search

Eduterapeutica Lux ADHD

2 390,00 zł Brutto

Terapie dzieci z ADHD należy zacząć od wzmocnienia reakcji hamowania oraz podnoszenia progu frustracji.  Kolejnym lub równoległym etapem powinna być praca nad poszerzaniem świadomości w obszarze emocji oraz regulacji emocji i reakcji

Licencja otwarta –  nieograniczona ilość użytkowników i urządzeń.

Szkolenie online z obsługi programu oraz wsparcie merytoryczne i serwisowe - GRATIS!

Wypróbuj wersję demo wybranych pakietów multimedialnych Eduterapeutica Lux -> www.eduterapeutica.pl/dema

Pamiętaj, że program multimedialny "ADHD" do terapii, możesz zakupić korzystając z programów rządowych jak np. "Dotacje celowe" lub "Aktywna Tablica". Masz pytanie? Napisz do nas! bok@eisystem.pl 

Ilość

Eduterapeutica Lux ADHD do pracy z dziećmi w wieku 6-10 lat.

Pakiet przeznaczony jest do prowadzenia zajęć i terapii dzieci w wieku 6–10 lat, które mają zdiagnozowane ADHD, symptomy zachowań bez diagnozy, wysoką wrażliwość, trudności emocjonalne oraz problemy w koncentrowaniu się.

Korzyści dla nauczyciela, nauczyciela specjalisty, terapeuty:

  • zaoszczędzisz czas na przygotowanie zajęć dzięki gotowym kartom pracy i scenariuszom,
  • bez problemu dopasujesz ćwiczenia do rozwoju i potrzeb dziecka,
  • z długopisem 3D oraz atrakcyjnymi grami multimedialnymi poprowadzisz ciekawe zajęcia,
  • bez problemu zaangażujesz dzieci w zajęcia przyjaznymi zadaniami multimedialnymi,
  • zintegrujesz grupę, w której są dzieci z ADHD,
  • zaobserwujesz szybkie efekty terapii.

Korzyści dla dziecka:

  • z łatwością zacznie kontrolować dekoncentrację,
  • rozwinie umiejętność panowania nad emocjami w sytuacjach trudnych,
  • pozna procesy poznawcze wykorzystywane w procesie uczenia się,
  • chętnie weźmie udział w zajęciach terapeutycznych, które będą intersujące i przyjemne dla dziecka.

Program przeznaczony jest do prowadzenia zajęć i terapii z dziećmi, które mają:

  • zdiagnozowane ADHD,
  • symptomy zachowań bez diagnozy,
  • wysoką wrażliwość,
  • trudności emocjonalne,
  • problemy w koncentrowaniu się.

Zapisz się do Akademii Terapeuty!

Dowiedz się więcej o Akademii i zapisz się -> ZAPISUJĘ SIĘ

Pakiet Eduterapeutica Lux ADHD zawiera:

  • 105 ćwiczeń multimedialnych na pen-drive,
  • 178 kart pracy wydrukowanych oraz dostępnych w programie, 
  • 5 kart pracy do scenariuszy zajęć integracyjnych,
  • 14 kart pracy do budowania samooceny ucznia,
  • poradnik ze scenariuszami zajęć dla nauczyciela,
  • szkolenie on-line dla nauczycieli,
  • długopis Banach 3D z kartami pracy oraz materiałem do tworzenia modeli.

Ćwiczenia multimedialne zawarte w Eduterapeutica Lux ADHD skoncentrowane są w 5 obszarach stymulacyjnych:

MODUŁ 1 – HAMOWANIE REAKCJI – ćwiczenia i zadania uczące reakcji hamowania. Od technik zadaniowych do gier, które odraczają gratyfikację celu, z uwzględnieniem systemów żetonowych. Przede wszystkim celem nadrzędnym jest uczenia dziecka czekania, odroczenia swojej reakcji zamiast reakcji na „tu i teraz”.

MODUŁ 2 – KONTROLA WŁASNYCH EMOCJI „PANOWANIE NAD SOBĄ” – zadania i gry związane z szeroko pojętą inteligencją emocjonalną. Zadania symulacyjne, bajki, sytuacje społeczne, komiksy społecznych wzmacniające kompetencje dziecka w obszarze identyfikowania emocji, ich funkcji, zachowań zastępczych, technik relaksacji oraz reakcji sytuacyjnych.

