Opinie Klientów

Długopisy Banach 3D idealnie wpisują się w terapie logopedyczną. Dzięki temu urządzeniu mogę uczyć dzieci prawidłowego trzymania długopisu i odpowiedniej siły nacisku. Bez wątpienia długopisy 3D wspierają uczniów w ich rozwoju, motywują do działania
Czytaj więcej ...
Długopisy Banach 3D idealnie wpisują się w terapie logopedyczną. Dzięki temu urządzeniu mogę uczyć dzieci prawidłowego trzymania długopisu i odpowiedniej siły nacisku. Bez wątpienia długopisy 3D wspierają uczniów w ich rozwoju, motywują do działania i uczą bawiąc. Serdecznie polecam długopis 3D jako terapeuta logopeda i jako nauczyciel

Długopisy Banach 3D Zestaw

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra planszowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra dywanowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy lwa 3x4! Zestaw (gra dywanowa i gry planszowe)

Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: no
Czytaj więcej ...
Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: nowe plecaki, w pełni wyposażone piórniki, kredki zastrugane na szpic. Przed najmłodszymi nowe wyzwania, chęci co nie miara. I czas, gdzie czar pryska: rozpoczyna się nauka, popołudnia spędzone nad szlaczkami czy literkami i coraz więcej i więcej, zaangażowanie stopniowo wyparowuje – przecież to nudne. Niekiedy staranne, zgrabne literki stają się byle jakie, nieczytelne – szybciej, wygodniej. Nie wspominając o tym, jak nasze dzieci trzymają ołówki, kredki czy długopisy, niekiedy przypomina to chwyt jaskiniowców pocierających kamienie przy rozpalaniu ogniska. Zastanawiamy się, co robić, jak sprawić, żeby nasze dzieci chciały? Żeby tak im się chciało, jak im się nie chce. Podczas swojej pracy mam możliwość korzystać z rewelacyjnych urządzeń, jakimi są długopisy 3D firmy Banach. Rewelacyjne i fantastyczne, a dlaczego? Na pewno coś nowego, innego – nowości działają na nas zachęcająco. Co udało się osiągnąć? Ku zdziwieniu znacznie wzrosła frekwencja uczniów na zajęciach terapeutycznych, wzrósł poziom atrakcyjności pracy. W jaki sposób możemy pracować i co możemy wypracować? Najważniejszą kwestią staje się istotna poprawa koncentracji uwagi, abyśmy mogli narysować coś fajnego, musimy zadbać o dokładność i precyzję. Pobudzamy wyobraźnię i realizujemy swoje małe marzenia… Chciałbym mieć domek… narysuje sobie czemu nie…, chciałabym mieć nową bransoletkę, która będzie mi pasowała do sukienki… – narysuje sobie. To taki zaczarowany ołówek. Uczymy nasze dzieci i nas samych, gdyż dorosłym sprawia to również ogromna frajdę, ćwiczy wytrwałość i planowanie. Kształtujemy nawyki związane z umiejętnością pisania, dokładnie kreśląc wzory po szablonach. Pobudzamy kreatywność. Dbajmy o to, aby edukacja była dla dzieci przyjemna i ciekawa. Z czystym sumieniem polecam każdej placówce oświatowej oraz rodzicom dzieci posiadanie tak fantastycznego urządzenia – mnóstwo radości, uśmiechu, czasu spędzonego razem – w dzisiejszych czasach wartość bezcenna.

Długopisy Banach 3D Zestaw

Uczeń z dysleksją na lekcjach. Umiejętne egzekwowanie zadań.

Uczeń z dysleksją na lekcjach. Umiejętne egzekwowanie zadań.

