Musicarium. Folklor tradycyjnie
Musicarium. Folklor Tradycyjnie można sfinansować z projektu "Aktywna Tablica" - więcej informacji na temat środków celowych znajdziecie TUTAJ.
Szkolenie online z obsługi programu oraz wsparcie merytoryczne i serwisowe - GRATIS!
Musicarium dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Zestaw Musicarium zawiera:
- utwory muzyczne,
- kolorowe chusteczki, które uatrakcyjniają zabawę muzyczną,
- karty pracy, które można zestawiać z innymi treściami edukacyjnymi.
Program przeznaczony jest do prowadzenia zajęć i terapii z dziećmi;
- autystycznymi,
- może posłużyć jako gra edukacyjna dla dzieci wysokofunkcjonujących,
- idealnie sprawdza się w terapii dzieci o wyjątkowych potrzebach edukacyjnych,
- jako gra dla grup zintegrowanych dla urozmaicenia podstawy programowej,
- przedszkolnymi na zajęciach z rytmiki.
Korzyści dla nauczyciela, nauczyciela specjalisty, terapeuty:
- większe zaangażowanie dzieci w zajęcia edukacyjne,
- rozwijanie kreatywności u podopiecznych,
- zwiększenie efektywności prowadzonych zajęć,
- rozwój słuchu muzycznego dzieci z pasją do muzyki, szybsze "wyłapanie" talentów,
- możliwość zestawienia kart pracy z musicarium z innymi treściami edukacyjnymi,
- inspiracja do zapoznania uczniów z zapomnianą muzyką ludową.
Korzyści dla dziecka:
- hamowanie rozwoju zachowań trudnych, buntowniczych,
- nabycie umiejętności hamowania agresji,
- z łatwością poradzi sobie z silną dekoncetracją,
- rozwinie umiejętności percepcyjne,
- zahamuje rozwój zaburzeń związanych z integracją sensoryczną.
Opinia terapeuty z Przedszkola nr 91 "Bajka" w Poznaniu
Musicarium pozwala na wieloaspektową terapię dzieci ze spektrum autyzmu. Terapia rozpoczęta w krótkim czasie, przynosi najlepsze rezultaty. Nie można ignorować problemów związanych ze specyfiką autyzmu, może to doprowadzić do poważnego zaburzenia rozwoju i utrudnienia w codziennym funkcjonowaniu. Najważniejsza jest współpraca rodziców ze specjalistami, to pozwala na szersze zapoznanie się z problemem. Edukacja muzyczna dzieci jest niezwykle ważna. Zabawy z muzyką angażują 100% dzieci, ponieważ każdy lubi taką formę aktywności. Pani Katarzyna Goździewska opracowała autorski program "Folkowy zawrót głowy" oparty o repertuar z Musicarium. Jest on proponowany dzieciom na terenie grupy przedszkolnej do zajęć terapeutycznych oraz edukacyjnych.
___________________________
Katarzyna Goździewska- przedszkole nr 91 "Bajka"
Musicarium. Folklor tradycyjnie
To sposób na muzykę w przedszkolu według teorii Gordona, która przeznaczona jest do prowadzenia zajęć grupowych i indywidualnych.
Jedyne takie wsparcie do umuzykalniania dzieci w wieku 0-9 lat. Najchętniej wybierane przez nauczycieli, którzy nie posiadają przygotowania i wykształcenia muzycznego.
Podczas zajęć z Musicarium dzieci doświadczają urozmaiconej muzyki: od prostych melodii opartych na polskiej muzyce ludowej, poprzez muzykę rozrywkową, jazz i muzykę poważną. Różne tonalności, rytmy, ogromne bogactwo instrumentalne to elementy charakterystyczne dla Musicarium. Dzieci będą słuchać, porównywać, odróżniać poszczególne skale, wyczuwać zmianę metrum i barwy dźwięku – to wszystko jest możliwe, gdy wsłuchają się w muzykę. Ponieważ podczas słuchania to słowa pochłaniają niemal całą naszą uwagę, w Musicarium znalazły się utwory bez tekstów – by można było skupić się wyłącznie na warstwie muzycznej. Wokalne powitania i zakończenia utworów “pa pa pa pa pa pa pa pam” wprowadzają dzieci w ich tonalność.
