Różnorodne zaburzenia rozwojowe, które utrudniają lub uniemożliwiają prawidłowy proces kształcenia dzieci to nie lada wyzwanie dla terapeutów i nauczycieli wspomagających. Warto wybrać pomoce dydaktyczne lub pakiety multimedialne, które wykorzystują TIK. Dobry program multimedialny powinien dawać możliwość włączenia ćwiczeń na różnych ekranach – dostosowując ćwiczenia do aktualnie używanego urządzenia. Kolejnym bardzo ważnym aspektem jest bezterminowa licencja otwarta, która pozwala na korzystanie z pakietu indywidualnie. Ponadto dzieci powinni mieć możliwość kontynuacji terapii, według wytycznych specjalisty, w domu z rodzicami – pakiet pozwala na przesłanie wybranych ćwiczeń mailowo .
Na ostatnim miejscu podczas testowania pakietów SPE bardzo często nauczyciele wspomagający i terapeuci zwracają uwagę na szatę graficzną. Odgrywa jednak ona istotną rolę w prawidłowym odbiorze materiałów dydaktycznych przez dziecko. W zależności od dysfunkcji, dobrze przygotowany pakiet multimedialny ma dostosowane kolory do potrzeb małego pacjenta. Przykładowo, dzieci z ADHD potrzebują stonowanej, pastelowej kolorystyki, która zadziała wyciszająco, a nie stanie się dodatkowym, niechcianym bodźcem.
W pracy z emocjami kolory mają ogromne znaczenie, ponieważ dzieci, ucząc się ich prawidłowego wyrażania, manewrują barwami – szczególnie tworząc rysunki. Z prac uczniów można wyczytać naprawdę bardzo wiele! Unikajmy multimediów, które korzystają ze stockowych grafik – powinny być one unikatowe i jedyne w swoim rodzaju, ponieważ taki „zabieg” również wpływa na pozytywny odbiór ćwiczeń interaktywnych. W pakiecie multimedialnym warto zwrócić uwagę na aktualizacje – powinny być one bezpłatne przez cały okres trwania licencji. Jeżeli posiadasz wersję online, masz możliwość wydrukowania kart pracy i scenariuszy. Zestawy multimedialne powinny być przygotowane z dbałością o najmniejsze szczegóły.