Pani Magdalena Tomczyk, pedagog specjalny w Przedszkolu Galileo, również korzysta w pracy z długopisów 3D: Dzieci najlepiej uczą się poprzez zabawę. W tym celu doskonałą pomocą są długopisy 3D, które pomagają ćwiczyć koncentrację i uwagę. Przy wykorzystaniu długopisów możemy rozwijać wyobraźnię przestrzenną, koordynację wzrokowo-ruchową czy myślenie abstrakcyjne. Są świetnym narzędziem do nauki m.in. liter, cyfr, figur. Dzieci uczą się cierpliwości i dokładności. Możliwość tworzenia różnych modeli pobudza i rozwija kreatywność oraz wyobraźnię. I to co najważniejsze, czego doświadczyłam na moim polu w zajęciach indywidualnych i rewalidacji z dziećmi – skupiają uwagę, patrzą z ciekawością, chętnie pracują. A to, co sprawdza się z dziećmi o specjalnych potrzebach, tym bardziej działa i sprawdza się z dziećmi w normie.
Bawiąc się długopisami 3D, dzieci rozwijają myślenie w kategoriach głębokości i wysokości, doskonaląc tym samym świadomość przestrzenną. Odkrywają, że każdy narysowany przez nich fragment wpływa na ogólną konstrukcję. Doświadczenie to jest nie tylko zabawne, ale także edukacyjne, kładąc podwaliny pod przyszłe koncepcje STEM.
Używanie długopisów 3D w przedszkolu to fantastyczny sposób na pielęgnowanie młodych umysłów i zachęcanie ich do nieszablonowego myślenia. Dzieci doskonale się bawią, odkrywając to nowe narzędzie i są zachwycone, widząc, jak ich dzieła ożywają. Wykorzystując kreatywność i eksperymentując z różnymi kształtami, kolorami i wzorami, przedszkolaki nie tylko dobrze się bawią, ale także rozwijają niezbędne umiejętności, które przydadzą im się w dalszej nauce i rozwoju. Odkrywajmy i twórzmy razem z długopisami 3D!