Złapmy Lwa. Specjalne potrzeby edukacyjne
Złapmy Lwa Specjalne Potrzeby Edukacyjne można sfinansować z projektu “Aktywna Tablica” – więcej informacji na temat środków celowych znajdziecie TUTAJ.
Złapmy Lwa! Specjalne potrzeby edukacyjne.
To gra wspierająca rozwoju dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii. Jest polecana dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD i problemami emocjonalnymi, dla dzieci w wieku od 5 lat.
To doskonała pomoc terapeutyczna dla osób pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także problemami emocjonalnymi czy koncentracją uwagi.
Gra „Złapmy lwa” rozwija szereg umiejętności takich, jak:
- myślenie logiczne,
- myślenie strategiczne,
- koncentracje,
- cierpliwość,
- radzenie sobie z emocjami,
- umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów,
- szacunek i zrozumienie dla kolegów i koleżanek.
Uzupełniające scenariusze zabaw opartych na grze zostały dobrane w taki sposób by rozwijać bazowe funkcje poznawcze i umiejętności ważne dla dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii:
- percepcję wzrokową,
- pamięć stosunków przestrzennych i orientację w przestrzeni,
- myślenie operacyjne, przewidywanie, wnioskowanie, odwracanie, analogie,
- motorykę i koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową,
- umiejętności językowe, w tym również budowanie zdań warunkowo złożonych.
Fizyczna formy gry – drewniane, zaokrąglone klocki, poduszki, łagodne kolory i kształty rysunków zwierząt. To doskonałe pomoce dydaktyczne dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ruchowa forma wielkowymiarowej gry oraz scenariusze ruchowych zabaw pomagają kanalizować aktywność dzieci nadpobudliwych ruchowo. Wytworzona w zabawie aktywność w zakresie myślenia operacyjnego rozwija dodatkowo umiejętność koncentracji, a interakcje z uczestnikami w sposób niewymuszony uspołeczniają uczestników zajęć budując kompetencje niezbędne do funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
Do gry “Złapmy lwa – specjalne potrzeby edukacyjne” dołączone są kartonowe elementy:
6 kartonowych kół z „emotikonami” symbolizującymi m.in. szczęście, smutek czy złość i 24 kartonowych kół z symbolami twarzy reprezentującymi warianty tych uczuć służą młodszym uczniom do poznawania i wyrażania emocji, mogą być też narzędziem do pracy z dziećmi z problemami w sferze emocji i mówieniu o nich.
Zestaw zawiera:
- planszę do gry 1,5 x 2 m z 8 poduszkami,
- kartonowe znaki do wykorzystania z planszą: 30 kół z „emotikonami” symbolizującymi emocje (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne);
- sześć zestawów gry planszowej z drewnianymi klockami-zwierzątkami, poradnik metodyczny, zabawy, wydrukowane karty pracy, zabawy multimedialne na tablicę interaktywną, nagrody – naklejki dla dzieci.
Specyficzne kody
- ean13
- 9788365418623
16 innych produktów w tej samej kategorii:
Euterapeutica Lux Trenuj ucho! Percepcja i uwaga słuchowa.
Problemy wychowawcze - Przemoc i agresja
Eduterapeutica Lux Logopedia - Szeregi
Mata Logopedyczna z Grą szereg szumiący
- Nowy