Zrozumieć muzykę
Inspiracją do stworzenia Musicarium były przede wszystkim wyniki badań przeprowadzone przez psychologa muzyki i pedagoga Edwina E. Gordona oraz badania etnograficzne Oskara Kolberga.
Najważniejszym pojęciem w Teorii uczenia się muzyki (MLT – Music Learning Theory) prof. Edwina E. Gordona jest AUDIACJA. Słowo to oznacza przyswajanie i rozumienie usłyszanej muzyki. Odpowiednikiem audiacji w mowie jest myślenie. Nie można nikogo nauczyć myślenia – to proces naturalny, umiejętność, którą dziecko zdobywa wraz z rozwojem, poznawaniem i kojarzeniem faktów. Podobnie jest z audiacją. Umożliwiając doświadczanie muzyki, dajemy szansę na rozwój. Podstawą jest słuchanie. Później przychodzi czas na wykonywanie muzyki – śpiewanie, komponowanie i improwizowanie przy wykorzystaniu swojego naturalnego instrumentu – głosu. Ostatnim etapem jest nauka gry na instrumentach i teoretyczne zrozumienie muzyki. Celem Musicarium jest rozwój myślenia muzycznego.
Muzyka łagodzi obyczaje
Muzyka wpływa na nasze nastroje i emocje. Poprzez odpowiednie dźwięki możemy wspierać i stymulować zmysły najmłodszych, tym samym pomagając im w rozwoju.
Dotyczy to wszystkich dzieci – także tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – np. ze spektrum autyzmu. W Musicarium wykorzystujemy rytm, który jest czynnikiem porządkującym, dzięki czemu jest przewidywalny. A przewidywalność daje poczucie bezpieczeństwa.
Musicarium wspiera terapię słuchu
Muzyka wykorzystywana w terapii angażuje wiele obszarów w mózgu, a to ma wielki wpływ na rozwój zarówno słuchowy i językowy, szczególnie u dzieci. Musicarium wykorzystuje teorię amerykańskiego psychologa muzyki prof. Edwina E. Gordona, której podstawą jest słuchanie muzyki. Umuzykalnianie czy “osłuchiwanie się” z różnorodnymi formami muzyki nie tylko pomaga obudzić w dzieciach muzyczną wrażliwość, ale jest również korzystne m.in. u osób z opóźnionym rozwojem mowy, wadą słuchu, afazją oraz z zaburzeniami przetwarzania słuchowego APD. Każda część Musicarium to zbiór 12 utworów nagranych przez profesjonalnych muzyków. Melodie opracowano i zaaranżowano tak, aby nie tylko możliwie najlepiej poznawać bogactwo polskiej kultury muzycznej, ale i osłuchiwać się z różnymi tonalnościami i metrum muzycznym, rytmami. Odpowiednio dobrane dźwięki wspierają i stymulują zmysły najmłodszych, tym samym pomagając im w rozwoju.
Z Musicarium rozpoczynamy terapie przede wszystkim od słuchania łatwiejszych utworów, przypominających mowę, a dopiero w drugiej kolejności sięgamy po utwory bardziej złożone muzycznie aby stopniowo uczyć mózg ich rozróżniania (co przekłada się na lepsze rozróżnianie dźwięków mowy) i przyswajania.
Musicarium wspiera rehabilitację dzieci z autyzmem
Muzyka wpływa na nasze nastroje i emocje. Poprzez odpowiednie dźwięki możemy wspierać i stymulować zmysły najmłodszych, tym samym pomagając im w rozwoju. Dotyczy to wszystkich dzieci – także tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – np. ze spektrum autyzmu. W Musicarium wykorzystujemy rytm, który jest czynnikiem porządkującym, dzięki czemu jest przewidywalny. A przewidywalność daje poczucie bezpieczeństwa.