Wkraczając w nowy etap edukacji (klasy 4-8), uczniowie poznają przedmioty − biologia, chemia, fizyka, geografia, a także nowych kolegów i nauczycieli. Sprawując zawód pedagoga, mamy możliwość zachęcić i przekonać ich do pogłębiania wiedzy. Korzystając z możliwości pracy na sprawdzonych materiałach dydaktycznych, w tym Ei System, np. wybierając kartę pracy ESCAPE ROOM GEOGRAFIA Pogoda klasa 4-8., można w sposób ciekawy przekazać treści programowe z geografii na temat pogody z naciskiem na umiejętności poznawcze ucznia. W wymienionych materiałach uczeń w sposób interesujący poznaje warunki pogodowe, odpowiada na pytania otwarte, na obrazkach zaznacza swoje odpowiedzi. Taka forma nauki nie jest dla niego stresująca, z zainteresowaniem odkrywa nowe karty. Obcując z uczniem z dysleksją, warto poznać jego cechy i sposób funkcjonowania w szkole.

Uczeń z dysleksją. Jak z nim pracować?

Często spotykam się z opinią, iż dysleksja to jakiś „wymyślony problem”, który nie wpływa na jakość nauki. Najlepiej ten problem można zaobserwować na lekcjach matematyki, realizując materiał z geometrii. Korzystając z wielu kart przygotowanych przez markę Eduterpeutica Lux, takich jak np. SPE 4-8, Dyskalkulia karty pracy, mamy możliwość zachęcić ucznia do opanowania tej części materiału, która sprawia mu trudność. Wiele ciekawych rozwiązań możemy znaleźć z obliczeń procentów i pola powierzchni. Dla nas, nauczycieli, jest to duże udogodnienie, a dla ucznia z dysleksją interesujący sposób uczenia się i utrwalania wiedzy. Zdarza się, że sam uczeń komunikuje swoje potrzeby i umie o nich rozmawiać. Jednak większość z nich nie ma takiej odwagi, wstydzi się swojej dysfunkcji. Będąc świadomym nauczycielem, masz większą szansę dotrzeć do ucznia i przekazać mu materiał. 

Efektywna praca z dyslektykiem?
Poznaj dokładnie dysfunkcje ucznia!

Pracę z uczniem należy oprzeć na niezbędnej wiedzy na temat jego dysfunkcji, która wiąże się ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. W tym celu musimy zapoznać się z zaleceniami dla szkoły, które są zawarte w opinii z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Należy pamiętać, że opinia jest wydawana na wszystkie etapy kształcenia. 

Przytoczę kilka przykładów dotyczących ograniczenia ucznia, które mogą wystąpić w przyswajaniu treści programowych z różnych przedmiotów, w różnych momentach procesu uczenia się, na wszystkich etapach kształcenia. 

Konkretne przykłady trudności:

  1. słabe rozumienie treści podczas samodzielnej pracy z podręcznikiem,
  2. przekręcanie nowych wyrazów,
  3. problemy z odwzorowaniem schematów, wzorów, przekrojów, 
  4. problemy w rozwiązywaniu zadań z treścią,
  5. słabe myślenie logiczne, problemy z przeliczeniem jednostek,
  6. brak umiejętności zastosowania w obliczeniach nowo poznanych wzorów, 
  7. problemy w przypominaniu niektórych działań, np. tabliczki mnożenia, 
  8. problemy w odtwarzaniu definicji, mylenie znaków matematycznych.

Dysfunkcyjne podłoże objawia się w postaci symptomatycznych błędów w pisaniu i czytaniu, zamianie słów, np. „staż” czytany jako „straż”, zapisywaniu wyrazów w różny sposób, braku rozumienia czytanych pytań, gdyż całą uwagę skupia technika czytania, a nie rozumienie czytanej treści.

Co powodują u ucznia powyższe trudności?

  1. Uczeń szybko w czasie pracy wycofuje się z sytuacji trudnych. 
  2. Zniechęca się do nowych zadań. 
  3. Ma niską samoocenę, nie wierzy w swoje możliwości. 
  4. Każda dysfunkcja wiąże się z obciążeniem, pewnymi wyrzeczeniami. 
  5. Nikt z nas świadomie nie chciałby mieć dysfunkcji. Dostał ją od losu. 
  6. Niesie ją przez całe życie jak plecak, który jest ciężki i niewygodny.

