Eduterapeutica „Problemy wychowawcze” to zbiór kilkuset dokumentów, konspektów i pomocy dydaktycznych w wersji elektronicznej to multimedialny pakiet pozwalający w sposób spójny i planowy wdrożyć działania zwiększające bezpieczeństwo psychologiczne i społeczne uczniów szkól podstawowych. Pakiet zawiera szereg dokumentów, konspektów i pomocy dydaktycznych zarówno w wersji tradycyjnej, jak i elektronicznej.
Skorzystaj z wersji demo i pracuj z ćwiczeniami multimedialnymi dostępnymi w pakiecie?
Jak skorzystać z wersji demo?
👉Wejdź na stronę➡️ https://educhmura.pl
👉Kliknij załóż konto
👉Wybierz opcje ➡️ Dodaj kod
👉Wpisz kod - uj3g
DLA KOGO?
Pakiet przeznaczony jest dla szkoły jako placówki edukacyjnej, a jego poszczególne części i materiały są adresowane do:
• dyrektorów placówek (szkół podstawowych), którzy wdrażają odpowiednie procedury w szkole,
• pedagogów i psychologów, którzy poza kluczową rolą w wypadku zaistnienia problemów związanych z uzależnianiami wspierają i przygotowują nauczycieli m.in. prowadząc wewnętrzne szkolenia,
• nauczycieli-wychowawców, którzy zawsze stanowią pierwszą, kluczową linię profilaktyki, rozpoznawania i reagowania na symptomy przemocy, problemów emocjonalnych lub uzależnień,
• wszystkich nauczycieli w szkole, którzy podobnie do wychowawców powinni potrafić rozpoznawać problemy z zakresu przemocy i agresji, problemów emocjonalnych i uzależnień, odpowiednio na nie reagować, a także, przez tworzenie przyjaznego środowiska nauczania zapobiegać ich występowaniu.
KORZYŚCI DLA UCZNIÓW
• rozwiną umiejętności interpersonalne – uczniowie uczestniczący w zajęciach dotyczących problemów wychowawczych mają szansę nauczenia się skutecznej komunikacji, rozwiązywania konfliktów i współpracy z innymi. Te umiejętności są nie tylko wartościowe w szkole, ale przydadzą się także w życiu osobistym i zawodowym;
• zwiększą samoświadomość – zajęcia z wykorzystaniem pakietu zachęcą uczniów do refleksji nad swoim zachowaniem, emocjami i reakcjami na różne sytuacje. Dzięki temu mogą lepiej zrozumieć swoje potrzeby i wypracować bardziej odpowiednie strategie radzenia sobie z problemami,
• poprawią zachowanie i dyscyplinę – uczniowie poznają swoje emocje, nauczą radzić sobie z przemocą i agresją w grupie rówieśniczej, dowiedzą się jak walczyć z uzależnienia. Wspiera to zdrowy rozwój emocjonalny, co ma pozytywny wpływ na ogólne samopoczucie i motywację do nauki;
• zadbają o swój ogólny dobrostan – zajęcia dotyczące problemów wychowawczych mogą pomóc uczniom zrozumieć, że agresja i zaangażowanie w uzależniające substancje lub działania są często spowodowane trudnymi emocjami, takimi jak złość, frustracja czy smutek.
KORZYŚCI DLA SZKOŁY
Dzięki materiałom zawartym w Problemach wychowawczych dyrektorzy, pedagodzy, psychologowie oraz nauczyciele dowiedzą się:
• na czym polegają przemoc i agresja, problemy emocjonalne i uzależnienia,
• jakie są fazy rozwoju przemocy, problemów emocjonalnych i uzależnienia,
• po czym można poznać, że uczeń jest sprawcą lub ofiarą przemocy, ma problemy emocjonalne lub ulega uzależnieniom,
• jakie są czynniki ryzyka związane z przemocą, problemami emocjonalnymi i uzależnieniami,
• jak media i otoczenie przyczyniają się do problemów ucznia,
• jak pomóc uczniowi i jego rodzicom poradzić sobie z problemami,
• jak budować zdrową, silną i odporną na problemy osobowość młodych ludzi.
ZALETY
• pozwala przygotować szkołę podstawową do skutecznego przeciwdziałania przemocy, agresji i uzależnieniom, a także wspierania rodziców i dzieci z problemami emocjonalnymi,
• kompleksowe wsparcie dla całej szkoły podstawowej (dyrektor, pedagog, psycholog, nauczyciel) oraz rodziców w obszarach z problemami rozwojowymi w zakresie psychologicznym i społecznym,
• gotowe procedury, prezentacje, schematy postępowań, badania przesiewowe, scenariusze szkoleń dla nauczycieli, scenariusze lekcji wychowawczych, spotkań z rodzicami,
• lekcje wychowawcze czy wewnątrzszkolne szkolenia kadry nauczycielskiej staną się atrakcyjniejsze,
• wyraźny podział materiałów na trzy grupy wiekowe (klasy I-III, IV-VI, VII-VIII),
• autorskie animacyjne ćwiczenia multimedialne, które mogą stanowić wstęp lub podsumowanie lekcji wychowawczych,
• prosta, intuicyjna obsługa aplikacji,
• na różne urządzenia, np. komputer stacjonarny, laptop, monitor dotykowy, tablet, smartfon,
• licencja otwarta – bezterminowa, na każdym urządzeniu, dla dowolnej liczby użytkowników!
