search

Trenuj ucho! Percepcja i uwaga słuchowa. Online

1 617,89 zł

Multimedialny pakiet "Trenuj ucho!" Eduterapeutica lux rekomendowany przez Polski Związek Logopedów! 

Multimedialny program przeznaczony jest do trenowania percepcji i uwagi słuchowej uczniów szkół podstawowych. Prosta w obsłudze aplikacja, pełna jest ciekawych dźwięków oraz autorskich ilustracji. Ponadto wspiera pracę nad poprawą koncentracji słuchowe oraz słuchu fonemowego u dzieci i młodzieży.  

PREMIERA W LISTOPADZIE 2023

Wypróbuj wersję demo wybranych pakietów multimedialnych Eduterapeutica lux -> www.eduterapeutica.pl/dema

Ilość

Eduterapeutica lux Trenuj ucho 7-14 lat

Dla kogo przeznaczona jest multimedialna gra edukacyjna "Trenuj ucho"?

Do zastosowania na różnorodnych zajęciach: logopedycznych, korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych.

Dla dzieci w wieku 7-14 lat z:

  • wadą wymowy, u podłoża których leżą kłopoty ze słuchem fonemowym, pamięcią i koncentracją uwagi słuchowej,
  • dysleksją lub ryzykiem dysleksji,
  • dysgrafią,
  • ADHD/ADD,
  • spektrum autyzmu,
  • trudnościami w zakresie koncentracji uwagi.

Korzyści dla dzieci i młodzieży:

  • dzięki formie zabawy chętniej angażują się w trening,
  • mogą wielokrotnie rozwiązywać swoje ulubione zadania,
  • lubią zajęcia i jej nowoczesną formę,
  • poprawiają swoją koncentracje i uwagę słuchową, co przyczynia się także do rozwoju umiejętności: czytania, zapamiętywania, filtrowania informacji, zrozumienia wypowiedzi,
  • wzmacniają umiejętność uczenia się nowych słów, nowego języka obcego.

Korzyści dla logopedów, neurologopedów, pedagogów, specjalistów, nauczycieli specjalistów:

  • przyspieszenie efektów w terapii logopedycznej, w tym terapii zaburzeń przetwarzania słuchowego,
  • podniesienie atrakcyjności zajęć w terapii pedagogicznej, pracy rewalidacyjnej, terapii logopedycznej sprawiające, że dzieci angażują się w proces terapeutyczny,
  • urozmaicenie zajęć w pracy z dziećmi wykazującymi trudności w nauce czytania, pisania, nauce języka obcego,
  • nadanie zajęciom charakteru nowoczesności.

Jakie zalety posiada multimedialny pakiet edukacyjny "Trenuj ucho!"?

  • zróżnicowane ćwiczenia multimedialne w formie aż 600 interaktywnych animacji,
  • w wielu ćwiczeniach zastosowano funkcje mieszania elementów, co pozwala na wielokrotne wykorzystanie tego samego ćwiczenia w różnej konfiguracji,
  • dopasowanie ćwiczeń do grupy wiekowej (dzieci młodsze i dzieci starsze),
  • możliwość utrwalania ćwiczeń w domu poprzez wysyłanie pojedynczego ćwiczenia mailem,
  • interesujące ćwiczenia multimedialne, jak również w bogato ilustrowanych kartach pracy,
  • różne dźwięki pochodzące z otaczającego nas świata (m.in. miasto, wieś, szkoła, plac zabaw),
  • wysokiej jakości nagrania dźwiękowe w akompaniamencie lektora o doskonałej dykcji,
  • prosta, intuicyjna obsługa,
  • na różne urządzenia, np. komputer stacjonarny, laptop, monitor dotykowy, tablet, smartfon,
  • licencja otwarta – bezterminowa, na każdym urządzeniu, dla dowolnej liczby użytkowników! 

Podział multimedialny ćwiczeń w "Trenuj ucho!"

