Niepełnosprawność intelektualna - stan, w którym osoba ma znacznie niższy poziom umiejętności intelektualnych niż przeciętna osoba w odpowiednim wieku i niewłaściwe funkcjonowanie społeczne, które wymagają szczególnego wsparcia edukacyjnego.
Niepełnosprawność ruchowa - stan, w którym osoba ma trudności z poruszaniem się lub kontrolowaniem ruchu w sposób naturalny i wymaga specjalnego wsparcia edukacyjnego, takiego jak dostęp do specjalnych urządzeń i technologii.
Niepełnosprawność wzrokowa - stan, w którym osoba ma ograniczony lub brak zdolności do widzenia lub rozróżniania obrazów i wymaga specjalnego wsparcia edukacyjnego, takiego jak dostęp do tekstów w formie drukowanej lub w formie alternatywnej (np. brajlowskiej).
Niepełnosprawność słuchowa - stan, w którym osoba ma ograniczony lub brak zdolności słyszenia lub rozumienia mowy i wymaga specjalnego wsparcia edukacyjnego, takiego jak dostęp do tłumacza języka migowego lub urządzeń wspomagających słuch.
Niepełnosprawność emocjonalna i behawioralna - stan, w którym osoba ma trudności w regulacji emocji, radzeniu sobie z trudnościami emocjonalnymi i zachowawczymi oraz nawiązywaniu i utrzymywaniu zdrowych relacji społecznych, co wymaga specjalnego wsparcia edukacyjnego, takiego jak terapia i oddziaływania behawioralne.
Oligofrenopedagog - to osoba specjalizująca się w pedagogice oligofrenopedagogicznej, czyli nauczaniu i opiece nad osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Oligofrenopedagogowie są wykwalifikowanymi nauczycielami i terapeutami, którzy przystosowują program nauczania do indywidualnych potrzeb i możliwości osób z niepełnosprawnością intelektualną. Pracują w szkołach specjalnych, placówkach terapeutycznych, ośrodkach rehabilitacyjnych oraz wspierają rodziców i opiekunów w procesie wychowania i edukacji osób z tego rodzaju niepełnosprawnością.