Opinie Klientów

Przez ostatnie dwa miesiące podczas prowadzenia zajęć z drukowania 3D, miałem możliwość korzystania z zestawu długopisu 3D Banach Master. Młodzież, zarówna podczas lekcji i podczas zajęć dodatkowych, chwaliła sprzęt za łatwość w obsłudze. Z mojej obs
Czytaj więcej ...
Przez ostatnie dwa miesiące podczas prowadzenia zajęć z drukowania 3D, miałem możliwość korzystania z zestawu długopisu 3D Banach Master. Młodzież, zarówna podczas lekcji i podczas zajęć dodatkowych, chwaliła sprzęt za łatwość w obsłudze. Z mojej obserwacji wynika, że nauka obsługi następuje błyskawicznie i już po kilku próbach uczniowie wykonywali bardziej skomplikowane projekty. Długopis 3D idealnie sprawdza się jako narzędzie do projektowania. Narzędzie nie zacina się, poprawnie wydaje materiał i nagrzewa filament. Jakość wytworzonych produktów jest na bardzo dobrym poziomie.

Długopisy 3D Banach Master z filamentem i pakietem edukacyjnym

Długopisy 3D są łatwe w obsłudze. Świetnie sprawdzają się w szkole ponadpodstawowej. Uczniowie chętnie wykonują własne projekty i poprzez zabawę uczą się modelowania oraz rozwijają wyobraźnię przestrzenną. Praca z długopisami angażuje wiele zmysłów,
Czytaj więcej ...
Długopisy 3D są łatwe w obsłudze. Świetnie sprawdzają się w szkole ponadpodstawowej. Uczniowie chętnie wykonują własne projekty i poprzez zabawę uczą się modelowania oraz rozwijają wyobraźnię przestrzenną. Praca z długopisami angażuje wiele zmysłów, a zajęcia przy ich wykorzystaniu zostają zapamiętane. Dla nauczyciela wygodą jest praktyczne zapakowanie długopisów w walizki, co pozwala na łatwe przenoszenie sprzętu z sali do sali.

Długopis 3D jest doskonałą pomocą edukacyjną w terapii dzieci ze SPE (i nie tylko…). Ten produkt stał się dla mnie narzędziem do tworzenia zindywidualizowanych pomocy terapeutycznych, tj.: alfabet palcowy (daktylografia PJM), pomocy do zabaw matematy
Czytaj więcej ...
Długopis 3D jest doskonałą pomocą edukacyjną w terapii dzieci ze SPE (i nie tylko…). Ten produkt stał się dla mnie narzędziem do tworzenia zindywidualizowanych pomocy terapeutycznych, tj.: alfabet palcowy (daktylografia PJM), pomocy do zabaw matematycznych, rozwijających percepcję wzrokową czy koordynację oko-ręka. Reakcja dzieci? Zachwyt i ogromna chęć do zabawy. Pojawiły się także pytania od dzieci: Z czego to jest zrobione? Zdecydowanie jestem zwolenniczką nauki przez zabawę i działania w przestrzeni (nie na karcie zadaniowej). Dzieci także chętniej wchodzą w tego typu aktywności. W mojej głowie rodzą się kolejne pomysły na wykorzystanie długopisu! Daje tyle możliwości! Stanowi motywację do pracy, rozwija kreatywność i pozwala stworzyć obiekty przestrzenne. Nie wspomnę już o walorach związanych z doskonaleniem motoryki i precyzji. Może być także narzędziem, które podniesie jakość pracy w małych zespołach lub w parze.

Długopis Banach 3D + Filament PLA 200 m ZESTAW

Długopisy 3D w Harcówce? Czemu nie? Świetny pomysł na uatrakcyjnienie zbiórek gromad zuchowych i drużyn harcerskich. To niewielkie urządzenie ma dużą moc. Doskonale sprawdza się podczas majsterki. Za ich pomocą można wyczarować wszystko - od ozdób ch
Czytaj więcej ...
Długopisy 3D w Harcówce? Czemu nie? Świetny pomysł na uatrakcyjnienie zbiórek gromad zuchowych i drużyn harcerskich. To niewielkie urządzenie ma dużą moc. Doskonale sprawdza się podczas majsterki. Za ich pomocą można wyczarować wszystko - od ozdób choinkowych, po karnawałowe maski, zawieszki, pamiątkowe znaczki z biwaku, aż po zaginione w akcji pierścienie do chusty! Co głowa, to pomysł! Długopis 3D działa terapeutycznie - sprzyja rozwojowi koncentracji, usprawnia małą motorykę i precyzje ruchów.

Długopisy 3D Banach Master z filamentem i pakietem edukacyjnym

Długopisy przyjęte z wielkim entuzjazmem wśród młodzieży Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Świeciu oraz I LO Świecie.

Długopisy 3D Banach Master z filamentem i pakietem edukacyjnym

Dodaj opinię

Ocena:
Anuluj
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne.

Czym są kompetencje emocjonalno-społeczne?

