Opinie Klientów

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra planszowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra dywanowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy lwa 3x4! Zestaw (gra dywanowa i gry planszowe)

Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: no
Czytaj więcej ...
Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: nowe plecaki, w pełni wyposażone piórniki, kredki zastrugane na szpic. Przed najmłodszymi nowe wyzwania, chęci co nie miara. I czas, gdzie czar pryska: rozpoczyna się nauka, popołudnia spędzone nad szlaczkami czy literkami i coraz więcej i więcej, zaangażowanie stopniowo wyparowuje – przecież to nudne. Niekiedy staranne, zgrabne literki stają się byle jakie, nieczytelne – szybciej, wygodniej. Nie wspominając o tym, jak nasze dzieci trzymają ołówki, kredki czy długopisy, niekiedy przypomina to chwyt jaskiniowców pocierających kamienie przy rozpalaniu ogniska. Zastanawiamy się, co robić, jak sprawić, żeby nasze dzieci chciały? Żeby tak im się chciało, jak im się nie chce. Podczas swojej pracy mam możliwość korzystać z rewelacyjnych urządzeń, jakimi są długopisy 3D firmy Banach. Rewelacyjne i fantastyczne, a dlaczego? Na pewno coś nowego, innego – nowości działają na nas zachęcająco. Co udało się osiągnąć? Ku zdziwieniu znacznie wzrosła frekwencja uczniów na zajęciach terapeutycznych, wzrósł poziom atrakcyjności pracy. W jaki sposób możemy pracować i co możemy wypracować? Najważniejszą kwestią staje się istotna poprawa koncentracji uwagi, abyśmy mogli narysować coś fajnego, musimy zadbać o dokładność i precyzję. Pobudzamy wyobraźnię i realizujemy swoje małe marzenia… Chciałbym mieć domek… narysuje sobie czemu nie…, chciałabym mieć nową bransoletkę, która będzie mi pasowała do sukienki… – narysuje sobie. To taki zaczarowany ołówek. Uczymy nasze dzieci i nas samych, gdyż dorosłym sprawia to również ogromna frajdę, ćwiczy wytrwałość i planowanie. Kształtujemy nawyki związane z umiejętnością pisania, dokładnie kreśląc wzory po szablonach. Pobudzamy kreatywność. Dbajmy o to, aby edukacja była dla dzieci przyjemna i ciekawa. Z czystym sumieniem polecam każdej placówce oświatowej oraz rodzicom dzieci posiadanie tak fantastycznego urządzenia – mnóstwo radości, uśmiechu, czasu spędzonego razem – w dzisiejszych czasach wartość bezcenna.

Długopisy Banach 3D Zestaw

Podczas konkursu zorganizowanego przez wydawnictwo edukacyjne Ei System, szkoła, w której pracuje wygrała pakiet Autyzm. Jestem nauczycielem Szkoły Podstawowej nr. 1 im. Kazimierza Wielkiego w Wieleniu. Uczennice Oddziału Specjalnego z okazji Świąt M
Czytaj więcej ...
Podczas konkursu zorganizowanego przez wydawnictwo edukacyjne Ei System, szkoła, w której pracuje wygrała pakiet Autyzm. Jestem nauczycielem Szkoły Podstawowej nr. 1 im. Kazimierza Wielkiego w Wieleniu. Uczennice Oddziału Specjalnego z okazji Świąt Majowych tworzyły za pomocą długopisów 3D flagi, herby i inne symbole majowe. Według szablonów "Emocje" , dziewczynki wskazywały jakie emocje im towarzyszyły podczas pracy z długopisem 3D. Zajęcia kształtują wyobraźnie przestrzenną oraz myślenie abstrakcyjne. Metody aktywizujące takie jak ekspresja i impresja dają szansę na wykorzystanie przeróżnych gadżetów edukacyjnych jak np. długopis 3D. Pakiet Autyzm sprawdzi się idealnie do pracy z uczniami o różnych niepełnosprawnościach intelektualnych. Nauczyciel- Renata Tecław

Eduterapeutica Autyzm

Dzieci z ADHD wyzwaniem dla specjalistów i rodziców

Dzieci z ADHD wyzwaniem dla specjalistów i rodziców

Dzieci z ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) stanowią wyzwanie dla dorosłych, zarówno dla rodziców, jak i dla nauczycieli przedszkoli i szkół, ponieważ są one impulsywne, nieuważne, przejawiają częste wahania nastroju, są drażliwe i skłonne do irytacji, szybko się nudzą, mają zmniejszoną zdolność empatii. Ich sposób funkcjonowania wpływa zarówno na uczenie się, jak i zachowanie, utrudniając im przebywanie w grupie rówieśniczej zarówno w przedszkolu, jak i w szkole. 

