Wyróżnienie dla Pani Agnieszki Koniuch za grę:
Jak dobrze się znamy.
Cel zajęć: Zajęcia rozwijające komunikacje w grupie, integrujące.
- Uczniowie dostają kartę pracy „DO TRZECH RAZY O MNIE”.
- Dostają polecenia podkreślenia 1 lub 2 lub 3 wyrazów opisujących ich osobę. Ewentualnie mogą dopisać coś o sobie – jeśli chcą lub jeśli nie znajdą nic na liście, co do nich pasuje. UWAGA: Nikt inny nie może zobaczyć, co podkreślają.
Zajęcia z grupą:
Cel zajęć grupowych:
- Uczniowie sprawdzają, jak dobrze znają swoich kolegów.
- Jak bardzo obraz samego siebie jest zgodny z tym, co inni o sobie myślą.
- Poznają, w czym są do siebie podobni.
Chętny uczeń zgłasza się do zabawy i oczekuje, kiedy inni wyznaczeni przez nauczyciela uczniowie zgadują, co podkreślił na swojej karcie w poszczególnych kategoriach (NIE LUBIĘ, LUBIĘ, JESTEM CZŁOWIEKIEM, LUBIĘ).
Modyfikacje:
- Chętny uczeń może powiedzieć, ile słów podkreślił lub czy dopisał coś od siebie.
- Uczniowie mogą zgadywać kolejno każdą kategorię lub tylko jedną wyznaczoną przez nauczyciela lub zgodnie z wolą ucznia (np. tylko kategoria LUBIĘ).
- Jeden uczeń wymienia wszystkie cechy z danej kategorii lub tylko zgaduje jedną.
Zabawa ruchowa:
Nauczyciel kładzie na podłodze w oddalonych miejscach od siebie symbol LUBIĘ, NIE LUBIĘ. Można użyć obrazków kciuka w górę, kciuka w dół. Uczniowie stają w środku pomiędzy dwoma symbolami LUBIĘ – NIE LUBIĘ.
Nauczyciel wypowiada zapisy z karty DO TRZECH RAZY O MNIE:
- LUBIĘ CZEKOLADĘ
- NIE LUBIĘ SZKOŁY
- LUBIĘ SPAGHETTI
- JESTEM SPOKOJNYM CZŁOWIEKIEM
Zadaniem uczniów jest podejście do właściwego miejsca na sali zgodnie ze swoimi preferencjami po wysłuchaniu zdań wypowiedzianych przez nauczyciela.
Zajęcia można dalej rozwinąć. Na przykład, kiedy uczniowie wrócą do ławek, nauczyciel może zapytać wybranego ucznia, czy pamięta, kto z nim stanął na symbolu LUBIĘ.
Pobierz przykładową realizację -> POBIERZ
Poznaj wyróżnioną placówkę -> Dowiedz się więcej