Kompetencje emocjonalno-społeczne to umiejętności związane z rozpoznawaniem, rozumieniem i wyrażaniem emocji, budowaniem zdrowych relacji interpersonalnych oraz skutecznym funkcjonowaniem w społeczeństwie. Obejmują one szereg umiejętności, które są niezbędne do radzenia sobie z własnymi emocjami, rozumienia emocji innych osób, nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji oraz skutecznego komunikowania się. Przykładem takich kompetencji mogą być:

  1. świadomość emocjonalna;
  2. samoregulacja emocjonalna;
  3. empatia;
  4. umiejętności interpersonalne;
  5. komunikacja werbalna i niewerbalna.

Uczniowie, którzy posiadają te umiejętności, mają większe szanse na osiągnięcie sukcesu w życiu osobistym, szkolnym i zawodowym. Co więcej, kompetencje emocjonalno-społeczne są odpowiedzialne za tworzenie bardziej empatycznych, zrównoważonych i harmonijnych społeczności, dlatego rozwój tych kompetencji jest tak bardzo istotny zarówno dla jednostki, jak i całego społeczeństwa.

Czym są zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne?

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne mają za zadanie nauczyć dzieci rozpoznawania, panowania nad swoimi uczuciami oraz odczytywania emocji innych ludzi, aby mogły zachować się adekwatnie nawet w trudnych sytuacjach społecznych. Te umiejętności nie tylko ułatwią im naukę i zawieranie szkolnych znajomości, ale także będą miały ogromny wpływ na ich przyszłość. Warto zainwestować czas w rozwój kompetencji emocjonalno-społecznych najmłodszych, aby dać im szansę na łatwiejsze życie jako samodzielni i odpowiedzialni dorośli.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne w przedszkolu i w szkole

Zajęcia mogą być zarówno indywidualne, jak i grupowe (grupy maksymalnie do 10 uczestników dobranych pod względem opinii i orzeczeń). Zajęcia powinny trwać 45 minut, jednak istnieje możliwość ich skrócenia lub wydłużenia, dostosowując czas do możliwości oraz potrzeb dzieci i nauczyciela (np. trudności w koncentracji uwagi, nadmierne pobudzenie, czy potrzeba dłuższej rozmowy). Kompetencje społeczno-emocjonalne nabywa się przez obserwację i naśladownictwo, dlatego dla osiągnięcia widocznych efektów w rozwoju dziecka niezmiernie ważne są regularne spotkania i ćwiczenia.

Przykładami takich zajęć w szkole mogą być m.in.:

  1. zajęcia zespołowe wymagające współpracy i komunikacji z innymi osobami (gry zespołowe, projekty grupowe lub zabawy integracyjne);
  2. treningi umiejętności interpersonalnych, które skupiają się na rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych, empatii, rozwiązywania konfliktów i budowania zdrowych relacji;
  3. zajęcia, na których skupiamy się na rozwijaniu samokontroli, radzenia sobie ze stresem i budowaniu świadomości emocjonalnej;
  4. zajęcia teatralne, które poprzez grę ról, wyrażanie emocji i współpracę z innymi aktorami, pomagają dzieciom rozwijać empatię, asertywność i zdolności interpersonalne;
  5. praca wolontariacka, która może pomóc w rozwijaniu empatii, współczucia i umiejętności pracy z innymi ludźmi;
  6. zajęcia szkoleniowe dotyczące radzenia sobie ze stresem.

Kto może prowadzić takie zajęcia?

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne to zajęcia specjalistyczne, z tego powodu prowadzić mogą je tylko specjaliści zatrudnieni w przedszkolu, w szkole i w innych dostępnych placówkach, tzn. psycholog, pedagog, pedagog specjalny lub nauczyciel posiadający kwalifikacje do prowadzenia tego typu zajęć.

Dla kogo są zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne?

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne organizowane są dla uczniów z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym. Na zajęcia uczęszczać mogą nie tylko dzieci posiadające w opinii zapis o konieczności objęcia ich dodatkową formą wsparcia w tym obszarze, ale także te z problemami adaptacyjnymi, nieśmiali, agresywni, z brakiem motywacji do nauki i obniżoną samooceną. Można znaleźć tam także uczniów mających problem z nawiązywaniem relacji z rówieśnikami, nieumiejętnością radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, depresją, po traumatycznych przejściach oraz przejawiający zachowania destrukcyjne.

Efekty zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne

Celem zajęć jest rozwinięcie umiejętności takich jak:

  1. rozpoznawanie, określanie i nazywanie emocji;
  2. wyrażanie własnych myśli i uczuć;
  3. podejmowanie decyzji;
  4. radzenie sobie ze stresem;
  5. asertywność i kulturalna odmowa;
  6. samodzielność;
  7. dokonanie właściwej samooceny;
  8. rozładowywanie emocji;
  9. empatia;
  10. przewidywanie zachowania innych osób;
  11. radzenie sobie w obliczu porażki;
  12. radzenie sobie ze złością;
  13. słuchanie innych;
  14. praca w zespole;
  15. radzenie sobie ze strachem.

Efektów podjętych zajęć może być znacznie więcej. Jeśli dziecko okazuje trudności z regulowaniem własnych emocji, warto zastanowić się nad podjęciem zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne. W efekcie może to pomóc nie tylko dziecku, które nauczy się rozumieć siebie i innych, ale także rodzicom, wychowawcom i osobom z jego bliskiego otoczenia.

Powiązane posty

Udostępnij