Opinie Klientów

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra planszowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra dywanowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy lwa 3x4! Zestaw (gra dywanowa i gry planszowe)

Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: no
Czytaj więcej ...
Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: nowe plecaki, w pełni wyposażone piórniki, kredki zastrugane na szpic. Przed najmłodszymi nowe wyzwania, chęci co nie miara. I czas, gdzie czar pryska: rozpoczyna się nauka, popołudnia spędzone nad szlaczkami czy literkami i coraz więcej i więcej, zaangażowanie stopniowo wyparowuje – przecież to nudne. Niekiedy staranne, zgrabne literki stają się byle jakie, nieczytelne – szybciej, wygodniej. Nie wspominając o tym, jak nasze dzieci trzymają ołówki, kredki czy długopisy, niekiedy przypomina to chwyt jaskiniowców pocierających kamienie przy rozpalaniu ogniska. Zastanawiamy się, co robić, jak sprawić, żeby nasze dzieci chciały? Żeby tak im się chciało, jak im się nie chce. Podczas swojej pracy mam możliwość korzystać z rewelacyjnych urządzeń, jakimi są długopisy 3D firmy Banach. Rewelacyjne i fantastyczne, a dlaczego? Na pewno coś nowego, innego – nowości działają na nas zachęcająco. Co udało się osiągnąć? Ku zdziwieniu znacznie wzrosła frekwencja uczniów na zajęciach terapeutycznych, wzrósł poziom atrakcyjności pracy. W jaki sposób możemy pracować i co możemy wypracować? Najważniejszą kwestią staje się istotna poprawa koncentracji uwagi, abyśmy mogli narysować coś fajnego, musimy zadbać o dokładność i precyzję. Pobudzamy wyobraźnię i realizujemy swoje małe marzenia… Chciałbym mieć domek… narysuje sobie czemu nie…, chciałabym mieć nową bransoletkę, która będzie mi pasowała do sukienki… – narysuje sobie. To taki zaczarowany ołówek. Uczymy nasze dzieci i nas samych, gdyż dorosłym sprawia to również ogromna frajdę, ćwiczy wytrwałość i planowanie. Kształtujemy nawyki związane z umiejętnością pisania, dokładnie kreśląc wzory po szablonach. Pobudzamy kreatywność. Dbajmy o to, aby edukacja była dla dzieci przyjemna i ciekawa. Z czystym sumieniem polecam każdej placówce oświatowej oraz rodzicom dzieci posiadanie tak fantastycznego urządzenia – mnóstwo radości, uśmiechu, czasu spędzonego razem – w dzisiejszych czasach wartość bezcenna.

Długopisy Banach 3D Zestaw

Podczas konkursu zorganizowanego przez wydawnictwo edukacyjne Ei System, szkoła, w której pracuje wygrała pakiet Autyzm. Jestem nauczycielem Szkoły Podstawowej nr. 1 im. Kazimierza Wielkiego w Wieleniu. Uczennice Oddziału Specjalnego z okazji Świąt M
Czytaj więcej ...
Podczas konkursu zorganizowanego przez wydawnictwo edukacyjne Ei System, szkoła, w której pracuje wygrała pakiet Autyzm. Jestem nauczycielem Szkoły Podstawowej nr. 1 im. Kazimierza Wielkiego w Wieleniu. Uczennice Oddziału Specjalnego z okazji Świąt Majowych tworzyły za pomocą długopisów 3D flagi, herby i inne symbole majowe. Według szablonów "Emocje" , dziewczynki wskazywały jakie emocje im towarzyszyły podczas pracy z długopisem 3D. Zajęcia kształtują wyobraźnie przestrzenną oraz myślenie abstrakcyjne. Metody aktywizujące takie jak ekspresja i impresja dają szansę na wykorzystanie przeróżnych gadżetów edukacyjnych jak np. długopis 3D. Pakiet Autyzm sprawdzi się idealnie do pracy z uczniami o różnych niepełnosprawnościach intelektualnych. Nauczyciel- Renata Tecław

Eduterapeutica Autyzm

Czy druk 3D może rozwijać kompetencje przyszłości uczniów

Czy druk 3D może rozwijać kompetencje przyszłości uczniów

- Kategorie: Druk 3D

Od początku swojej kariery zawodowej w szkole staram się szukać nieszablonowych rozwiązań na rozwijanie kompetencji i umiejętności uczniów. Jednym z nich jest druk 3D. Jakie znaczenie ma on w edukacji? W jaki sposób wykorzystać go w procesie dydaktycznym oraz jakie korzyści z posiadania drukarek 3D ma placówka? O tym właśnie chciałbym Państwu opowiedzieć w tym artykule. 