"Niegrzeczne" dzieci z ADHD

Dzieci z ADHD są postrzegane jako niegrzeczne, jednak widoczne w ich zachowaniu objawy są skutkiem zmian zachodzących w mózgu w wyniku współistnienia wielu przyczyn: genetycznych, biologicznych, psychologicznych oraz społeczno-kulturowych. Zmiany zachodzące w mózgu dziecka z ADHD dotyczą takich obszarów, jak: kora przedczołowa kierująca zachowaniem, oceniająca sytuację, planująca i przewidująca, hipokamp odpowiedzialny za pamięć oraz regulujący motywacje i emocje, ciało migdałowate biorące udział w procesie uczenia się, odczytujące bodźce emocjonalne, jądro półleżące związane z pozytywnym wzmocnieniem oraz odpowiedzialne za powstawanie uzależnień, a także móżdżek utrzymujący równowagę ciała, odpowiedzialny za automatyzację ruchów i podtrzymywanie motywacji. Jeśli mózg dziecka z ADHD pracuje inaczej, trudniej mu się skoncentrować, podejmuje więcej ryzykownych zachowań niż inne dzieci, częściej łamie zasady, przejawia więcej zachowań niepożądanych, szybciej wchodzi w konflikty. Dziecko z ADHD potrzebuje wsparcia ze strony dorosłych, którzy powinni jak najwięcej wiedzieć na temat tego zaburzenia, by móc jak najlepiej pomóc dziecku. Kluczową strategią jest zorientowanie na zasady, co oznacza: powstrzymywanie się od natychmiastowego i nieprzemyślanego reagowania na bieżące nieposłuszeństwo dziecka, wykorzystywanie tego odroczenia w czasie na przemyślenie zasad pracy z dzieckiem z ADHD, wybranie reakcji na zachowanie dziecka zgodnej z zasadami. 

Wspieraj i doceniaj dziecko z ADHD

Co mogą robić dorośli w codziennej pracy z dzieckiem, by pomóc mu minimalizować skutki wynikające z ADHD? Udzielać natychmiastowej informacji zwrotnej, przy czym ważne jest, by dziecko dokładnie wiedziało, co w jego postępowaniu jest dobre, a co wymaga zmiany. Należy pamiętać o docenianiu wysiłku i zaangażowania dziecka, dlatego ważne jest stosowanie częstych informacji zwrotnych dających możliwość „przyłapywania” dziecka na tym, co zrobiło dobrze, a tym samym wzmacniania jego motywacji do podejmowania kolejnych wyzwań.  Komunikaty kierowane do dziecka z ADHD muszą być krótkie, jasne i zrozumiałe. Dla ułatwienia dziecku nauki warto umieszczać w widocznym miejscu informacje będące dla dziecka wskazówkami, jak w danej sytuacji może się zachować, np. dzielenie się zabawkami/przyborami szkolnymi podczas zabawy/pracy grupowej; cicha buzia, spokojne ręce. W zależności od możliwości poznawczych dziecka mogą one być zapisane lub przygotowane w formie obrazkowej Skutecznym sposobem minimalizowania zachowań niepożądanych jest zatrzymanie się przed daną sytuacją i przypomnienie wspólnie z dzieckiem zasad, ustalenie konsekwencji zachowań pożądanych i niepożądanych oraz trzymanie się ustaleń, gdy znajdziemy się w sytuacji problemowej. Niezwykle ważna w pracy z dzieckiem z ADHD jest konsekwencja, a zatem wszystkie osoby dorosłe przebywające z dzieckiem w ciągu dnia w różnych miejscach i sytuacjach, powinny na dane zachowanie dziecka zawsze reagować w ten sam sposób. 

Komunikuj się z dzieckiem z ADHD

Przebywanie z dzieckiem z ADHD zarówno w domu, jak i w przedszkolu/szkole, wymaga od dorosłych przygotowania merytorycznego, a jednocześnie zrozumienia, że zachowania dziecka wynikają z zaburzeń, a nie z jego złej woli, dlatego należy zaakceptować dziecko takie, jakie jest, oraz podjąć działania mające na celu minimalizowanie niepożądanych zachowań, a tym samym możliwie najbardziej skuteczne wdrażanie dziecka do funkcjonowania w społeczeństwie. Wsparcie terapeuty w przypadku dziecka z ADHD jest koniecznie, ponieważ dzięki temu rodzic będzie potrafił pracować z dzieckiem w domu według zaleceń specjalisty. 

________________________________________________________________________

Autorka: Adriana Kloskowska - nauczyciel dyplomowany, polonista, pedagog specjalny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz pracy z uczniami z autyzmem, terapeuta i diagnosta integracji sensorycznej, wykładowca akademicki, doradca zawodowy i coach kariery, dyrektor i szkoleniowiec w Impuls do Rozwoju Edukacji, dyrektor, diagnosta i terapeuta neurorozwojowy w Impuls do Rozwoju Specjalistyczne Centrum Neurorozwojowe w Grudziądzu, mówca motywacyjny, koordynatorka sieci współpracy dla nauczycieli z zakresu zaburzeń komunikacyjnych: mutyzm wybiorczy, afazja; autorka materiałów i programów szkoleniowych dla dyrektorów, nauczycieli, wychowawców i doradców zawodowych, projektów rozwojowych i artykułów, które publikuje m. in. w Charakterach, Małych Charakterach, Newsweek Psychologii, Głosie Pedagogicznym, Monitorze Dyrektora Szkoły, Monitorze Dyrektora Przedszkola, Forum Placówek Niepublicznych, Wczesnej Edukacji, Życiu Szkoły, TIKu w Edukacji, Polonistyce, Terapii Specjalnej, redaktor naczelna Kwartalnika Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej Integracja Sensoryczna 1-3/2021, członek Rady Naukowej Stowarzyszenia Terapeutów Neurorozwojowych, pasjonatka ludzkiego mózgu, propaguje edukację opartą na wiedzy z zakresu neuronauki, prowadzi na FB strony Impuls do Rozwoju Edukacji, Impuls do Rozwoju Specjalistyczne Centrum Neurorozwojowe oraz grupy Impuls dla nauczycieli, Impuls dla rodziców, mama nastolatki.

Powiązane posty

Udostępnij