Opinie Klientów

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra planszowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy Lwa 3x4! Gra dywanowa

Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mą
Czytaj więcej ...
Przedszkole Publiczne "Zielone Ogrody" się nazywamy i super grę Wam przed stawiamy: Ja jestem Lew - szef przedszkolnej paki, nikt mnie nie pokona, bom mistrz nie byle jaki. Żyrafa - wszyscy o tym wiecie, że najdłuższą szyję ma na świecie. Słoń - z mądrości słynie i zawsze obroni swoją rodzinę. Kurczak - to ja jestem, jednak kurą stanę się wreszcie i w grze namieszam jeszcze. Doborowa to ekipa już się do gry bierze, spróbuj i zobacz co się dziać będzie. Szybkie kusy i skoki, zmiany z boku na bok, do boku i na boki. Każdy z nas taktykę odbiera i do dzieła! Lwa pokonamy, zwycięzcom będziemy. Grę polecamy, zabrać ją też można wszędzie. Dołącz i Ty nareszcie - przekonaj się wreszcie ;) Jednym słowem polecamy!

Złapmy lwa 3x4! Zestaw (gra dywanowa i gry planszowe)

Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: no
Czytaj więcej ...
Pracując jako pedagog oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, na co dzień spotykam się z pytaniami, jak motywować dzieci do nauki, jak zachęcić do czynności edukacyjnych i poprawić koncentrację uwagi. Pierwsze dni szkoły zazwyczaj wyglądają tak: nowe plecaki, w pełni wyposażone piórniki, kredki zastrugane na szpic. Przed najmłodszymi nowe wyzwania, chęci co nie miara. I czas, gdzie czar pryska: rozpoczyna się nauka, popołudnia spędzone nad szlaczkami czy literkami i coraz więcej i więcej, zaangażowanie stopniowo wyparowuje – przecież to nudne. Niekiedy staranne, zgrabne literki stają się byle jakie, nieczytelne – szybciej, wygodniej. Nie wspominając o tym, jak nasze dzieci trzymają ołówki, kredki czy długopisy, niekiedy przypomina to chwyt jaskiniowców pocierających kamienie przy rozpalaniu ogniska. Zastanawiamy się, co robić, jak sprawić, żeby nasze dzieci chciały? Żeby tak im się chciało, jak im się nie chce. Podczas swojej pracy mam możliwość korzystać z rewelacyjnych urządzeń, jakimi są długopisy 3D firmy Banach. Rewelacyjne i fantastyczne, a dlaczego? Na pewno coś nowego, innego – nowości działają na nas zachęcająco. Co udało się osiągnąć? Ku zdziwieniu znacznie wzrosła frekwencja uczniów na zajęciach terapeutycznych, wzrósł poziom atrakcyjności pracy. W jaki sposób możemy pracować i co możemy wypracować? Najważniejszą kwestią staje się istotna poprawa koncentracji uwagi, abyśmy mogli narysować coś fajnego, musimy zadbać o dokładność i precyzję. Pobudzamy wyobraźnię i realizujemy swoje małe marzenia… Chciałbym mieć domek… narysuje sobie czemu nie…, chciałabym mieć nową bransoletkę, która będzie mi pasowała do sukienki… – narysuje sobie. To taki zaczarowany ołówek. Uczymy nasze dzieci i nas samych, gdyż dorosłym sprawia to również ogromna frajdę, ćwiczy wytrwałość i planowanie. Kształtujemy nawyki związane z umiejętnością pisania, dokładnie kreśląc wzory po szablonach. Pobudzamy kreatywność. Dbajmy o to, aby edukacja była dla dzieci przyjemna i ciekawa. Z czystym sumieniem polecam każdej placówce oświatowej oraz rodzicom dzieci posiadanie tak fantastycznego urządzenia – mnóstwo radości, uśmiechu, czasu spędzonego razem – w dzisiejszych czasach wartość bezcenna.

Długopisy Banach 3D Zestaw

Podczas konkursu zorganizowanego przez wydawnictwo edukacyjne Ei System, szkoła, w której pracuje wygrała pakiet Autyzm. Jestem nauczycielem Szkoły Podstawowej nr. 1 im. Kazimierza Wielkiego w Wieleniu. Uczennice Oddziału Specjalnego z okazji Świąt M
Czytaj więcej ...
Podczas konkursu zorganizowanego przez wydawnictwo edukacyjne Ei System, szkoła, w której pracuje wygrała pakiet Autyzm. Jestem nauczycielem Szkoły Podstawowej nr. 1 im. Kazimierza Wielkiego w Wieleniu. Uczennice Oddziału Specjalnego z okazji Świąt Majowych tworzyły za pomocą długopisów 3D flagi, herby i inne symbole majowe. Według szablonów "Emocje" , dziewczynki wskazywały jakie emocje im towarzyszyły podczas pracy z długopisem 3D. Zajęcia kształtują wyobraźnie przestrzenną oraz myślenie abstrakcyjne. Metody aktywizujące takie jak ekspresja i impresja dają szansę na wykorzystanie przeróżnych gadżetów edukacyjnych jak np. długopis 3D. Pakiet Autyzm sprawdzi się idealnie do pracy z uczniami o różnych niepełnosprawnościach intelektualnych. Nauczyciel- Renata Tecław

Eduterapeutica Autyzm

Pomysły na zajęcia integracyjne dla dzieci autystycznych.