Ćwiczenia multimedialne podzieliliśmy aż na 16 wygodnych części:

  • dźwięki otoczenia – 13 ćwiczeń
  • rozumienie zdań – 12 ćwiczeń
  • sekwencje dźwiękowe – 49 ćwiczeń
  • rozpoznawanie słów podobnie brzmiących – 49 ćwiczeń
  • sekwencje sylab – 32 ćwiczenia
  • analiza sylabowa – 57 ćwiczeń
  • synteza sylabowa – 28 ćwiczeń
  • rozpoznawanie sylab – 14 ćwiczeń
  • rozpoznawanie głosek – 73 ćwiczenia
  • analiza z syntezą głoskową – 22 ćwiczenia
  • analiza głoskowa – 66 ćwiczeń
  • synteza głoskowa – 113 ćwiczeń
  • wyraz w wyrazie – 24 ćwiczenia
  • słowa z odwróconą kolejnością sylab – 12 ćwiczeń
  • rymy – 18 ćwiczeń
  • zapamiętywanie informacji ze słuchanych tekstów – 18 ćwiczeń

Funkcje słuchowe - umiejętności

W ramach poszczególnych części przećwiczysz z dziećmi takie umiejętności jak:

  • wysłuchiwanie i rozpoznawanie dźwięków naturalnych, dochodzących z otoczenia,
  • wyodrębnianie pojedynczych dźwięków z tła,
  • rozpoznawanie wzorców dźwiękowych,
  • rozpoznawanie dźwięków wytwarzanych celowo,
  • wyodrębnianie sylab w wyrazach,
  • określanie liczby sylab i głosek w wyrazach,
  • zgadywanie słów podzielonych na sylaby czy głoski,
  • rozpoznawanie i wyodrębnianie głosek w wyrazach, określanie ich umiejscowienia,
  • ćwiczenie pamięci słuchowej, zapamiętywanie sekwencji dźwięków i słów oraz ich różnicowanie,
  • ćwiczenie słuchu fonemowego,
  • ćwiczenie na konkretnych wyrazach oraz pseudosłowach.

Zawartość "Trenuj ucho!"

  • ponad 600 autorskich, interaktywnych, animacyjnych ćwiczeń multimedialnych z podziałem na dzieci młodsze i dzieci starsze,
  • ponad 150 autorskich, kolorowych kart pracy w wersji elektronicznej z podziałem na dzieci młodsze i dzieci starsze,
  • gry logopedyczne do samodzielnego wydruku,
  • poradnik metodyczny wraz z instrukcją obsługi programu,
  • przykładowe scenariusze do prowadzenia zajęć percepcji słuchowej, zarówno na zajęcia indywidualne, jak i grupowe,
  • licencja otwarta – bezterminowa, na każdym urządzeniu, dla dowolnej ilości użytkowników! 

Autorka pakietu multimedialnego "Trenuj ucho!"

Anna Tońska-Szyfelbein – neurologopeda, logopeda wczesnej interwencji, terapeuta SI, terapeuta dysleksji, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie terapeutyczne. Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Miofunkcjonalnej. Właściciel i terapeuta w LOGO-PED. Centrum Neurologopedyczno-Terapeutycznego w Gdańsku. Autorka scenariusza do komputerowego programu multimedialnego „Eduterapeutica Logopedia”. Autorka 14 publikacji książkowych, wydanych nakładem wydawnictwa Harmonia z zakresu terapii opóźnionego rozwoju mowy, afazji, terapii dysleksji, zawierających ćwiczenia usprawniające koncentrację, percepcję słuchową. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z afazją, opóźnionym rozwojem mowy, z dziećmi w spektrum autyzmu, osobami z zaburzeniami motorycznymi jamy ustnej, jak również z dziećmi z ryzykiem dysleksji oraz dysleksją.

Lektor 

Filip Kosior – aktor teatralny, serialowy i dubbingowy, lektor. W 2015 roku ukończył Wydział Aktorski warszawskiej Akademii Teatralnej. Jeden z najpopularniejszych polskich lektorów czytających audiobooki. Zajął pierwsze miejsce w rankingu Najlepsi polscy lektorzy audiobooków 2021. Komentujący doceniali umiejętność mistrzowskiej interpretacji oraz miły głos. W ocenie słuchaczy, płynnie balansuje dynamizmem wypowiadanych słów. Ponadto jego gładki głos jest zarazem bardzo wyraźny, ale też nienachalny, dzięki czemu możemy w pełni skupić się na treści.

Filipa Kosiora można usłyszeć jako głos bestsellerowych książek, jest też lektorem na Netflixie i głosem w pakiecie „Trenuj ucho”.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ćwiczenia multimedialne „Trenuj ucho”

Dlaczego „Trenuj ucho” to wyjątkowy multimedialny pakiet edukacyjny? 

Jest programem uniwersalnym, mogą z niego korzystać pedagodzy, terapeuci dysleksji, rewalidatorzy oraz logopedzi. Program w terapii wspomoże uczniów z problemami w nauce – tak młodszych, jak i starszych. Duża ilość ćwiczeń pozwala wielokrotnie korzystać z programu w cyklu terapii. Ciekawe i atrakcyjne ćwiczenia spowodują, że dziecko chętnie będzie pracować z programem, będzie się angażować w terapię, jednocześnie ćwicząc zaburzone sfery. 