PODZIAŁ MATERIAŁÓW W Problemach wychowawczych:
Pakiet Problemy wychowawcze zawiera komplet materiałów potrzebnych szkole podstawowej, które zostały podzielone na następujące części:
• procedury,
• doskonalenie nauczycieli,
• badania przesiewowe,
• spotkania z rodzicami,
• materiały dla rodziców,
• lekcje wychowawcze,
• narzędziownia (gry i zabawy uzupełniające lekcje wychowawcze),
• grupowe zajęcia terapeutyczne (w podziale na klasy I-III, IV-VI, VII-VIII) – TYLKO W PAKIECIE!
• ćwiczenia multimedialne (w podziale: Emocje, Uzależnienia, Przemoc i agresja),
• poradnik metodyczny wraz z instrukcją obsługi programu.
ZAWARTOŚĆ Problemów wychowawczych
• pendrive z materiałami merytorycznymi dla nauczycieli/rodziców (scenariusze zajęć, procedury, konspekty, ulotki, plakaty), ćwiczeniami multimedialnymi oraz kartami pracy do prowadzenia zajęć w tematyce emocji, przemocy i agresji, uzależnień,
• ponad 50 rozbudowanych autorskich animacyjnych interaktywnych ćwiczeń multimedialnych do pracy zarówno indywidualnej, jak i grupowej w temacie emocji, uzależnień, przemocy i agresji),
• blisko 100 wydrukowanych kart pracy (ale i elektronicznych), które stanowią idealne dopełnienie ćwiczeń multimedialnych,
• 6 wydrukowanych większych kół z „emotikonami” symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne),
• 24 wydrukowane mniejsze koła z symbolami twarzy reprezentujących warianty powyższych emocji,
• 6 wydrukowanych większych kół symbolizujących typowe reakcje na przemoc lub agresję wokół nas,
• 24 wydrukowane mniejsze koła służące do oceniania przedstawianych sytuacji i reakcji,
• 6 wydrukowanych większych kół z symbolami różnych sfer naszego życia z białymi polami do umieszczania mniejszych kół (rodzina, rówieśnicy, szkoła, plan dnia, emocje w ciągu dnia, życie bez tego co nas może uzależniać),
• 12 wydrukowanych mniejszych kół symbolizujących potencjalne źródła uzależnień – celowo wybrano obszary, które nie są w oczywisty sposób negatywne, a jednak mogą powodować uzależnienia,
• poradnik metodyczny wraz z przykładowymi scenariuszami oraz instrukcją obsługi aplikacji,
• pakiet zawiera moduł terapeutyczny oparty jest na rozwijaniu 6 kompetencji niezbędnych do prawidłowego wypełniania ról społecznych (funkcjonowanie w grupie społecznej, komunikacja międzyludzka, empatia, emocje, samoocena, samoregulacja).
Prawidłowy rozwój społeczno-emocjonalny jest warunkiem zdrowia psychicznego, prawidłowego budowania poczucia własnej wartości oraz odnoszenia sukcesów. Doświadczenia ostatnich miesięcy w edukacji pokazały (nauczanie zdalne), że bez kompetencji osobistych uczniowie popadają w apatie a ich rozwój poznawczy jest zaburzony, dlatego też w tak ważne jest świadome budowanie kompetencji społeczno-emocjonalnych uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które mają trudności w tych obszarach.
Przemoc i agresja: 6 większych kół symbolizujących typowe reakcje na przemoc lub agresję wokół nas 24 mniejszych kół służące do oceniania przedstawianych sytuacji i reakcji. Problemy emocjonalne: 6 większych kół z „emotikonami” symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne), 24 mniejsze koła z symbolami twarzy reprezentujących warianty powyższych emocji. Uzależnienia: 6 większych kół z symbolami różnych sfer naszego życia z białymi polami do umieszczania mniejszych kół (rodzina, rówieśnicy, szkoła, plan dnia, emocje w ciągu dnia, życie bez tego co nas może uzależniać), 12 mniejszych kół symbolizujących potencjalne źródła uzależnień – celowo wybrano obszary, które nie są w oczywisty sposób negatywne, a jednak mogą powodować uzależnienia, 12 dwustronnych kół z różnymi ocenami sytuacji, służących do wyrażania opinii przez uczniów. Te proste pomoce ułatwiają zaangażowanie całej klasy lub grupy uczniów w zajęcia wychowawcze. Zastosowane na kartonowych kołach ilustracje kojarzą się z ikonami stosowanymi w portalach społecznościowych, co sprawia, że są zrozumiałe nawet dla najmłodszych uczniów, a jednocześnie akceptowane nawet przez ósmoklasistów.