Rytm może też wpłynąć na zapoznanie dzieci z ASD z pewnymi wzorcami, potrzebnymi np. w komunikacji. Uczymy dzieci powtarzania pewnych schematów poprzez naśladowanie wydobywania dźwięków terapeuty, który w sposób sugestywny czeka na odpowiedź dziecka. To sprawia, że dziecko uczy się naprzemienności, która jest obecna w dialogu z drugą osobą.
Terapia z wykorzystaniem Musicarium początkowo prowadzona jest indywidualnie, by dziecko nauczyło się przebywać z drugą osobą, która nie jest jego rodzicem. Następnym krokiem jest praca w grupach 2-3-osobowych, dzięki czemu staramy się rozwijać kwestie społeczne, jak przebywanie z rówieśnikami, kontakt z nimi, wspólna zabawa.
Zajęcia umuzykalniania oparte na teorii Gordona – Musicarium polecane są dla dzieci:
- żłobkowych,
- przedszkolnych,
- ze spektrum autyzmu oraz Zespołem Aspergera,
- mające trudności w kontroli emocji oraz przejawiające agresywne zachowania z trudnością w rozumieniu własnego ciała.
Muzyka w ruchu i przez zabawę oparte na teorii Gordona
Musicarium to również różnorodne ćwiczenia, które pozwalają na rozwój audiacji poprzez ruch towarzyszący muzyce. Płynne intuicyjne ruchy, swobodny taniec, klaskanie, rytmiczne maszerowanie to tylko niektóre z propozycji, jakie znajdziemy w Musicarium.
Musicarium to materiały dla 25 dzieci na zajęcia z muzyki:
- 12 utworów na pen-drive nagranych przez profesjonalnych muzyków; melodie zostały opracowane i zaaranżowane tak, aby możliwie najlepiej poznawać bogactwo polskiej kultury muzycznej,
- blisko 60 zajęć i aktywności dopasowanych do melodii i przygotowanych tak, by mógł z nich korzystać każdy nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego,
- kolorowanki z ilustracjami dopasowanymi do utworów,
- przedmioty do aktywności rytmiczno-ruchowych dla 25 dzieci.
Muzyczną przygodę najlepiej zacząć od osłuchiwania się z bogactwem własnego kręgu kulturowego. Dlatego wszystkie utwory w serii Musicarium to tradycyjne melodie ludowe z różnych regionów Polski, zróżnicowane pod względem tonalności i metrum. W nagraniach wykorzystano wyłącznie instrumenty akustyczne charakterystyczne dla polskiej muzyki ludowej takie jak akordeon, skrzypce, altówka, kontrabas, baraban czy lira korbowa.
Poznaj rekomendacje Musicarium
Specyficzne kody
- ean13
- 9788365418647
Zobacz także
Klienci, którzy zakupili ten produkt, kupili również:
Kompetencje emocjonalno - społeczne. Przedszkole
Programowanie z krabem
Harmonijny Rozwój ZESTAW
- Obecnie brak na stanie
Musicarium. Folklor nowocześnie
Kompetencje emocjonalno - społeczne. Przedszkole. Online
16 innych produktów w tej samej kategorii:
Multimedialne ilustracje przedmiotowe. Fizyka...
Pracownia Małych Twórców 3D - Zestaw dla Przedszkoli
- Nowy
Multimedialne ilustracje przedmiotowe. Chemia...
Zestaw "Multimedialne ilustracje przedmiotowe"...
Harmonijny Rozwój - Twórczość i konstrukcje
Multimedialne ilustracje przedmiotowe. Biologia - szkoła...
Gra ESCAPE ROOM. Biologia klasy 4-8
Harmonijny Rozwój - Ekologia i środowisko
Multimedialne ilustracje przedmiotowe. Fizyka - szkoła...
Multimedialne ilustracje przedmiotowe. Biologia...
Pracownia Pomysłów 3D – Zestaw dla Przedszkoli
- Nowy