Może poniesiesz ten ciężar z nim? 

Kierując się poniższymi wskazówkami do pracy na lekcji, możesz spowodować, że uczeń zacznie chętnie się uczyć, będzie zadowolony i szczęśliwy. 

Dziecko z dysleksją potrzebuje
wsparcia nauczyciela

Jak ja organizuje pracę z dziećmi z dysleksją? Ważne jest wieloobszarowe spojrzenie i wypracowany model prowadzenia zajęć edukacyjnych. W tym przypadku warto skorzystać ze sprawdzonych pakietów multimedialnych Eduterapeutica Lux. Oto mój rozkład zajęć.

Praca na lekcji:

  1. w jej trakcie panuje porządek i spokój,
  2. przebiega zgodnie z instrukcją, planem, 
  3. jest możliwość odmierzania czasu pracy,
  4. przebiega bez wskazywania ucznia z dysfunkcją,
  5. przebiega z użyciem ciekawych form i metod pracy, pomocy dydaktycznych Eduterapeutica lux od Ei System.

Praca z tekstem:

  1. niewymagane są streszczenia tekstu, robienie notatki w krótkim czasie,
  2. wydłużony czas pracy,
  3. wydrukowane notatki do wklejenia,
  4. unikanie czytania na głos,
  5. przepisywanie z tablicy dostosowane do możliwości ucznia.

Praca w grupach: 

  1. kontrolowane relacje z rówieśnikami,
  2. monitorowana praca w grupie, wzmacniana pozytywnie,  
  3. unikanie nieoczekiwanych odpowiedzi ustnych.

Odpowiedzi ustne:

  1. stosowane konkretne pytania,
  2. naprowadzanie na temat,
  3. niekomentowanie na forum wypowiedzi ucznia,
  4. nakłanianie do wystąpień na forum klasy,
  5. zadawanie pytań niekoniecznie na stojąco, przy tablicy,
  6. unikanie deklamowania definicji, regułek, cytatów,
  7. możliwość posiłkowania się w czasie odpowiedzi swoimi notatkami.

Zaliczanie materiału:

  1. możliwość zaliczania materiału w dogodnej dla siebie formie, czy to pisemnej, czy ustnej,
  2. wyjaśnianie poleceń, pytania zapisywane wytłuszczonym drukiem albo innym kolorem,
  3. każda kartkówka czy sprawdzian są z możliwością poprawy,
  4. unikanie kartkówek serw − odbiór, bez możliwości zastanowienia się,
  5. materiał dzielony na mniejsze partie,
  6. wydłużony czas prac w ciszy i spokoju,
  7. forma sprawdzianu dostosowana do potrzeb ucznia, np. w większości pytania zamknięte,
  8. prace są omawiane z uczniem, wskazywane zostają mocne i słabe strony.

Pracując z uczniem z dysleksją, należy bazować na jego mocnych stronach, wzmacniać jego samoocenę i motywować go do pracy. Wszystkie te działania spowodują, że nasz uczeń będzie chciał z nami współpracować i poszerzać swoje horyzonty myślowe.

_______________________________________

Autorka: Justyna Maciejewska - Pracuję z uczniami z dysfunkcjami i niepełnosprawnością intelektualną od 22 lat. Specjalizuję się w trudnych zachowaniach, spektrum autyzmu. Swoje umiejętności wykorzystuję jako trener TUS oraz edukator zdrowotny. Dysfunkcje są mi bardzo bliskie, sama jestem dyslektykiem, pomagam uczniom w pokonaniu wielu trudności wynikających z tej przypadłości. Moje działania wspierające kieruję również do rodziców uczniów niepełnosprawnych oraz ze spektrum autyzmu.

Powiązane posty

Udostępnij