Warto pamiętać, by na sam początek konstruować proste escape room'y, mające charakter linearny, dostosowane do możliwości danej grupy odbiorców. Jestem przekonana, że ten rodzaj zadań będzie dla uczniów interesującym wyzwaniem i ciekawa fabuła takich zajęć pochłonie ich bez reszty. Na koniec pragnę podkreślić, że w tym przypadku, tak jak ze wszystkim, należy zachować umiar i rozsądek, by escape room'y nie stały się rutyną i jedynym elementem lekcji/zajęć. Wtedy stracą swój urok, a uczniowie nie będą zaangażowani w równym stopniu, jak przy pierwszym spotkaniu z nimi.
__________________________________
Autorka: Ewa Kempska - doświadczona nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagog, terapeutka. Od wielu lat prowadzi grupę teatralną „Turlicki” zrzeszającą miłośników teatru w wieku 6- 14 lat. Finalistka konkursu Nauczyciel Roku 2019 organizowanego przez „Głos Nauczycielski”. Pracuje w Szkole Podstawowej im. Andrzeja Skupnia-Florka w Gliczarowie Górnym. Realizuje autorski program nauczania, którego jest współautorką. Pracuje bez podręczników, stosując ocenianie kształtujące.