Musicarium - muzyczna przygoda edukacyjna dla najmłodszych

Musicarium - muzyczna przygoda edukacyjna dla najmłodszych

Musicarium to muzyczne inspiracje, kreatywne wariacje, ruchowe swawole na każdą pogodę! Do dziecięcej zabawy zestaw doskonały. Przedszkolaki mówią śmiało: „Spróbuj, poznaj, zatańcz, zobaczysz, co wspaniałego będzie się działo!”

Wierszyk o Musicarium

MUSICARIUM:

Miłe dla ucha

Ulubione jest przez dzieci!

Swojskie i polskie

I...

Cały czas

Angażujące

Różne zmysły,

Instrumenty, instynkty

Umiejętności i…

Mowę !

Muzyka pobudza wyobraźnię, pozwala rozwinąć skrzydła, dodaje otuchy, pomaga wyrazić to, co ukryte.

Musicarium na każdy humor

Gdy jesteśmy weseli, śpiewamy; gdy jesteśmy smutni, śpiewamy; gdy jesteśmy źli, śpiewamy, choć czasem głośniej. Muzyka pozwala nam wyrażać własne emocje, czasem bowiem łatwiej ubrać je w ruch niż w słowa. Rozwija ekspresję, kreatywność, wyzwala w nas pokłady wyobraźni.

Muzyka folklorystyczna ma jeszcze jedną zaletę, kształtuje w nas poczucie tożsamości narodowej, a dzięki niej kultura i dziedzictwo naszego kraju pozostają ciągle żywe.

Muzykę ludową świetnie można wykorzystać podczas zajęć logorytmicznych w przedszkolu. Dzięki rytmowi doskonale można ćwiczyć z dziećmi naprzemienność ruchu, poczucie rytmu, orientację w schemacie ciała i w przestrzeni. 

Wymyślanie układów ruchowych rozwija wyobraźnię, melodia świetnie sprawdza się przy ćwiczeniach artykulatorów i ortofonicznych, a chusteczki przy ćwiczeniach oddechowych.

Dzieci bawią się wspaniale, wymyślając sylaby i powtarzając wyrazy. Dzięki chusteczkom utrwalić można kierunki oraz rozróżnianie prawej i lewej ręki. Łatwiej jest dzieciom nauczyć się układów ze zmiennością stron oraz tańca w parach. Przedszkolaki chętnie same wymyślają kroki, a w połączeniu z określeniem tematu utworu można stworzyć z tego świetny układ na występy przedszkolne. 

Gra edukacyjna jako temat zajęć
logorytmicznych

Tytuły poszczególnych utworów świetnie sprawdzą się jako tematy zajęć logorytmicznych oraz podpowiedzą, którą głoskę dodatkowo ćwiczyć, jeśli dodamy tekst lub powtarzamy głoski, a potem wyrazy ukryte. Można zmieniać sylaby.

„Czerwone jabłuszko”− „b, p” − głoski dwuwargowe lub „pa, pa, pa”;

„Jadą wozy” − „pam, pam, pam” lub „www”; 

„Czyja dziewczyna” − „czy, czy” lub „para, para, para”;

„Za stodołą” − „oj, da na” lub „sy, sy, sy”;

„Oj s asa” − „oj, s, asa”, lub „uuuuu”;

„Zabawa w…” − „ba, ba, bam”, itp.

Jeśli rozrysujemy układ na kartce w formie muzogramu, możemy utrwalać zarówno głoski, szybciej nauczyć się tekstu, jak i ćwiczyć koncentrację (muzogram w załączniku). 

Musicarium to sposób
na niepogodę

  • MUSICARIUM:

− to sposób na niepogodę;

− świetnie sprawdza się na zajęciach ruchowych i logorytmicznych;

− można go wykorzystać w terapii słuchowej z dziećmi;

− podkłady przydadzą się do występów dla rodziców, seniorów czy z okazji świąt narodowych.

  Dołączone do Musicarium karty z zadaniami uatrakcyjnią każde zajęcia. Pozwalają one wykorzystać potencjał dzieci i ich wrodzoną potrzebę zabawy, poprzez która najlepiej się uczą.

Musicarium można stosować w placówkach odnośnie do realizacji kierunków polityki oświatowej, takich jak np.: Wychowanie zmierzające do osiągnięcia dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.

MUSICARIUM folklor − poprzez kontakt, spotkanie z muzyką w połączeniu z informacją o kulturze regionalnej możemy zachować od zapomnienia dziedzictwo i wartości ważne dla naszego narodu. Jak wiadomo „Muzyka łagodzi obyczaje” − uczy tolerancji, wrażliwości na dobro i otaczające nas piękno. Poprzez obcowanie z muzyką oraz folklorem dzieci poznają, czym jest dobro, wrażliwość oraz prawda ukryta w muzyce, sztuce i w nas samych. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach oraz szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.

Musicarium folklor − poprzez wykorzystanie programu w zajęciach logorytmicznych, terapii autyzmu czy też w zajęciach ruchowych umożliwia się dzieciom lepszy rozwój. Podnosimy jakość ich kształcenia oraz przedstawiamy nauczycielom nowe formy i metody terapii− pracy z dziećmi. 

Polecamy i pozdrawiamy serdecznie, Ciocia Madzia i Przedszkolaki z Publicznego Przedszkola „Zielone Ogrody” w Oleśnicy

_______________________________________

Autorka: Magdalena Makowska - polonistka, logopeda, nauczyciel przedszkola, Terapeuta Ręki, Trener TUS, prowadzę zajęcia Metod W. Sherborne oraz Logorytmikę.

Powiązane posty

Udostępnij tę treść