82 artykuły
-
Postawa nauczyciela w kontakcie z dziećmi niemówiącymi. Praktyczne doświadczenie
Opublikowany : 2022-05-20 | Kategorie : Specjalne Potrzeby Edukacyjne,Milczenie spowodowane brakiem mowy nigdy nie jest złotem. Wszyscy mamy potrzebę porozumiewania się i kontaktowania ze sobą nawzajem, ale nie każdy może to robić werbalnie.
-
Dzieci z ADHD wyzwaniem dla specjalistów i rodziców
Opublikowany : 2022-04-21 | Kategorie : Specjalne Potrzeby EdukacyjneDzieci z ADHD są postrzegane jako niegrzeczne, jednak widoczne w ich zachowaniu objawy są skutkiem zmian zachodzących w mózgu w wyniku współistnienia wielu przyczyn.
-
Pomysły na zajęcia integracyjne dla dzieci autystycznych.
Opublikowany : 2022-04-11 | Kategorie : Specjalne Potrzeby EdukacyjneDzieci autystyczne, to osoby o wyjątkowych potrzebach, które potrzebują wsparcia i zrozumienia. Niekiedy uczęszczają one na zajęcia z dziećmi nie dotkniętymi SPE.
-
Terapia logopedyczna dziecka z autyzmem – studium przypadku
Opublikowany : 2022-04-01 | Kategorie : Logopedia , Specjalne Potrzeby EdukacyjneAutyzm jako zespół zaburzeń wpływających na zdolności umysłowe i percepcyjne dziecka ukazuje objawy w formie wycofania z kontaktów społecznych.
-
Trudności w diagnozie logopedycznej dzieci dwujęzycznych.
Opublikowany : 2022-03-11 | Kategorie : Specjalne Potrzeby EdukacyjneCoraz powszechniejszym zjawiskiem w praktyce logopedycznej staje się praca z dziećmi dwujęzycznymi lub obcojęzycznymi. Nie każdy logopeda wykazuje gotowość do podjęcia terapii z takimi pacjentami.
-
Fajerwerki w edukacji? Poznaj zalety korzystania z długopisu 3D Banach.
Opublikowany : 2022-02-03 | Kategorie : Druk 3D , Specjalne Potrzeby EdukacyjneNauczyciel powinien motywować uczniów i starać się prowadzić je w kreatywny i angażujący sposób. Fajerwerkiem w edukacji jest obecnie długopis 3D, dzięki któremu lekcję staną się wspaniałą przygodą.
-
5 sposobów na wykorzystanie długopisów 3D Banach z uczniami ze SPE
Opublikowany : 2022-01-19 | Kategorie : Druk 3D , Specjalne Potrzeby EdukacyjneNiekiedy trudno jest przywołać uwagę ucznia lub wzbudzić w nim zainteresowanie przedmiotem lekcji. W zależności od rodzaju i stopnia niepełnosprawności dobieramy metody pracy.
-
Figu-miku, czyli jak zabić monotonię podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Opublikowany : 2021-12-22 | Kategorie : Specjalne Potrzeby EdukacyjneNie wyobrażam sobie, aby podczas 45 minut zajęć korekcyjno-kompensacyjnych skupić się na doskonaleniu wyłącznie percepcji słuchowej, grafomotoryki czy też pamięci.