Ćwiczenia multimedialne, zawarte w pakiecie Trenuj ucho!, opierają się na mechanikach stosowanych w grach komputerowych. Rodzaje animacyjnych ćwiczeń multimedialnych według reakcji wymaganych od użytkownika to między innymi:

  • historyjki dźwiękowe – dziecko wysłuchuje dźwięków otoczenia i wybiera te, które ma wskazane na planszy,
  • kolorowe pięciolinie, dźwiękowy czarodziej – zadaniem dziecka jest odsłuchać sekwencje dźwięków i porównać je ze sobą,
  • kolorowe piłki i pudełka – dziecko słucha uważnie słów lektora i wkłada je do odpowiednich pudełek,
  • historie ze szczegółem – dziecko wybiera prawdziwe zdania po wysłuchaniu historyjki,
  • dźwięki i ilustracje – dziecko dopasowuje dźwięki do ilustracji lub ilustracje do dźwięków według sekwencji,
  • kostka pełna dźwięków – dziecko liczy, ile dźwięków usłyszało, po czym wybiera kostkę z odpowiednią liczbą oczek,
  • dźwiękowy kowal, dźwiękowy pistolet – dziecko wykonuje podkowy albo strzela z pistoletu za każdym razem, kiedy słyszy powtarzające się słowo,
  • odleć rakietą – dziecko startuje rakietę za każdym razem, kiedy usłyszy powtarzające się pseudosłowo,
  • duszek w szafie – dziecko słucha uważnie słów lektora, różnicuje wyrazy i umieszcza je w szafie,
  • sylabowy dżokej – dziecko wysłuchuje ciągów sylab i porównuje je ze sobą,
  • dźwiękowe balony – dziecko przebija balon, kiedy usłyszy słowo kończące się daną sylabą,
  • głodna roślinka – dziecko „karmi” wiecznie głodną roślinę wyrazami, które usłyszy,
  • pszczoły miodne – dziecko, po wysłuchaniu lektora, musi znaleźć odpowiednie sylaby, w przeciwnym razie pszczoła odleci,
  • niepotrzebne sylaby – dziecko usuwa niepotrzebne sylaby w danym słowie,
  • filiżanki i spodki, czterolistna koniczynka – zdaniem dziecka jest stworzenie z zaprezentowanych sylab wyrazów,
  • dżin – dziecko usuwa niepotrzebne sylaby ze słów, które wypowiada dżin,
  • krople, pióra – dziecko przyporządkowuje odpowiednie głoski do tego, co wypowiada lektor,
  • dźwiękowe wagoniki – dziecko musi znaleźć odpowiednią głoskę na końcu wyrazu i doczepić wagoniki,
  • kosmiczny gość – dziecko musi rozszyfrować, jakie słowo wypowiada kosmiczny gość,
  • sylabowy wąż – dziecko układa segmenty węża, tak aby powstał poprawny wyraz,
  • tajemniczy język elfów – w elfickim wyrazy brzmią bardzo podobnie, dlatego dziecko musi uważnie posłuchać tego, co mówi elf i zaznaczyć, czy są to różne wyrazy, czy ten sam,
  • strach na wróble – dziecko musi poprawić słowa, które wypowiada strach na wróble,
  • dźwiękowe puzzle,
  • dźwiękowe memory oparte na dźwiękach, głoskach, słowach,
  • dźwiękowe memory oparte psudosłowach,
  • smok, wulkany – dziecko musi znaleźć słowa w słowach,
  • cienie na opak – dziecko musi odgadnąć prawidłową nazwę i dopasować brakujący element do obrazka, zamieniając miejscami sylaby w wyrazie (np. baża – żaba),
  • psudowyrazowe zdaniowe łamańce – zadaniem dziecka jest odwrócić kolejność sylab w słowach tworzących zdanie, a następnie zdecydować, czy pasuje ono do obrazka,
  • rymowanki zagadki – po wysłuchaniu wierszyka dziecko musi przenieść obrazek, który jest rymem i odpowiedzią na zagadkę,
  • historie pamięciowe – dziecko musi wysłuchać tekst, zapamiętać konkretne informacje, po czym odpowiedzieć na pytania,
  • papuga, robot – dziecko musi dopasować głoski do niepełnych słów, które wypowiada papuga lub robot

Specyficzne kody

ean13
5904624771535
Opinie (13)
Oceny
Na razie nie dodano żadnej opinii.

Powiązane artykuły na blogu