Pomysły na zajęcia integracyjne dla dzieci autystycznych.

Z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, zorganizowaliśmy konkurs, w którym do wygrania była Eduterapeutica Autyzm. Pytanie konkursowe brzmiało: "Zaproponuj zabawę lub zadanie, które wzmocni relację i komunikację między uczniami w klasie, w której są również uczniowie z ASD. " Dzięki temu uzyskaliśmy wiele ciekawych i angażujących pomysłów, które ułatwią pracę z uczniami z ASD innym pedagogom. Zachęcamy do zapoznania się z wygranym pomysłem oraz z pięcioma wyróżnionymi. 

Gra "Emocje" dla klas I-III, do pracy z uczniami z ASD.

Gra, która została nagrodzona w konkursie:

Pani Renata Tecław ze szkoły  zaproponowała dwie gry: pierwsza to "Emocje" (dla klas I-III). Ponieważ dzieci ze spektrum mają problemy z ich wyrażaniem.  Ja zawsze wykorzystuje książkę. Ostatnio była to pozycja "O dziewczynce, która chciała ocalić książki" autorki Lisa Aisato. Czytałam na głos, a kiedy zdanie trafiało na emocje lub wyrażało jakieś uczucia -> pokazywaliśmy to na migi lub  wykorzystywaliśmy tablicę ze zmieniającymi się emocjami. Dzieci wspólnie były zaangażowane w zajęcia. Uczniowie ze spektrum naśladują pozostałych i aktywnie uczestniczą w zabawie. Metoda idealnie nadaje się również do zajęć indywidualnych, a co najważniejsze nie wymaga wiele, a tylko ciekawej książki dla dzieci.                 

Gra "Lampka zmieniająca kolor" idealna dla dzieci autystycznych

Gra, która została nagrodzona w konkursie:

Druga gra, którą zaproponowała Pani Renata Tecław to "Lampka zmieniająca kolor"  Dzieci w klasie pokazują różne rzeczy w kolorze światełka lampki. np. kolor zielony. Nauczyciel kolejno przykrywa lampkę, żeby dzieci miały czas znaleźć odpowiednią rzecz lub przedmiot. Następnie nauczyciel odkrywa światło lampy i w ten sposób wskazuje kolejny kolor, a dziecko znowu szuka rzeczy w kolorze, który pokazała lampa. 

Poznaj wygraną placówkę ->Dowiedz się więcej 

Gra "Rundka" i "Włóczka" dla dzieci z ASD

Wyróżnienie dla Pani Aleksandry Izdebskiej za zabawy:

RUNDKA -  część uczniów siada w kole tyłem do siebie, na przeciwko dosiadają się kolejne osoby tak by powstały pary. Nauczyciel losuje pytanie lub temat do rozmowy, np. najlepsze wspomnienia, zainteresowania, ulubione potrawy/ słodycze, sposoby spędzania czasu wolnego, sposób na nudę, ulubione gry planszowe/ komputerowe (ilość tematów zależna od ilości par). Każda para przez 1 minutę rozmawia na dany temat, gdy upłynie czas osoby z zewnętrznego koła przesiadają się w prawą stronę tworząc nową parę. Dzięki temu nikt nie zostanie pominięty, a będzie miał szansę by się wypowiedzieć. Uczniowie mają okazję by lepiej się poznać i dowiedzieć nowych rzeczy o sobie. Ćwiczenie wprowadza w pozytywny nastrój i rozładowuje napięcie.

ZABAWA Z WŁÓCZKĄ - (stworzenie sieci miłych słów/ komplementów/ mocnych stron). Siadamy w okręgu, nauczyciel trzyma kłębek włóczki, wybiera ucznia i rzuca do niego kłębek trzymając kawałek włóczki. Wypowiada w kierunku ucznia miłe słowa lub jego mocną stronę. Następnie uczeń wybiera następną osobę i rzuca do niego włóczkę wypowiadając coś miłego o tej osobie. Gdy wszystkie osoby mają już w ręce kawałek włóczki i powstała sieć staramy się ją rozplątać w odwrotnej kolejności.

Poznaj wyróżnioną placówkę ->Dowiedz się więcej 

Gra "Jak dobrze się znamy"
dla dzieci autystycznych

Wyróżnienie dla Pani Agnieszki Koniuch za grę:

Jak dobrze się znamy. 
Cel zajęć: Zajęcia rozwijające komunikacje w grupie, integrujące.

