentach i teoretyczne zrozumienie muzyki. Celem zajęć z zestawem Ram-pam-pam jest rozwój myślenia muzycznego.

Jak wygląda praca z zestawem materiałów Ram-pam-pam?

Podczas zajęć umuzykalniających z wykorzystaniem zestawu Ram-pam-pam dzieci doświadczają urozmaiconej muzyki: od prostych melodii opartych na polskiej muzyce ludowej, poprzez muzykę rozrywkową, jazz i muzykę poważną. Różne tonalności, rytmy, ogromne bogactwo instrumentalne to elementy charakterystyczne dla Ram-pam-pam. Dzieci słuchają, porównują, odróżniają poszczególne skale, wyczuwają zmianę metrum, tonacji, barwy dźwięku. To wszystko jest możliwe, gdy wsłuchają się w muzykę. W Ram-pam-pam znajdują się utwory bez tekstów, aby słowa nie skupiały na sobie uwagi młodych słuchaczy. Za to melodie rozpoczynają się od różnych śpiewnych sylab, dzięki którym nauczyciel nawiązuje kontakt z każdym dzieckiem.

Jak Ram-pam-pam działa na dzieci?

Dzieci uwielbiają zajęcia z wykorzystaniem utworów z zestawu Ram-pam-pam. Muzyka wpływa na ich nastrój i emocje, wspiera i stymuluje zmysły, przez co pomaga im się wszechstronnie rozwinąć. Taniec, pląsy i zabawy ruchowe zaspokajają ich naturalną potrzebę ruchu i są świetnym odprężeniem od wysiłku poznawczego.

Dotyczy to wszystkich dzieci, także tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, np. w spektrum autyzmu. W Ram-pam-pam dzieci skupiają się na rytmie, który jest czynnikiem porządkującym, dzięki czemu jest przewidywalny. A przewidywalność daje poczucie bezpieczeństwa. Rytm może też wpłynąć na zapoznanie dzieci z ASD z pewnymi wzorcami, potrzebnymi np. w komunikacji. Dzieci powtarzają schematy poprzez naśladowanie wydobywania dźwięków terapeuty, który w sposób sugestywny czeka na odpowiedź dziecka. To sprawia, że dziecko uczy się naprzemienności, która jest obecna w dialogu z drugą osobą.

Opinia terapeuty z Przedszkola nr 91 „Bajka” w Poznaniu:

Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające pozwalają na wieloaspektową terapię dzieci ze spektrum autyzmu. Terapia rozpoczęta w krótkim czasie przynosi najlepsze rezultaty. Nie można ignorować problemów związanych ze specyfiką autyzmu, może to doprowadzić do poważnego zaburzenia rozwoju i utrudnienia w codziennym funkcjonowaniu. Najważniejsza jest współpraca rodziców ze specjalistami, to pozwala na szersze zapoznanie się z problemem. Edukacja muzyczna dzieci jest niezwykle ważna. Zabawy z muzyką angażują 100% dzieci, ponieważ każdy lubi taką formę aktywności. Pani Katarzyna Goździewska opracowała autorski program oparty na repertuarze z Ram-pam-pam.  Jest on proponowany dzieciom na terenie grupy przedszkolnej do zajęć terapeutycznych oraz edukacyjnych.

Kto skorzysta z zestawu Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające?

  • dzieci w wieku przedszkolnym,
  • dzieci w spektrum autyzmu,
  • dzieci mające trudności w kontroli emocji,
  • dzieci przejawiające agresywne zachowania lub z trudnością w rozumieniu własnego ciała,
  • maluchy chodzące do żłobka.

Kto wybiera zestaw Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające?

  • nauczyciele wychowania przedszkolnego;
  • terapeuci;
  • opiekunowie dziecięcy pracujący w żłobkach i klubach dziecięcych;
  • rodzice.

Specyficzne kody

ean13
5906111736430
Opinie (0)
Na razie nie dodano żadnej opinii.