Materiały dydaktyczne zawarte w pakiecie są adresowane do:
- dyrektorów placówek (szkół podstawowych), którzy wdrażają odpowiednie procedury w szkole,
- pedagogów i psychologów, którzy poza kluczową rolą w wypadku zaistnienia problemów związanych np. z emocjami, uzależnianiami czy agresją wspierają i przygotowują nauczycieli, m.in. prowadząc wewnętrzne szkolenia,
- nauczycieli-wychowawców, którzy zawsze stanowią pierwszą, kluczową linię profilaktyki, rozpoznawania i reagowania na symptomy przemocy, problemów emocjonalnych lub uzależnień,
- wszystkich nauczycieli w szkole, którzy powinni potrafić rozpoznawać problemy z zakresu przemocy i agresji, problemów emocjonalnych i uzależnień, odpowiednio na nie reagować, a także, przez tworzenie przyjaznego środowiska nauczania, zapobiegać ich występowaniu.
Dzięki takim rozwiązaniom szkoły mogą przeciwdziałać przemocy, agresji i uzależnieniom oraz wspierać rodziców w zakresie prawidłowego rozwoju emocjonalnego dziecka. W zbiorze materiałów można znaleźć gotowe materiały, do budowania zdrowej, silnej i odpornej na problemy osobowości młodych ludzi. Pakiet ten sprawdzi się idealnie na lekcję godziny wychowawczej, zarówno do pracy grupowej jak i indywidualnej.
Prawidłowy rozwój społeczno-emocjonalny jest warunkiem zdrowia psychicznego, prawidłowego budowania poczucia własnej wartości oraz odnoszenia sukcesów. Doświadczenia z okresu epidemii koronawirusa w Polsce (m.in. lockdown oraz nauczanie zdalne) pokazały, że bez ww. kompetencji uczniowie popadają w apatię, a ich rozwój poznawczy jest zaburzony, dlatego też tak ważne jest świadome budowanie kompetencji społeczno-emocjonalnych uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które mają trudności w tych obszarach.
Pomimo że obecnie uczniowie powrócili do szkół, to pojawiają się inne czynniki zaburzające ich prawidłowe funkcjonowanie. Uzależnienia od Internetu i wyszukiwanie w sieci nieodpowiednich treści, często dotyczących przemocy, to obecnie najczęściej spotykany problem. Czasami nie wystarczy zakazać w szkole używania telefonu, ponieważ generuje to kolejne złe emocje pomiędzy uczniami, a nauczycielami. Zakaz nie jest właściwą formą walki z negatywnymi zachowaniami, kluczem jest odpowiednia komunikacja. Z tego właśnie powodu powstał pakiet edukacyjny Eduterapeutica lux Problemy wychowawcze, który pozwala w odpowiedni sposób pracować z uczniami i uczyć ich prawidłowego wyrażania emocji i komunikacji w społeczeństwie. Dzięki materiałom zawartym w pakiecie uczeń łatwiej odróżni złe zachowania od dobrych i samodzielnie będzie potrafił dokonać oceny sytuacji.