search

Szczególne potrzeby edukacyjne z długopisem 3D Banach

1 290,00 zł Brutto

Szczególne potrzeby z długopisem 3D Banach to pakiet stworzony dla uczniów szkół podstawowych, którzy mają pewne trudności lub stoją przed wyzwaniami w procesie uczenia się, przez co wymagają dodatkowego wsparcia, aby rozwinąć swój pełny potencjał edukacyjny.

Moduł sprawdza się na zajęciach edukacyjnych i terapeutycznych, m.in.: korekcyjno-kompensacyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych oraz rewalidacyjnych.

Ilość

Szczególne potrzeby z długopisem 3D Banach

Zawartość modułu Szczególne potrzeby z długopisem 3D:

  • długopis 3D Banach Master wraz z zasilaczem,
  • 10 scenariuszy zajęć,
  • 30 kart pracy do wykonania modeli 3D,
  • poradnik metodyczny,
  • poradnik Długopis 3D w edukacji i terapii autorstwa Zyty Czechowskiej i Jolanty Majkowskiej,
  • mata silikonowa o wymiarach 45 x 28 cm – wytrzymała, z wieloma zastosowaniami przy tworzeniu indywidualnych modeli 3D,
  • elementy do wykonywania modeli 3D zgodnie z kartami pracy, np. kroczące robaczki, łyżeczki.

Przykłady ćwiczeń zawartych w module Szczególne potrzeby z długopisem 3D do wykorzystania na zajęciach edukacyjnych i terapeutycznych, które wspierają prace w różnych obszarach rozwoju:

Percepcja wzrokowa:

  • składanie przygotowanych w częściach figur według wzoru, a także z pamięci,
  • wskazywanie różnic między dwoma przygotowanymi za pomocą długopisów 3D ludzikami, zwierzątkami, autami, kwiatkami itd. 

Orientacja przestrzenna:

  • poruszanie się po płaszczyźnie w kierunkach wskazanych np. przez wzór ułożony z klocków ruchu (np. strzałek),
  • układanie różnych makiet wraz z przygotowanymi akcesoriami.

Koncentracja uwagi:

  • układanie sekwencji z wytworzonych modeli 3D,
  • wodzenie wzrokiem za poruszającym się wykonanym przedmiotem i wskazanie, gdzie on się znajduje.

Motoryka mała i terapia ręki:

  • ćwiczenia pobudzające czucie głębokie oraz angażujące całe ciało,
  • przenoszenie różnorodnych przedmiotów na tacy po wyznaczonej trasie.

Koncentracja wzrokowo-ruchowa:

  • zabawy z piłką, kostkami, przyborami gimnastycznymi, które możemy podrzucać, łapać, toczyć, wyrzucać i manipulować nimi,
  • rzuty do celu (piłeczek, pionków itp.).

Korzyści dla uczniów:

  • aktywizują się, przez co chętniej wykonują ćwiczenia,
  • staną się kreatywni,
  • w aktywny sposób usprawnią i rozwiną funkcje poznawcze,
  • wzmacniają się pozytywnie i odnoszą poczucie sprawstwa,
  • poprawią koncentrację uwagi, spostrzeganie i koordynację wzrokowo-ruchową,
  • rozwiną motorykę małą, precyzję dłoni i palców oraz ogólne umiejętności manualne.

Korzyści dla pedagogów, specjalistów, nauczycieli specjalistów:

  • podniesiesz atrakcyjność procesu edukacyjno-terapeutycznego,
  • w innowacyjny sposób urozmaicisz różne zajęcia,
  • jeszcze lepiej zindywidualizujesz pracę każdego ucznia,
  • zmotywujesz uczniów do wysiłku terapeutycznego,
  • osiągniesz szybsze efekty terapeutyczno-dydaktyczne.

Korzyści terapeutyczno-dydaktyczne ze stosowanie długopisu 3D z uczniami o szczególnych potrzebach:

  • angażuje wiele zmysłów – doskonałe dla dzieci ze SPE, które dzięki długopisowi 3D mogą korzystać z różnych zmysłów w procesie uczenia się,
  • rozwija zdolności motoryczne – długopisy 3D wymagają precyzyjnych ruchów dłoni i palców, co może pomóc w rozwijaniu umiejętności motorycznych i koordynacji ruchowej u dzieci z trudnościami w tym obszarze,
  • poprawia zdolności przestrzennego myślenia – praca z długopisem 3D pozwala dzieciom na tworzenie trójwymiarowych modeli, co może poprawić zdolności przestrzenne oraz zrozumienie relacji między obiektami,
  • rozwija umiejętności społecznych – praca z długopisami 3D w grupie może promować współpracę, dzielenie się pomysłami i wspólne rozwiązywanie problemów, co jest istotne dla rozwoju umiejętności społecznych.

Aby uzyskać wysokiej jakości modele 3d z długopisów Banach, warto skorzystać z filamentów Banach, które są dostępne w postaci wygodnych opakowań z podajnikiem >> Chcę zobaczyć filamenty.

Autorka modułu:

mgr Zyta Czechowska

Zdobywczyni tytułu „Nauczyciel Roku 2019”. Współautorka książki Jak nie zgubić dziecka w sieci?. Właścicielka i dyrektorka Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli – Zyta Czechowska specjalni.pl. Absolwentka UAM w Poznaniu na kierunku pedagogika specjalna, od 25 lat  terapeutka i nauczycielka w szkole specjalnej.  Pasjonatka nowoczesnych technologii. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli „ SPEcjalna edukacja cyfrowa” i autorka wielu branżowych publikacji. Laureatka ogólnopolskich konkursów edukacyjnych. Prowadzi warsztaty i szkolenia Rad Pedagogicznych. Współprowadzi bloga edukacyjnego specjalni.pl. Ekspertka ds. awansu zawodowego nauczycieli. Trenerka Cyfrowego Dialogu i programu #SuperKoderzy w zakresie programowania i TIK. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Trenerka Umiejętności Społecznych. W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze. Posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Expert, nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie. Jest czynną Ambasadorką programu eTwinning i Genially Polska.

Specyficzne kody

ean13
5904624771887

Zobacz także

Opinie (0)
Na razie nie dodano żadnej opinii.

Powiązane artykuły na blogu