  1.  Uczniowie dostają kartę pracy „DO TRZECH RAZY O MNIE”.
  2.  Dostają polecenia podkreślenia  1 lub 2 lub 3 wyrazów opisujących ich osobę. Ewentualnie mogą dopisać coś o sobie – jeśli chcą lub jeśli nie znajdą nic na liście, co do nich pasuje. UWAGA: Nikt inny nie może zobaczyć, co podkreślają.

Zajęcia z grupą:
Cel zajęć grupowych:

  1. Uczniowie sprawdzają, jak dobrze znają swoich kolegów.
  2. Jak bardzo obraz samego siebie jest zgodny z tym, co inni o sobie myślą.
  3. Poznają, w czym są do siebie podobni.

Chętny uczeń zgłasza się do zabawy i oczekuje, kiedy inni wyznaczeni przez nauczyciela uczniowie zgadują, co podkreślił na swojej karcie w poszczególnych kategoriach (NIE LUBIĘ, LUBIĘ, JESTEM CZŁOWIEKIEM, LUBIĘ). 

Modyfikacje:

  1. Chętny uczeń może powiedzieć, ile słów podkreślił lub czy dopisał coś od siebie.
  2. Uczniowie mogą zgadywać kolejno każdą kategorię lub tylko jedną wyznaczoną przez nauczyciela lub zgodnie z wolą ucznia (np. tylko kategoria LUBIĘ).
  3. Jeden uczeń wymienia wszystkie cechy z danej kategorii lub tylko zgaduje jedną.

Zabawa ruchowa:
Nauczyciel kładzie na podłodze w oddalonych miejscach od siebie symbol LUBIĘ, NIE LUBIĘ. Można użyć obrazków kciuka w górę, kciuka w dół. Uczniowie stają w środku pomiędzy dwoma symbolami LUBIĘ – NIE LUBIĘ.

Nauczyciel wypowiada  zapisy z karty DO TRZECH RAZY O MNIE:

- LUBIĘ CZEKOLADĘ

- NIE LUBIĘ SZKOŁY

- LUBIĘ SPAGHETTI

- JESTEM SPOKOJNYM CZŁOWIEKIEM

Zadaniem uczniów jest podejście do właściwego miejsca na sali zgodnie ze swoimi preferencjami po wysłuchaniu zdań wypowiedzianych przez nauczyciela.

Zajęcia można dalej rozwinąć. Na przykład, kiedy uczniowie wrócą do ławek, nauczyciel może zapytać wybranego ucznia, czy pamięta, kto z nim stanął na symbolu LUBIĘ. 

Pobierz przykładową realizację -> POBIERZ

Poznaj wyróżnioną placówkę -> Dowiedz się więcej

Muzyka w pracy z dziećmi autystycznymi

Wyróżnienie dla Pani Julii Konrad za grę:


Muzyka w pracy z dziećmi z ASD.

Dzieciaki z ASD, które miałam przyjemność poznać bardzo lubią muzykę, dlatego wykorzystuje ją do swoich zajęć. Dzieci szybciej zapamiętują pokazując rękoma. Uczę je najpierw piosenki, którą wszyscy mogą wspólnie pokazać. Na dziecku, które nie mówi lub mówi bardzo mało, nie ma presji wypowiadania słów - można je pokazać np. w Polskim Języku Migowym. W piosence zwracam uwagę na słowa, których chcę nauczyć dzieci.  Ostatnio wykorzystałam piosenkę: "Dziękuję, przepraszam i proszę" z płyty Piosenki maluszka - Travel Songs, do tematu związanego ze zwrotami grzecznościowymi. Kiedy dzieci nauczą się migania słów piosenki, wykorzystuje konkretne gesty z piosenki, a także inne które dzieci już znają. Umieszczam je na kartach typu" ja mam, kto ma..." To jest zabawa nie tylko integrująca cała grupę, ale także wymagająca od dzieci skupienia uwagi na tym co pokazuje kolega, aby móc w odpowiednim momencie powiedzieć/pokazać - ja mam ten znak/gest na mojej karcie.

Z zabaw kołowych do wspólnego śpiewania i zamigania można wykorzystać każdą piosenkę, której gesty na końcu można przełożyć na konkretne karty do wspólnej zabawy.

Dla moich podopiecznych planuję wykonać plansze z drukowanymi literami pisanymi w języku polskim, a w środku pustych liter umieścić ich odpowiednik w języku migowym. Dzieci mające problem z usłyszeniem głosek szybciej "zobaczą" literę, niż ją usłyszą, a plansze z powodzeniem mogą "wisieć" w przestrzeni wspólnej całej grupy do wspólnego użytku. 

Poznaj wyróżnioną placówkę -> Dowiedz się więcej

Powiązane posty

Udostępnij