MODUŁ 3 – KONCENTRACJA UWAGI MIMO DZIAŁANIA DYSTRAKTORÓW – zadania, ćwiczenia i gry wzmacniające koncentrację uwagi z uwzględnieniem kontrolowanej dekoncentracji oraz przerzutności uwagi.

MODUŁ 4 – GOTOWOŚĆ DO POŚWIĘCEŃ NA RZECZ NADRZĘDNEGO CELU – zadania, gry, ćwiczenia do wykorzystania w pracy grupowej, indywidualnej lub z zespołem klasowym. Ich celem jest praca nad egocentryczną postawą dziecka z ADHD z uwzględnieniem takich postaw pożądanych jak empatia oraz identyfikowanie potrzeb innych. Ponadto zadania, które będą polegały na rezonowaniu neuronów lustrzanych odpowiedzialnych za postawy współpracy.

MODUŁ 5 – PAMIĘĆ OPERACYJNA (AKTYWOWANA „TU” I „TERAZ) – zadania, ćwiczenia i gry rozwijające pamięć roboczą (bezpośrednią) oraz pamięć słuchową i zadaniową. Celem tych zadań jest korelacja ćwiczeniowa w obszarze procesów poznawczych.

Rośnie liczba zdiagnozowanych dzieci z ADHD!

Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)  to neurorozwojowe zaburzenia psychiczne z deficytem uwagi oraz brakiem koncentracji uwagi. Objawia się nadpobudliwością, hiperaktywnością , nadpobudliwością ruchową lub impulsywnością.   Zazwyczaj przed ukończeniem przez dziecko 5. roku życia można już zauważyć pierwsze symptomy ADHD.

Zaburzenia związane z ADHD diagnozuje się u ok. 6-7% dzieci w wieku wczesnoszkolnym*.

Terapia jest konieczna

ADHD diagnozowane jest częściej u chłopców objawiając się głównie porywczością oraz nadruchliwością .W przypadku  dziewczynek pojawiają się zaburzenia uwagi i koncentracji.

Praca z dzieckiem z ADHD dotyczy wszystkich nauczycieli, którzy mają dzieci z ADHD w grupie, nie tylko specjalistów/terapeutów

Lekceważenie problemu może w przyszłości wpływać na funkcjonowanie dziecka i przejawiać się np. trudnościami w szkole,  słabszymi wynikami czy odrzuceniem przez rówieśników.  Niestosowanie terapii może powodować problemy emocjonalne, obniżenie poczucia własnej wartości oraz nieprawidłowo utrwalone role w grupie rówieśniczej.

Od czego rozpocząć terapie?

Zajęcia terapeutyczne najlepiej jest wprowadzić od 5. roku życia dziecka ze względu na neuroplastyczność mózgu.

Terapie dzieci z ADHD należy zacząć od wzmocnienia reakcji hamowania oraz podnoszenia progu frustracji.  Kolejnym lub równoległym etapem powinna być praca nad poszerzaniem świadomości w obszarze emocji oraz regulacji emocji i reakcji. Ponadto w czasie zajęć terapeutycznych należy wzmacniać procesy koncentracji uwagi. Ważnym etapem terapii jest praca nad gotowością dziecka do rezygnacji z własnych przyjemności na rzecz innych osób. Z pewnością należy wprowadzić treningi pamięci bezpośredniej.

Autorka ćwiczeń: MONIKA BEKKER-GOSKA

Wspaniały pedagog, na co dzień pracująca jako terapeuta, z ogromnymi sukcesami w pracy z dziećmi mającymi trudności w nauce. Specjalistka z długoletnią praktyką. Magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, oligofrenopedagog, coach, neurodydaktyk. Pracuje w ośrodku rehabilitacyjnym oraz w prywatnym centrum medycznym z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności, szczególnie z dziećmi z problemami szkolnymi i emocjonalnymi. Ponadto prowadzi szkolenia dla kadry oświatowej oraz warsztaty dla rodziców. Jest także wykładowcą na studiach podyplomowych.

Pakiet Eduterapeutica Lux ADHD można sfinansować z projektu “Aktywna Tablica” – więcej informacji na temat środków celowych znajdziecie TUTAJ.

Polecamy również pakiet Eduterapeutica Lux Autyzm.

*Według kryteriów Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders

Specyficzne kody

ean13
5903228142628

Zobacz także

Opinie (2)
Oceny
Na razie nie dodano żadnej opinii.

Powiązane artykuły na blogu