Modelowanie od najmłodszych klas

Jak wiemy, ważną rolę w przygotowaniu młodego pokolenia do odnalezienia się na rynku pracy odgrywa kształtowanie kompetencji miękkich, jak chociażby umiejętności współpracy w zespole, planowania. Wdrażając druk 3D na prowadzonych przeze mnie zajęciach informatyki (obecnie w szkole podstawowej), pracujemy w grupach w oparciu o metodę Design Thinking. Wykorzystując szablony Canvy − mapy myśli, analizy SWOT, prototypujemy różne modele przydatnych w codziennej rzeczywistości szkolnej rzeczy, jak chociażby bryły geometryczne, makiety historyczne. Następnie przechodzimy do modelowania. Naszą pracę z modelowaniem rozpoczynamy od najprostszych rozwiązań − projektowania blokowego, które od pewnego czasu dostępne jest w programie Tinkercad. Skąd taki pomysł? Otóż na lekcjach informatyki, a wcześniej także w młodszych klasach, uczniowie wchodzą w świat programowania w programie Scratch, który przypomina właśnie moduł Blockly w Tinkerkadzie. Zaletą tego rozwiązania jest także to, że uczniowie mogą podglądać inne projekty, aby samodzielnie dostrzec błędy, bo jak wiadomo modelowanie 3D to planowanie w przestrzeni i trzeba znać odpowiednie „kroki”, aby otrzymać oczekiwany, finalny model. 

STEAM! Od czego zacząć?

Druk 3D to także szansa na wprowadzenie w różne zajęcia elementów STEAM. Omawiając niełatwe często zagadnienia z fizyki, chemii czy biologii, możemy wspólnie z uczniami zaprojektować modele cząstek atomów, wulkanów, płyt tektonicznych, układy ciała człowieka. Nic przecież nas nie ogranicza poza kreatywnością, a jak wiemy, uczniowie tę cechę posiadają, tylko należy ją odpowiednio ukierunkować, odkryć. 

Wykorzystanie druku 3D w klasach 7-8

Świat idzie do przodu za sprawą rozwoju nowych technologii. Coraz częściej w wielu dziedzinach naszego życia pojawiają się elementy rzeczywistości rozszerzonej, która wciąż „śmielszymi” krokami wchodzi także do sfery edukacji.
Można ją doskonale połączyć z drukiem 3D w pracy z 7-8-klasistami, wizualizując efekty w przeznaczonych do tego programach, jak chociażby Blender. Czy to jest jedyne połączenie, które możemy zastosować w pracy z uczniami? Otóż nie. Możemy pójść dalej i wykorzystać stworzone modele do pracy w oparciu o metodę Webquestów. Uczniowie mogą tworzyć chociażby animacje poklatkowe, prezentacje z ciekawostkami. 

Przyglądając się zaletom druku 3D w edukacji, nie sposób pominąć modelu lekcji odwróconej. Jak wiemy, uczniowie mogą bazować na dostępnych już rozwiązaniach, które będą przez nas omówione, i w ramach pracy w domu przygotowywać ich ulepszenia w programach do modelowania 3D. Mogą oni również projektować w ten sposób odznaki, figurki, które później wykorzystamy jako element grywalizacji czy gamifikacji na zajęciach.

Druk 3D, a uczniowie ze SPE?

Doskonałym rozwiązaniem (również dla młodszych uczniów oraz posiadających specjalne potrzeby edukacyjne) jest wdrożenie do codziennej pracy długopisów 3D, dzięki którym można rozwijać wiele kompetencji z podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej, jak chociażby pamięć przestrzenną czy umiejętności grafomotoryczne. 

Wszystkie opisane do tej pory zalety odnosiły się do aktywizacji uczniów, rozwijania ich zainteresowań, kompetencji oraz umiejętności. Warto zastanowić się także, co jest wartością dodaną dla szkoły z posiadania drukarek 3D. Otóż dzięki nim możemy zaprojektować, a następnie wydrukować niskim kosztem pomoce do zajęć. 

Dla kogo druk3D

Przygodę z drukiem 3D mogą zacząć nie tylko nauczyciele informatyki, ale również innych przedmiotów. Osobiście jestem zwolennikiem prostych rozwiązań, a do takich należą produkty Banach 3D, znajdujące się w ofercie firmy Ei System. Nieskomplikowany interfejs drukarki, długopisów oraz bogata obudowa metodyczna to niewątpliwe walory tych rozwiązań. 

Z pewnością zastanawiacie się Państwo, skąd pozyskać środki na zakup drukarek oraz długopisów. Świetnym rozwiązaniem są programy i granty. Wspomnę tutaj chociażby o rządowym programie „Laboratoria Przyszłości”, Centrum Mistrzostwa Informatycznego, fundacji Komputronik. Polecam również zaglądanie na strony: funduszeedukacje.com czy też granty.pl.

Autor:

Bartosz Chyś - pasjonat nowych technologii i metod aktywizujących w nauczaniu. Pomysłodawca bloga Digitalni i kreatywni, grupy facebookowej: Digitalni i kreatywni-nauczyciele z pasją, szkolny koordynator programu Aktywna tablica, ambasador “Wiosny edukacji”, finalista konkursu Nauczyciel Roku, członek grupy Superbelfrzy RP

Powiązane posty

Udostępnij